Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage onder dashboard!!


quarkvvk4

Vraag

Zit met een probleempje.

Heb een paar weken terug mijn stangenstelsel van mijn ruitenwisser helemaal uit elkaar gehad omdat deze vast zat en tijdens het terug inbouwen zag ik dat het zwarte rooster, dat over m'n ruitenwisser heenvalt en in een gleuf in m'n raam valt, niet meer helemaal goed aansluit. Ik dacht dat dat niet zo erg was maar sindsdien heb ik lekkage onder m'n stuur nadat het heeft geregent. Heeft dat rooster er mee te maken of moet ik ergens anders gaan zoeken onder m'n motorkap? Het is best wel veel water want na een regenbui is heel m'n mat zeiknat.

Heb een passat 3B tdi variant uit '99.

Hoop dat iemand me kan helpen want het is best irritant!! Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals je wel merkt ben ik een redelijke amateur maar probeer alles wel eerst zelf om ervaring op te doen en geld te besparen natuurlijk. Als die rubbers verstopt zitten hoe komt het dan dat er water m'n dashboard in loopt? Waar loopt dat water de auto in dan? Alvast heel erg bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Via het interieurluchtfilter. Dat zit in die accubak. Van daaruit kan het water dan alle kanten op, niet te vergeten via de ventilatiekanalen.

Meestal komt het uiteindelijk onder de vloerbedekking terecht. Het vervelende is dat daar (aan de chauffeurskant) ook de comfortmodule zit, die allerlei electronische accessoires aanstuurt en electronica en vocht gaan heel slecht samen :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Via het interieurluchtfilter. Dat zit in die accubak. Van daaruit kan het water dan alle kanten op, niet te vergeten via de ventilatiekanalen.

Meestal komt het uiteindelijk onder de vloerbedekking terecht. Het vervelende is dat daar (aan de chauffeurskant) ook de comfortmodule zit, die allerlei electronische accessoires aanstuurt en electronica en vocht gaan heel slecht samen :-(

Heb net de accu en accubak eruit gehaald en de chauffeurskant zat idd het rubber helemaal vol met prut.

Heb de rubbers er aan allebei de kanten uit gehaald en schoongemaakt. Hopen dat de lekkage voorbij is.

Nogmaals bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vorige week ook maar ff gekeken bij de accubak en jahoor ook hier stond water in. Rubbers schoongemaakt en met silicone ingespoten. ik heb de rubbers er gewoon weer ingedrukt. Waarschijnlijk als je om het jaar of om de 2 jaar kijkt of het rubber vol zit kan het geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt inderdaad, daarom heb ik die afdekplaat achteraf ook in mijn 3B ingebouwd. Dat scheelt behoorlijk. Toch moet je de rubbers wel af en toe blijven controleren, ook bij een 3BG. Zeker als je auto regelmatig onder een boom geparkeerd staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na de hevige bui vannacht toch weer een plas water bij de chauffeurskant, de rubbers schoonmaken heeft toch niks uitgemaakt. Iemand nog suggesties? Die kap die onder m'n stuur zit met die isolatie aan de binnenkant is ook helemaal nat! Denk dat het daar ergens naar binnen komt. Help help help.

 

Vw passat 1.9 tdi 90 pk variant 1999

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan kan je beter die rubbers er toch helemaal uithalen. Toen ik met die van mij bezig was viel me op dat ze van zichzelf al de neiging hebben dicht te gaan zitten aan de onderkant, het ene rubber wat meer dan het andere. Er is vannacht plaatselijk behoorlijk wat naar beneden gekomen en als die 2 rubbertjes ook maar een beetje dichtzitten, kunnen ze het niet meer aan.

Het beste is om e.e.a. eens met de tuinslang uit te proberen. En als je die toch vast hebt, zet dan ook eens de straal op beide voorportierruiten, de deuren willen soms ook niet helemaal goed afdichten en dan komt het onder de deurpanelen door.

Derde mogelijkheid is dat het water via een doorvoeropening vanuit de motorruimte binnenkomt, maar dat gebeurt eigenlijk nooit bij stilstaande auto.

Zit het idd toch in die accubak, dan kun je ook de rubbers een stuk inkorten. In de KB staat daar wel wat over, noemen we hier de Antonio-treatment :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan het er niet mee te maken hebben dat ik iets verschoven of beschadigd heb bij het maken van m'n ruitenwissers bij de parafan ofzo? Zit er geen doorvoor naar binnen onder die zekeringskast onder m'n motorkap want die heb ik ook losgehad bij de operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zit er inderdaad een kabeldoorvoer onder de zekeringkast maar de bodem van je accubak is daar hoger dus in theorie kan daar geen water bij komen. Het zou dus kunnen dat het water daar naar binnen komt, maar de oorzaak is dan die 2 stoppen onder de accu en de remservo.

Probeer anders eerst eens die stop onder de servo los te knippen (zorg wel dat je de goede doet, er zitten er meer daar :wink: ). Daar kun je beter bij dan die onder de accubak.

De parafan zelf zorg niet voor afdichting, is slechts afwerking. Je zou eventueel nog onder de zekeringkast kunnen kijken of daar een pakking o.i.d. zit die nu niet meer goed afdicht, maar dat durf ik je niet te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht even een tip, ben er net achter dat er ook water via de motorkapvergrendeling naar binnen kan komen als de plug daaromheen niet goed zit. Dit is aan de kant van de bestuurder onder de motorkap, vlak voor de parafan. Het water van de voorruit gaat via parafan hier naar binnen, recht bovenop die plug en dan pas omlaag richting plug onder remservo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na de hevige bui vannacht toch weer een plas water bij de chauffeurskant, de rubbers schoonmaken heeft toch niks uitgemaakt. Iemand nog suggesties? Die kap die onder m'n stuur zit met die isolatie aan de binnenkant is ook helemaal nat! Denk dat het daar ergens naar binnen komt. Help help help.

 

Vw passat 1.9 tdi 90 pk variant 1999

 

Ik heb hetzelfde probleem maar dan onder de zetel van de passagier.

Dacht ook dat hzt van de rubbers kwam onder de accu,maar dat is het blijkbaar niet :cry:

Nog iemand suggesties???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mischien dat die gaatjes aan de onderkant van je deur verstopt zitten?

dan loopt het water via het raam de deur in en als die rubbers verstopt zitten om het weer af te voeren kan het ook je auto inlopen via de deur. haal de bekleding maar is van je deur en kijken of het vol met rotzooi zit. staat in de How-To hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mischien dat die gaatjes aan de onderkant van je deur verstopt zitten?

dan loopt het water via het raam de deur in en als die rubbers verstopt zitten om het weer af te voeren kan het ook je auto inlopen via de deur. haal de bekleding maar is van je deur en kijken of het vol met rotzooi zit. staat in de How-To hier op het forum.

 

Thx Moon,

 

ik ga morgen op ontdekkingstocht naar de intrede van dat "kut-water" :angry:

 

Ik kom er lastig van, ga allicht mijn passat weer verkopen :cry:

En het is juist eens mijn goesting!!! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo weet ook iemand van lekkage passat 2.0 2001

achter kachel motor in het midden en rechts bijrijderskant.

voorruit vernieuwd rubbers onder de accu verweiderd

intrieurfilterhuis is droog.

mart2.0

Filterhuis lijkt droog,maar het rubber hieronder is meestal verrot-haal het er maar eens helemaal vanaf dan zie je het vanzelf.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja ron weet het ,ga maar eens een nieuwe inzetten.

maar heb links van het dashboardkasje ook lekkage,

zit ook iets van een kachel of zo daar achter voel ik

ook water,dus wat moet dat dan zijn.

me achterramen en achterruit super vochtig,raar als

je lekkage voor onder de voorruit heb.HELP ME

mart 2.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden