Ga naar inhoud

Antenne rubber


andre_m

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Had een jaar geleden hetzelfde probleem.

Volgens de dealer waren er geen losse onderdelen te bestellen, enige oplossing volgens hun een nieuwe antenne, kosten €50,-.

Veel geld als eigenlijk alleen het rubbertje stuk is.

Heb tot nu toe geen lekkage maar ga nu denk ik toch maar het onderdeel bestellen, benieuwd wat hij bij mijn dealer kost :?:

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Sharkvin" ding is voor de GPS ontvanger van de Navi en telefoon, de radioantenne zit in de achter zijruiten verwerkt.

Teminste, bij mijn 3C Variant zit dat zo, dus voor radio ontvangst zal je er niet veel aan hebben vrees ik.............. :sorry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vandaag precies dezelfde binnengekregen, is in tegenstelling tot de meeste haaievinnen wel voor FM/AM ontvangst. Heb alleen geen tijd om deze binnekort te monteren. Ben benieuwd naar je ervaringen David keep us posted :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE:

 

Mijn ervaring met de 12 euro antenne via ebay http://stores.ebay.com/VAGTEAM2. De antenne lijkt net op een echte van VW. Er zit zelfs een stickertje op van VW...

Het aansluiten valt toch een beetje tegen. Het rubber tussen antenne en dak is net te hoog zodat het moertje net niet het schroefdraad haalt. Het schroefdraad is erg slecht je draait hem dus zo dol :-( Je kan de antenne niet goed aandraaien. Het ontvangste is minder dan met de standaard antenne. Ik probeer de ontvangs nog de komende dagen.

 

Made in China dus het is het net niet.

 

Het terugbouwen van de hemel en de covers is btw echt niet leuk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Is bij jou de schroefdraad dolgedraaid? Bij mij in ieder geval wel.

Hoe heb jij dit opgelost? Ben wel benieuwd. Heb hem ook nog even uit elkaar geschroefd, ziet er opzich wel redelijk uit. Lijkt wel alsof er een soort van versterker inzit. En hoe ervaar je de ontvangst na een week ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel de haaievin liggen uit hongkong, maar ook de haaievin die jvanderloo heeft. Die tweede voelt in ieder geval een stuk degelijker en het schroefdraad is hiervan wel goed in tegenstelling tot de made in china.

Ik hoop dat ik deze voor de meeting ingebouwd kan hebben, dan weet ik ook het verschil in ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

ik heb ook een sharkvin op mijn passat 3b sedan heb de sharkvin gewoon bij skg-carstyling gehaald voor 12 euro inclusief kabeltje en stekkertjes

en werkt prima ontvangst is niets minder dan die van de orginele atenne.

bekleding van de hemel is gewoon allemaal klikken dus als je voorzichtig eerst de zij panelen los haalt kun je daarna zo vanaf het achterraam de hemel los klikken dan zit er een moer op een schroefdraad die los draaien en dan kan je hem er zo afhalen .kabel doorknippen nieuwe kabels eraan maken. ik heb mijne met 2 stekkertjes gedaan zodat ik hem makkelijk los kan koppelen mocht er ooit iets mee zijn.

 

werkt perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook al een poosje zo`n antenne er op.

De looks zijn leuk, het ontvangst triest!!

Ik luister niet veel radio, maar hij gaat er waarschijnlijk wel weer af.

 

Ik zie dat jij een sedan hebt, als ik vragen mag, hoe heb je de hemelbekleding losgemaakt om bij de antenne te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd zoals Pascal zegt, de kunststoffen kappen aan de zijkant los maken en dan kun je de hemel voorzichtig een beetje naar beneden halen.

Wees wel voorzichtig dat je hem niet teveel doorbuigt, want het is wel kwetsbaar.

Een zuurstofmasker is ook geen overbodige luxe, want het is knap benauwd in vergelijk met een variant, want dan kun je het vanaf de buitenkant doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden