Ga naar inhoud

  • 0

Vervanging voor RNS 510


DJ41

Vraag

Omdat mijn RNS-510 is gestolen, wil ik mij verdiepen in de alternatieven. Ik wil een iets goedkoper systeem nemen en dan een alarm klasse 3 installeren.

 

Nu is mijn oog gevallen op twee modellen:

 

Pioneer AVIC HD-3BTII (1599,- ex inbouw)

 

avichd3bt_main_detailpage.jpg

 

Gelijktijdige navigatie en AV entertainment

Touch screen bediening

TFT kleurenscherm

Bluetooth voor handsfree

Exclusieve 3D Gyro

TMC verkeersinfo-ontvanger

DVD video

Dual zone achterschermconnectiviteit

Radio

MP3 CD weergave

Muziekbibliotheek (10GB HDD)

Handsfree bellen (Hands Free Profile)

Overdracht telefoonboek (Object Push Profile)

Telefoonboek aanpassen

List Display (Phonebook/ Call Log/Preset Dial)

10-Key Direct Number Dialing

Uitbreidingsmogelijkheden AVIC-HD3BT

RCA AV-ingang

RCA AV-uitgang achter

video-ingang

RCA Pre-uitgangen

Multi-CD-bediening

TV Tuner-bediening

Externe DVD-bediening

I-Pod bediening met Pioneer CD-IB100

AUX-in met Pioneer CD-RB20

MOSFET 50 W x 4 versterker

Equaliser

Geluidsonderdrukking voor telefoon

 

Hier zit, net zoals bij de RNS 510, TMC en Bluetooth op. Dit is ook een dubbel DIN systeem en Pioneer heeft een goede reputatie. Het leuke is dat er ook weer een (weliswaar kleinere) harde schijf in zit. Het alternatief:

 

Kenwood NV-D89G4TB2 (1949,- INCL montage)

 

KVT-829DVD_GLA.jpg

 

 

Kenwood navigatieset van KVT-829DVD compleet met KNA-G421 navigatie unit en KCA-BT200 bluetooth module en GT10M TMC module

7.0 inch Interactief touch-screen beeldscherm met volledige grafische interface

2x USB Interface

iPod USB Direct Connection met optionele kabel (KCA-iP200 or KCA-iP300V (iPod-Video))

Volledige bediening iPod / iPod Video/ iPod Album Art

Maximaal Uitgangsvermogen: 50W x 4 (MOSFET Power IC)

2 RCA AV In, 1 RCA AV Uit, 1 RCA Video Ingang voor achteruitrijcamera

System E's+ (Ingebouwde HPF/LPF), System Q-sp

Weergave van DVD Video/-VR/±R/RW, DivX, MPEG 1/2-videobestanden(.mpg) & JPEG-bestanden(.jpg), AAC, WMA, MP3

Bluetooth Handsfree via optionele unit (KCA-BT200)

 

Dit is een 1 DIN module, zonder harde schijf. Met zo'n uitklapbaar scherm. Misschien wat minder diefstalgevoelig dan een opzichtig dubbelDIN scherm. Als je bij de Pioneer nog inbouwkosten rekent, kom je ongeveer op hetzelfde uit.

 

Ik neig een beetje naar de Pioneer, omdat deze een harde schijf heeft. Waar ik heel erg benieuwd naar ben is gebruikerservaringen. Blijven alle functies van het stuur op mijn Passat Variant (2009) met beide systemen behouden? Ik heb ook eens opgevangen dat je bij sommige merken moet betalen voor de TMC service. Is dat bij een van deze merken ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Even tussen door, mijn auto is uitgerust met alarm klasse 3. Maar vindt het compleeeeet waardeloos!

 

Je staat naast de auto met het dakraam open te praten, alarm gaat af.

 

Wil je expres het alarm af laten gaan? Auto schommelen, schreeuwen, in de auto zitten en opslot doen (krijg je beweging sensoren) gebeurd niks...

 

Dus erg geweldig is 't nou ook weer niet!

 

Nounou.... Ik heb hetzelfde alarm als jij. Ik vind persoonlijk jouw conclusie wel kort door de bocht. Als ik dit lees doet het alarm precies wat het moet doen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
http://www.zenec.com/index.php?id=335&L=0

 

Dit lijkt me een hele mooie vervanger voor het RNS 510 systeem !

 

Deze is heel mooi maar ook stevig aan de prijs (Eur 1199.00), kan zelfs geleverd worden met Cy navigatie :D , veel subjects in motortalk.de van deze unit en meestal tot grote tevrdenheid..

 

Grt

 

Peter

 

heb eens zitten rondsnuffelen en is inderdaad een mooi vervang systeem, ook zoals hierboven al veel goede commentaar gelezen. en de ze-mc2000 had al meerdere awards dus zal het nieuwe systeem waarschijnlijk niet onderdoen voor zijn voorganger. opties zijn aantrekkelijk zoals BT, aansluiting voor achteruitrijcamera, enz daarvoor moet je bij een rns 510 nog een flinke duit in het zakje doen vooraleer je diezelfde functies ook heb. visuals in de menu's zijn ook knap afgewerkt. enkel zijn er bij mij wat zorgen over het kaartmateriaal van de navi. daar lijken de visuals dan weer een pak minder dan bij de rns510(lijken zo vaag en minder scherp afgewerkt), terwijl er dan ook een functie rijbaanhulp bij zit en dat dan terug aantrekkelijker is.

 

ben nu bijna bij de overstap van mijn oud rns 300 systeem naar een recenter model met toutchscreen maar de keuze is toch moeilijk.

iemand nog argumenten waarvoor ik zeker voor de rns510 zou moeten kiezen dan voor de zenec ZE-NC2010

of omgekeerd?

de aankoopprijzen liggen ongeveer hetzelfde aangezien ik liever wat meer betaal voor een (2de hands)rns die (hoop ik dan toch) legaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk dat de gemiddelde dief het verschil niet zo 1,2,3 ziet tussen die zenec of RNS510, dus voor de diefstalgevoeligheid zou ik het niet laten om een RNS510 te nemen.

 

ik weet het maar zoals iemand hier wat verder al eens aanhaalde is dat bij die Zenec al alles ingebouwd zit (bluetooth, camera in, aansturing voor eventuele externe versterkers enz) terwijl bij de rns er telkens een meerkost bij te pas komt bij het installeren van een premium telefoon voorbereiding en dergelijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ziet er zeker niet verkeerd uit die alternatieven, maar ik zou toch maar weer voor een RNS510 gaan. Persoonlijk zou ik de stuurbediening enorm gaan missen. Er staat in de specs dat er een 'universele stuurbediening console' optioneel is. Dan zit je weer met zo'n los aangeschroefd geval aan je stuur.

Misschien ben ik verwend, maar die tijd heb ik wel een beetje gehad. Ik kan juist zo genieten van het hele geintregreerde gebeuren.

En bij diefstal dekt de verzekering toch zeker de schade ? (na afschrijving)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het ziet er zeker niet verkeerd uit die alternatieven, maar ik zou toch maar weer voor een RNS510 gaan. Persoonlijk zou ik de stuurbediening enorm gaan missen. Er staat in de specs dat er een 'universele stuurbediening console' optioneel is. Dan zit je weer met zo'n los aangeschroefd geval aan je stuur.

Misschien ben ik verwend, maar die tijd heb ik wel een beetje gehad. Ik kan juist zo genieten van het hele geintregreerde gebeuren.

En bij diefstal dekt de verzekering toch zeker de schade ? (na afschrijving)

 

daar kan ik niet over meespreken omdat ikzelf geen stuurwielbediening heb, maar met de nieuwe zenec nc 2010 zou de stuurwielbediening feilloos moeten fuctioneren zonder extra's toe te moeten passen, je krijgt zelfs navi info tussen de klokken als je een groot scherm hebt.

 

enkel is bij mij het grote struikelblok het niet kunnen aansluiten van de cd wisselaar aangezien ik nogal een muziekfanaat ben en (misschien nog 1 van de weinige) meestal de cd's koop ipv af te halen op het net. en die CD's kan ik dan niet meer afspelen of tenzij 1 voor 1 terwijl zo een 6 disc wisselaar wel handig is. heb ook geen zin om alle originele cd's naar mp's te gaan overzetten en daarna op een sd kaartje te gaan proppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het ziet er zeker niet verkeerd uit die alternatieven, maar ik zou toch maar weer voor een RNS510 gaan. Persoonlijk zou ik de stuurbediening enorm gaan missen. Er staat in de specs dat er een 'universele stuurbediening console' optioneel is. Dan zit je weer met zo'n los aangeschroefd geval aan je stuur.

Misschien ben ik verwend, maar die tijd heb ik wel een beetje gehad. Ik kan juist zo genieten van het hele geintregreerde gebeuren.

En bij diefstal dekt de verzekering toch zeker de schade ? (na afschrijving)

 

daar kan ik niet over meespreken omdat ikzelf geen stuurwielbediening heb, maar met de nieuwe zenec nc 2010 zou de stuurwielbediening feilloos moeten fuctioneren zonder extra's toe te moeten passen, je krijgt zelfs navi info tussen de klokken als je een groot scherm hebt.

 

enkel is bij mij het grote struikelblok het niet kunnen aansluiten van de cd wisselaar aangezien ik nogal een muziekfanaat ben en (misschien nog 1 van de weinige) meestal de cd's koop ipv af te halen op het net. en die CD's kan ik dan niet meer afspelen of tenzij 1 voor 1 terwijl zo een 6 disc wisselaar wel handig is. heb ook geen zin om alle originele cd's naar mp's te gaan overzetten en daarna op een sd kaartje te gaan proppen.

 

Stuurbediening werkt gewoon as per website info, unit is plug and play...

 

Grt

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

was nog even wat info bij elkaar aan het sprokkelen over de RNS510 en nu kom ik op een VW forum deze info tegen

 

 

Re: RNS 510 of imitatie

 

» zo jul 19, 2009 11:37 am

Je krijgt idd geen codeboekje bij je RNS 510.

De code zit in het systeemgebakken en die is afgestemd op de auto.

Haal je hem eruit en wil je hem in een andere auto zetten dan moet je naar de volkswagen dealer die hem opvraagt voor jou.

 

Ik zeg het dus nog een keer.. 600 euro! gestolen!!

Zal ongetwijfeld een code bij zitten hoor ;) maar niet legaal om zo maar te zeggen.

 

is deze info correct?

zit de code in het systeem van de wagen en moet er na de inbouw van de RNS510 programmatie gebeuren door de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Serienummer van de auto en de RNS510 worden aan elkaar gekoppeld, dus zolang de RNS510 in dezelfde auto blijft zitten blijft hij werken, mocht je hem echter in een andere auto plaatsen zal de RNS om een code vragen. Deze code wordt niet meer bijgeleverd en kan volgens de dealer ook alleen maar worden opgevraagd via een VAS systeem met een on-line verbinding met VW. Zolang een recente RNS niet opnieuw gekoppeld is zal deze bij elke keer aanzetten om de code blijven vragen en dus niet alleen bij het afkoppelen van de spanning. Ook zou de bij het aansluiten van een on-line VAS gecontroleerd worden of het serienummer van de radio in de databank van gestolen exemplaren voorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben in het bezit van de Zenec NC2010 in een passat 3C variant. Ik ben er erg tevreden over, het kost wat, maar in mijn geval is het het zeker waard. Ik zit per dag bijna 4 uur in de auto, dus zowel telefoon als muziek (MP3) zijn veel gebruikt.

 

Het werkt perfect, stuurbediening geen probleem. Bluetooth en telefoonboek uitlezen werkt zonder problemen. De navigatie is perfect, snelle berekeningen, tmc ondersteuning, rijbaan aanduiding en navigatie routeaanduiding in de display tussen je klokken. Ik ben erg blij met de USB aansluiting en natuurlijk werken SDHC kaarten (in mijn geval 8GB) ook zonder problemen. Natuurlijk zijn er nog wel wat minpunten: de radio ontvangst is erg gevoelig, slaat soms over. Maar daar wordt aan gewerkt. Ook zijn er wel wat klachten over de slecht leesbare display, echter ervaar ik dat alleen bij een bepaalde zonnestand. Over het algemeen heb ik er weinig problemen mee. Zeker omdat de navigatie dus ook tussen de klokken wordt weergegeven.

 

Vandaag of morgen komt er een grote software update uit. De mensen van Zenec zijn druk bezig met het verbeteren van het product. Op http://www.nc2010.de staat erg veel informatie. Daar is ook een medewerker van Zenec actief die alle topics en meldingen in de gaten houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben in het bezit van de Zenec NC2010 in een passat 3C variant. Ik ben er erg tevreden over, het kost wat, maar in mijn geval is het het zeker waard. Ik zit per dag bijna 4 uur in de auto, dus zowel telefoon als muziek (MP3) zijn veel gebruikt.

 

Het werkt perfect, stuurbediening geen probleem. Bluetooth en telefoonboek uitlezen werkt zonder problemen. De navigatie is perfect, snelle berekeningen, tmc ondersteuning, rijbaan aanduiding en navigatie routeaanduiding in de display tussen je klokken. Ik ben erg blij met de USB aansluiting en natuurlijk werken SDHC kaarten (in mijn geval 8GB) ook zonder problemen. Natuurlijk zijn er nog wel wat minpunten: de radio ontvangst is erg gevoelig, slaat soms over. Maar daar wordt aan gewerkt. Ook zijn er wel wat klachten over de slecht leesbare display, echter ervaar ik dat alleen bij een bepaalde zonnestand. Over het algemeen heb ik er weinig problemen mee. Zeker omdat de navigatie dus ook tussen de klokken wordt weergegeven.

 

Vandaag of morgen komt er een grote software update uit. De mensen van Zenec zijn druk bezig met het verbeteren van het product. Op http://www.nc2010.de staat erg veel informatie. Daar is ook een medewerker van Zenec actief die alle topics en meldingen in de gaten houdt.

 

thx voor de feedback ivm met de NC-2010. ben namelijk ook van plan dit systeem in te bouwen aangezien het nogal een klus lijkt om er een rns (legale) erin te krijgen. ook thx voor de link naar die website die speciaal gebouwd is voor de zenec.

 

zijn de visuals (kaarten enz)tijdens het navigeren mooi afgewerkt? via sommige screenshots op het internet kreeg ik de indruk dat deze nogal sober en onnauwkeurig zijn omlijnd en afgewerkt. foto's van het systeem in jouw 3C?

heb je de inbouw zelf gedaan? heb je ook achteruitrijcamera, deze optie overweeg ik ook te nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@wulfke

Graag gedaan ;).

 

Ik heb de inbouw zelf gedaan, geen probleem. Ik heb de medialink netjes weggewerkt in mijn middenarmsteun.

Ik heb geen achteruitrijcamera. Dus daar kan ik niets over melden (weet ook niet of het moeilijk is die zelf in te bouwen).

 

De kaarten vind ik prima, rijbaan aanduiding goed. Software is IGO. Je kan straks je kaartmateriaal updaten via: https://zenec.naviextras.com/shop/portal

Kaartmateriaal ziet er zo uit:

ZenecII.JPG

 

Ik heb nu ook begrepen dat er een aantal bugs aangepast worden. Voor mij wordt het systeem dus alleen maar beter. Veel nieuws en gebruikerservaringen zijn op die site te lezen.

 

Mocht ik nog een keer foto's hebben, dan zal ik ze posten. Voor vragen, post ze of PM me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ondertussen is de ombouw naar een zenec NC 2010 ook een feit. een prachtig toestel !! ombouw ging moeiteloos

alles sluit perfect aan en aan te koppelen met de originele connectoren. zeker een perfect fit plug and play systeem!

na de inbouw de 3 nieuwe updates geupload naar het systeem, welke ook zonder problemen verliep.

Radio ontvangst is soms niet zo goed maar het systeem zoekt automatisch naar de beste frequentie van die zender en schakelt zonder hapering over naar die andere frequentie. Navigatie is knap uitgewerkt, mooi beeld, en snelle berekening. ook de herberekening gaat heel vlot. ook wordt aangegeven als je te snel rijd en indien gewenst kan dit ook gemeld worden door spraak. ook de functie waarbij de borden worden aangegeven welke richting je moet volgen vind ik wel handig.

TMC werkt ook perfect met ook de mogelijkheid om de files of obstakels te omzeilen

 

dvd afspelen gaat ook moeiteloos en wordt heel scherp weergegeven op het scherm.

Bluetoothmodule is ook aanwezig en kon probleemloos aankoppelen met mijn gsm. synchronisatie verliep ook zoals het zou moeten.

ahcteruitrijcamera volgt nog maar moet deze eerst nog inbouwen

 

het toestel is zeker zijn geld waard ! zeker een RNS 510 concurrent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Wulfke, gefeliciteerd!

 

Mooi dat je tevreden bent.Waar heb je hem vandaan?

Ik ben ook nog steeds super tevreden. Zeker nu de software ook geupdate wordt.

 

Ik heb contact gehad met ACR/Zenec om een juiste vertaling van het Bluetooth deel aan te leveren, die zouden ze in een komende update meenemen.

 

Verder blijft het een prima unit, zeker een concurrent voor de RNS 510.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Wulfke, gefeliciteerd!

 

Mooi dat je tevreden bent.Waar heb je hem vandaan?

Ik ben ook nog steeds super tevreden. Zeker nu de software ook geupdate wordt.

 

Ik heb contact gehad met ACR/Zenec om een juiste vertaling van het Bluetooth deel aan te leveren, die zouden ze in een komende update meenemen.

 

Verder blijft het een prima unit, zeker een concurrent voor de RNS 510.

 

zeer tevreden, navi soft is mega up to date, wegenwerkers zijn hier wat verder aan een nieuw klaverblad gestart, enkel de pilaren voor de brug zijn nog maar gegoten voor de rest ligt er nog niets, en dit volledige klaverblad staat al op de kaart! hopelijk blijft het nieuwe kaartmateriaal goed beschikbaar en makkelijk te verkrijgen.

 

heb de updates er ook op gegooid en de vertaalfouten bij het opstarten van de navi soft blijven verkeerd, ook na de update. (of zijn er nu ondertussen al nieuwere updates te bekomen? heb 3 updates geupload naar de unit)

bluetooth lijkt bij mij alles in orde, snelle verbinding, goede synchronisatie, duidelijke spraak en geluid.

Ook als ik in het menu settings ga en ik draai de volumeknop naar nul (mute) komt er een foutmelding op van een intern programm error. deze melding kan ik gewoon wegklikken en werkt de unit terug feilloos.

dat zijn de enigste opmerkingen die ik over het toestel heb.

 

heb hem van bij een ACR shop in Lommel, België. goeie service, nette en vlotte installatie.

nu nog even wachten op de nummerplaat met ingebouwde camera

 

hier wat foto's van de inbouw in mijn passat

 

DSCN2180.JPG

DSCN2183.JPG

de snel werkende TMC module, en alles wordt mooi aangegeven op kaart waar de problemen zich bevinden en wat de problemen zijn, bv versmalde rijstrook of file door ongeval enz...

DSCN2184.JPG

DSCN2186.JPG

DSCN2187.JPG

DSCN2192.JPG

DSCN2195.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Strak ding, maar is de verlichting van de toetsen nou wit of is dat in te stellen?

 

is inderdaad wit, omdat het toestel gebouwd is op het golf 6 platform en daar de witte verlichting word ingebouwd, alsook in de passat 3C versie na 2008 als ik me niet vergis.

maar het misstaat zeker niet, wel jammer natuurlijk omdat ze het wel hebben toegepast bij de cd sleuf wit = geen cd aanwezig, rood = cd aanwezig.

origineel heeft zenec de MC2000 gebouwd voor de passat 3C en daar is de toetsenverlichting rood. maar de NC2010 is strakker en straalt meer allure uit en zeer geduchte RNS510 concurrent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook van plan een zenec toestel aan te schaffen, nu twijfel ik alleen even over welk model ik zou kopen. het gaat om de zenec MC294:

post-5834-1423823721,4905_thumb.jpg

http://www.autoshopdetijger.nl/website/product_info.php?products_id=3399&osCsid=bf2ec93346929a25662554ef0ba22f64

 

of

 

de zenec nc2040 welke helemaal compleet is met een 100% pasvorm (een beetje als de rns510 vervanger maar dan voor de golf IV en passat b bg modellen:

post-5834-1423823721,7561_thumb.jpg

http://www.autoshopdetijger.nl/website/product_info.php?products_id=3391&osCsid=312821283cb5de2c9bf40a02c5b90e1e

Deze heeft echter rode verlichting en de MC294 wit.

de mc294 is nog met het zelfde uit te breiden als de nc2040 en verder komen de specs nagenoeg overeen.

wat zouden julile doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er niemand die dit materiaal kent? of er een mening over kan vormen? :|

 

ik heb de NC2010 in de wagen zitten en is een knap stuk techniek. zeker zijn geld waard. en volgens dat ik de foto's kan zien is het dezelfde soft die er dan op zit zoal bij mijn toestel.

zou toch gaan voor het type dat voor jou wagen bestemd is omdat je dan uitbereidingen perfect kan koppelen met de bestaande delen van je passat , vb stuurwielbediening enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er niemand die dit materiaal kent? of er een mening over kan vormen? :|

 

ik heb de NC2010 in de wagen zitten en is een knap stuk techniek. zeker zijn geld waard. en volgens dat ik de foto's kan zien is het dezelfde soft die er dan op zit zoal bij mijn toestel.

zou toch gaan voor het type dat voor jou wagen bestemd is omdat je dan uitbereidingen perfect kan koppelen met de bestaande delen van je passat , vb stuurwielbediening enz

 

Thanks! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden