Ga naar inhoud
  • 0

rare banden slijtage


jeroentdi

Vraag

Was afgelopen week eens aan het kijken hoe mijn bandjes eruit zagen en toen kwam ik tot de ontdekking dat mijn banden aan de buitenkant meer slijten dan aan de binnenkant.(zit 3mm verschil in)

Nou heb ik al wel wat opgezocht op het internet dat de achteras niet uit te lijnen is.

Maar wel in het toespoor en uitspoor versteld zou kunnen worden?

Of zou heteen ander probleem zijn.

De auto trekt niet naar links of recht, voor zijn de banden netjes recht.

Rij nu met deze wielen op 2.4 bar met gewoon 195-55-15.

Ook zeggen er dat de achteras krom zou zijn maar heb niets geraakt eigenlijk de laatste maanden.

Stuur staat wel iets scheef naar rechts.

Ook is de auto verlaagd met schroefset.

Mijn achterste schokbrekers zijn wel al een klein beetje hobbelig aan het worden maar nog niet versleten.

Zou het kunnen zijn dat de auto te ver verlaagd is ofzo?

Als je kijkt vanuit de achterkant van de auto zie je dat ze /\ staan maar aan de voor kant van de wirlen t.o.v. de achterkant van de auto staan de wielen ook naar elkaar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou de auto even voor de zekerheid laten uitlijnen. Weliswaar valt er weinig aan uit te lijnen maar ze kunnen dan wel zien of de wielstand nog wel klopt.

Als dat verder in orde is kun je de banden links- en rechtsachter eens laten wisselen en in het vervolg iets minder hard door de bochten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een verlaagde auto waarbij de banden aan de buitenkant meer slijten dan aan de binnenkant is wel heel bijzonder, meestal heb je nl een negatief camber, wat wel zou kunnen is dat je wielen naar binnen staan en erg veel trekken /---\

 

Kortom.. gewoon een kwestie van uitlijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden