Ga naar inhoud
  • 0

verschil 5W30 en 5W40 olie.


esmamaju

Vraag

Ik heb met uitleg van een vriend mijn olie eergisteren voor het eerst zelf ververst, nu zat er 5W40 in en hij had per ongeluk 5W30 gekocht van Valvoline.

Er stond de spec.VW502 op wat erin hoort bij de APU motor. Volgens hem maakte het dan niets uit.

Is dit inderdaad zo of moet ik toch echt de 5W40 olie hebben?

Ik heb geen olielampje branden ofzo met deze olie erin na 200 km 140 km/h rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met een interval van 10000 km ben je dief van je eigen portomonee, voorschrif apu is 15.000. En persoonlijk vindt ik dit nog een korte interval met een synthethische olie.

 

olie teveel is net zo slecht als olie teweinig, regel een grote injectiespuit met een slangetje dan kun je vrij nauwkeurig kleine hoeveelheden eruit zuigen.

 

Dennis

 

p.s. Er hoort 5w30 in, dus het is niks om je zorgen over te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met een interval van 10000 km ben je dief van je eigen portomonee, voorschrif apu is 15.000. En persoonlijk vindt ik dit nog een korte interval met een synthethische olie.

.

 

Toch is er gebleken dat de interval bij een 1.8T niet te lang moet zijn.. en motorschade is veel duurder dan 5000km eerder een paar liter olie verversen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in mijn 1.8T 5W40.

Volgende maand krijgt de auto nieuwe olie slangen deze zijn erg kneedbaar.

Ik wilde dit zelf graag zit toch wel wat sludge ofzo in.

Ook moet er misschien nieuwe olie pomp hij kon de conditie ervan niet zien moet er eerst wat onder weg.

kosten waren paar 100 euro..... waar moet ik dan aan denken, dacht dat het zoon 600 koste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden