Ga naar inhoud
  • 0

Brandstoffilter (diesel)


Speedyace

Vraag

Hallo heren,

 

Vraagje, hoe moet een brandstof filter van een diesel er na 2500km uitzien!!

 

Als ik mij niet vergis zijn deze dingen geel als ze nieuw zijn, ik heb gisteren even bij mijn auto gekeken omdat deze WEER problemen begint te geven stotteren enzo.

 

Maar als ik het filter bekijk is deze net niet helemaal zwart!, als ik met mijn nagel over het filterga is het net Motor olie.

 

Ik weet dat ze de tandempomp niet vervangen hebben, maar alleen getest. Ik heb van het begin al gezegd dat deze vervangen moest worden.

 

Ik heb het vermoeden dat het 3é blok nu ook zijn beste tijd heeft gehad, na 2500km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

tjah ik zat ook even te denken van, wtf niet weer. Maar volgens mij is dat filter wel geel als tie nieuw is, of het al na deze km-stand zwart hoort te zijn, geen idee, let er nooit op.

Vraag me wel af wat er met die auto is, want al zou een gebruiker er gruwelijk lomp mee omgaan, dan kan 't gewoon nog niet nu al kapot zijn. (wil dus niet zeggen dat ik beweer dat je er lomp mee omgaat natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hee klinkt mij bekend dit allemaal.

 

mijn passat deed ook stotteren en er scheen olie in het brandstof-systeem te komen

door een kapotte brandstofpomp.

 

daardoor gingen ook de verstuivers kapot.

heeft de vakman dikke 6 weken gekost om het te ondekken.

 

mijn motor is een 125kw 2.0 tdi uit 2006

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij een diesel is de olie zo smerig daar helpt alleen een paar keer spoelen voor.. als je nu je olie en filter ververst en em start en uitzet en weer leeg laat lopen is het weer gitzwart.. niks ernstigs dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk wil ik jou hier niet meer op het forum zien met deze berichten!!!

Alleen maar als je een leuke mod hebt of iets leuks hebt beleefd.

 

Bedoel het niet raar hoor, maar vind het niet te geloven wat je allemaal met die wagen hebt en hebt gehad. Ik wens je erg veel succes en hoop dat er, zoals bij velen hier, ook leuke tijden aanbreken met je Passat.

 

Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoop dat het schokken en roken komt door dat de auto aan het regeneren is geweest, want vandaag 160km gereden en nu rijd hij weer perfect.

 

Het schokken en roken deed zich wel voor, na dat ik ongeveer 1100km had gereden met de auto.

 

Nu hebben ze gezegd, dat bij normaal gebruik de auto om de 1000km gaat regeneren????? ik weet het niet het is mij daarvoor nooit opgevallen dat hij zo rookte.

 

Stel! dat de tandempomp stuk is, dan is het wel zo dat het roetfilter sneller vol raakt en de verstuivers vinden het ook niet erg lekker heb ik begrepen.

Vrijdag heb ik tijd, dan maar even langs de dealer.. PFFFFFFFFFFFFFFF

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden