Ga naar inhoud
  • 0

Hoe klinken de standaard VW speakers?


DJ41

Vraag

Ik krijg over een kleine 2 weken mijn nieuwe VW passat trendline bluemotion met executive pluspakket (van de zaak). Er zitten daar, naast de RNS510, 8 luidsprekers in. Hoe is de kwaliteit van deze speakers? Ik vraag dit omdat ik nog een 480 Watt magnat versterker, 4 magnat speakers en een subwoofer heb liggen uit mijn oude auto. Als het geluid tegenvalt wil ik dat er in (laten?) zetten.

 

Is zo'n montage een beetje te doen i.c.m. een RNS 510? Ik moet het namelijk wel zo (laten) installeren dat het geen permanente schade aan de auto brengt i.v.m. het feit dat het een auto van de zaak is. Weet iemand een bedrijf in omgeving Rotterdam waar je dat voor een normale prijs kan laten doen?

 

Poe, wat een hoop vragen. Toch bedankt voor de eventuele reacties! 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik krijg over een kleine 2 weken mijn nieuwe VW passat trendline bluemotion met executive pluspakket (van de zaak). Er zitten daar, naast de RNS510, 8 luidsprekers in. Hoe is de kwaliteit van deze speakers? Ik vraag dit omdat ik nog een 480 Watt magnat versterker, 4 magnat speakers en een subwoofer heb liggen uit mijn oude auto. Als het geluid tegenvalt wil ik dat er in (laten?) zetten.

 

Is zo'n montage een beetje te doen i.c.m. een RNS 510? Ik moet het namelijk wel zo (laten) installeren dat het geen permanente schade aan de auto brengt i.v.m. het feit dat het een auto van de zaak is. Weet iemand een bedrijf in omgeving Rotterdam waar je dat voor een normale prijs kan laten doen?

 

Poe, wat een hoop vragen. Toch bedankt voor de eventuele reacties! 8)

 

Het geluid is zeer goed, daar hoef je geen versterker voor. Trouwens in de 3c zit een kleine versterker.

Die zit onder de bestuurders stoel (onder de zwarte kap).

 

Hidde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik krijg over een kleine 2 weken mijn nieuwe VW passat trendline bluemotion met executive pluspakket (van de zaak). Er zitten daar, naast de RNS510, 8 luidsprekers in. Hoe is de kwaliteit van deze speakers? Ik vraag dit omdat ik nog een 480 Watt magnat versterker, 4 magnat speakers en een subwoofer heb liggen uit mijn oude auto. Als het geluid tegenvalt wil ik dat er in (laten?) zetten.

 

Is zo'n montage een beetje te doen i.c.m. een RNS 510? Ik moet het namelijk wel zo (laten) installeren dat het geen permanente schade aan de auto brengt i.v.m. het feit dat het een auto van de zaak is. Weet iemand een bedrijf in omgeving Rotterdam waar je dat voor een normale prijs kan laten doen?

 

Poe, wat een hoop vragen. Toch bedankt voor de eventuele reacties! 8)

 

Het geluid is zeer goed, daar hoef je geen versterker voor. Trouwens in de 3c zit een kleine versterker.

Die zit onder de bestuurders stoel (onder de zwarte kap).

 

Hidde

Onder de bestuurdersstoel zit alleen af-fabriek een versterker als je het VW-soundsystem of Dynaudio Soundsystem heb meebesteld. Anders worden de luidsprekers direct door de radio aangestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe iets klinkt is heel persoonlijk. Het is maar net wat je gewend bent.

Of een een groot muziekliefhebber bent en wat voor soort muziek je graag luistert.

Ikzelf heb een rcd300 met 8 luidsprekers. Het apparaat voldoet aan mijn verwachtingen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet elke dag muziek luister.

 

Een kwestie van twee lange weken wachten en je weet het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

had vroeger een grote install in mijn wagen met alles erop en eraan. heb nu ook een 3C met een gewone RNS 300 en gewone vw speakers en dat klinkt zeker niet onaardig. blijft redelijk zuiver spelen ook met zowel diepe en lage tonen als met de hoge tonen. voldoet ook zeker aan mijn verwachtingen, en daarom doe ik zeker de moeite niet meer om er terug een install in te steken.

Is zoals er voorgaand ook gezegd geweest is is dit alles ook allemaal afhankelijk van wat de verwachtingen allemaal zijn en welk genre muziek het meest beluistert word. maar doorgaans doet deze installatie het zeker goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja ik heb dan een VW-soundsystem met 10 boxen, cd wisselaar en navigatie, en bediening op het stuur.

VW soundsystem is wel weer een stukje beter dan het standaard geluid.

 

Als je nu nog wilt tweaken, dan is het plaatsen van een Dynaudio Soundsysteem dus echt plug & play. Je hoeft alleen de amp en speakers te vervangen en je bent klaar. De kabelbomen van het WV-soundsystem en het Dynaudio Soundsystem zijn volledig gelijk.

 

[/Jaloers mode aan/]

En geen nieuwe kabels hoeven trekken, dat scheelt echt dagen werk.

[/Jaloers mode uit/]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch nog even op de TS reageren.

Ik heb ook een RCD300 met 4 speakers gehad (alleen vóór), en dat systeem klonk gewoon goed. Zeker voor een standaard radio en standaard speakers. De deuren van een VW zijn redelijk dreunvrij. Bij het ontwerp van de auto heeft men echt een punt gemaakt van de akoustiek. Dat voordeel geldt voor elke installatie die je plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook de RCD 300 met 4 speakers en moet eerlijk zeggen dat klinkt toch niet eens zo gek.

T.z.t nog een paar extra speakers erin maken achter.

En kijken voor een RNS300 ofzo omdat de RCD geen fader heeft.

 

Mijn zwager heeft een set Dynaudio erin zitten, dat geeft toch wel wat extra's hoor. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja ik heb dan een VW-soundsystem met 10 boxen, cd wisselaar en navigatie, en bediening op het stuur.

VW soundsystem is wel weer een stukje beter dan het standaard geluid.

 

Als je nu nog wilt tweaken, dan is het plaatsen van een Dynaudio Soundsysteem dus echt plug & play. Je hoeft alleen de amp en speakers te vervangen en je bent klaar. De kabelbomen van het WV-soundsystem en het Dynaudio Soundsystem zijn volledig gelijk.

 

O dat wist ik niet, bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wacht maar even en luister eerst eens naar het originele systeem voordat je jezelf veel werk gaat bezorgen. Je kunt trouwens niet veel anders, de auto is er nog niet :wink:

Het af fabriek systeem waar jij het over hebt is absoluut niet slecht, zeker niet voor een af fabriek audio systeem (kunnen veel fabrikanten nog wat van leren).

Er is in ieder geval goed nagedacht over het audiosysteem, laat ik het zo zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier ook de RCD 300 met 4 speakers en moet eerlijk zeggen dat klinkt toch niet eens zo gek.

T.z.t nog een paar extra speakers erin maken achter.

En kijken voor een RNS300 ofzo omdat de RCD geen fader heeft.

RCD300 ziet zelf of er 2(4) of 4(8) luidsprekers zijn aangesloten. Indien de achterspeakers ook zijn aangesloten komt automatisch de Fader functie beschikbaar. Gebruik van VAG-COM is hiervoor niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier ook de RCD 300 met 4 speakers en moet eerlijk zeggen dat klinkt toch niet eens zo gek.

T.z.t nog een paar extra speakers erin maken achter.

En kijken voor een RNS300 ofzo omdat de RCD geen fader heeft.

 

Mijn zwager heeft een set Dynaudio erin zitten, dat geeft toch wel wat extra's hoor. :)

 

 

Mijn RCD310 heeft gewoon een Fader hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier ook de RCD 300 met 4 speakers en moet eerlijk zeggen dat klinkt toch niet eens zo gek.

T.z.t nog een paar extra speakers erin maken achter.

En kijken voor een RNS300 ofzo omdat de RCD geen fader heeft.

RCD300 ziet zelf of er 2(4) of 4(8) luidsprekers zijn aangesloten. Indien de achterspeakers ook zijn aangesloten komt automatisch de Fader functie beschikbaar. Gebruik van VAG-COM is hiervoor niet nodig.

 

Kijk dat wist ik niet, maar is het geluid dan nog wel een beetje normaal.

Of gaat dit dan hard achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor alle reacties. Ik maak hieruit op dat aardig wat mensen de standaard installatie acceptabel vinden. Ik heb inmiddels al hulp toegezegd gekregen van een collega die erg thuis is in auto's en die gaat me een handje helpen als het zover is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd ook met een 3c waarin ik eerst een RNS300 had genomen met het normale boxenpakket, (8) dacht ik.

Klinkt inderdaad niet slecht, maar zo goed toch ook weer niet.

Ik heb deze nu vervangen door een pioneer hu, hiermee heb ik veel meer afstelmogelijkheden, de rns 300 en 500 zijn in mijn ogen dan een lachtertje, ik bedoel nu echt het geluid dan he.

 

Ik had precies al nieuwe boxen in de wagen met alleen de pioneer te steken.

Ik heb de originele boxen een week later dan gewisseld met een compo van focal,samen met een alpine versterker hiernaast klinken de oem boxen echt als prul.(logisch)

De achterste boxen heb ik oem gelaten, en deze spelen gewoon zacht mee met de compo vooraan.

Dus oem vw klinkt zeker niet slecht, ik zou fabriek af zeker niet hoger gaan dan het vw soundsystem , dit gaat voor zijn geld redelijk goed.

De dynaudio daarentegen sorry maar voor dat geld laat ik een 10maal beter setje steken hoor, ik ben er trouwens al zeker van dat mijn compo reeds een beter resultaat geeft dan de dynaudio set, tegen een veel gunstigere prijs hoor.

In ieder geval vw af fabriek is goed maar verwacht er niet teveel van, dynaudio af fabriek is imo veel te duur (daarom niet slecht he)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een gewone niks bijzonders 8 speaker geluid uit een rns 300 in mijn passat. ik geloof 4x20watt

 

dat speeld zodanig goed dat de org.installatie van de E-classe van de buurman erbij verbleekt.

echt waar .. vanaf cd in alle tonen speeld het strak tot bijna max. hangt ook van de bass instelling af natuurlijk. ik heb treb.0 bass +1

 

ik heb een dynaudio set liggen van 600watt en 10 luidspeakers. ik neem de moeite niet om alle kabels te trekken

ben al tevreden met dat orginele wat ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff een vraagje van een newbie : ik heb de rcd 300 met alleen voorin de speakers. Nu wil ik achterin de deuren ook een setje leggen.... is de bekabeling daarvoor al aanwezig van rcd300 naar de deuren? en de aansluiting voor de rcd 300 zelf? moet je daar nog een extra plug ofzo voor kopen? heeft iemand een schema'tje ?

 

thnx, Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels de auto en ik moet zeggen dat het standaard geluid aardig is. Dat wil zeggen, het kan hard zonder te vervormen in tegenstelling tot goedkopere speakers. Wel is een aparte subwoofer toch beter. Als je het geluid echt hard hebt staan, dan wordt het sublaag een soort van brei. Het klinkt dan een beetje wollig. Moeilijk uit te leggen zo in woorden. Het laag is wat "boomerig". Ik ga dus wel die subwoofer erin proberen te bouwen, want daar klinkt het laag een stuk strakker mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook een nieuwe 3c met de standaard luidsprekers en inmiddels een 510. Ik vond de standaard luidsprekers voor 'af fabriek' inderdaad niet slecht klinken. Ik heb inmiddels alle speakers vervangen voor Rockford Fosgate combo's. Dan hoor je pas echt een verschil. Ik heb er geen versterker tussen, maar dat is niet nodig. Geluid is perfect zo. Ze hebben goed nagedacht over de vormgeving van de deur. Is een hele goede klankkast.

 

Ik heb nog een Rockford versterker en sub liggen die er morgen ook in gaan. Dat heeft meer te maken met de muziek die ik luister. Dat is R&B, NJS. Hierbij worden zeer lage bassen gebruikt die je met kleinere speakers gewoonweg mist.

 

Speel je gewoon pop, dan is het vervangen van een paar combo'tjes meer dan voldoende.

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden