Ga naar inhoud
  • 0

Airbag passagierszijde VW Lupo uitschakelen ?


Quincy

Vraag

Weet iemand van jullie of de mogelijkheid bestaat om de airbag van een VW Lupo aan de bijrijderskant uit te schakelen ???

 

Ik moet regelmatig mijn dochter meenemen en dan moet ik half in de auto kruipen om haar in de stoel te zetten, nu moest ik van de week noodgedwongen haar op de bijrijdersstoel plaatsen (met stoeltje) en ik kan je verzekeren dat het 10x prettiger is vandaar deze vraag.

 

Zou het via VAG COM te regelen zijn of moet je daarvoor naar de dealer ? En weet iemand wat zoiets zou gaan kosten ?

 

Alvast bedankt voor reacties :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zolang ik mijn Passat heb ( 3½ jaar ), vraag ik mij al af waarom de rechtergordel na geheel uittrekken ratelend oprolt. De linker heeft dit niet.

In het instructieboekje kan ik hier niks over vinden.

 

Voorheen had ik nog wel eens een corpulent persoon als bijrijder en zij moest de gordel dusdanig ver uittrekken dat hij in deze ratelstand terecht kwam.

Zij heeft ook al die jaren geklaagd over die rot gordel, want in die ratelstand blokkeert hij namelijk. Als zij bijvoorbeeld iets uit het dashboardkastje wilde pakken moest ze eerst de gordel losmaken.

 

Heeft zij nu altijd zonder het te weten altijd achter een uitgeschakelde airbag gezeten. ?

Gelukkig nooit een aanrijding gehad.

 

Vanwaar deze vreemde constructie en geen uitleg hierover in het instructieboekje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gordel helemaal uittrekken tot het einde aan toe en als het goed is gaat hij dan ratelend weer in , dan is je airbag uitgeschakeld en de gordel zit vergrendelt voor het stoeltje

 

 

dat lijkt mij een grapje..

 

Met vagcom kun je in 10-Adaption van het Airbag-menu egrens wel een aanpassing doen om de plofzak uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De ratelende gordel is inderdaad voor het kinderzitje, alleen is mij dan niets bekend dat de airbag ook uit zou zijn.

Dan zou er immers sensor vanaf gordel naar computer moeten zitten.

 

Airbag kan bij lupo niet uit met de sleutel zoals de passat. Of het met vag-com lukt weet ik niet, anders kun je de stekker van de airbag los laten maken en er een weerstand tussen zetten, zodat de computer geen storingen geeft.

 

Bij laatste geval blijft wel dat airbag dan altijd uit is. Bij vag-com zou je iedere keer computer aan moeten hangen.

 

je kunt natuurlijk ook van auto met de vrouw ruilen, zij een passat met uitschakelbare airbag, jij een lupo :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd dus hoofdzakelijk met de Luup, zij met de Passie

 

Zij maakt simpelweg veel meer km's dan mij vandaar dat ze de diesel rijd, heb even gebeld met de dealer :cry:

 

Uitlezen 35 ex BTW, als er een weerstandje tussen moet kost dat ook nog eens 30 euro en dan nog een uur arbeidsloon, tel uit je winst :shock: en dat om een airbag te deactiveren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
gordel helemaal uittrekken tot het einde aan toe en als het goed is gaat hij dan ratelend weer in , dan is je airbag uitgeschakeld en de gordel zit vergrendelt voor het stoeltje

 

 

dat lijkt mij een grapje..

 

Met vagcom kun je in 10-Adaption van het Airbag-menu egrens wel een aanpassing doen om de plofzak uit te zetten.

 

nee ik meen het echt staat volgens mij ook in het boekje zal ff zoeken waar ik dat vond

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik sluit me aan bij Jasper. De gordel helemaal uittrekken brengt 'm inderdaad in de blokkeerstand, maar ik heb zelf ook nooit gehoord dat dat effect heeft op de plofzak. (die blokkeerstand werkt trouwens ook op de achtergordels)

In het boekje van de Passat staat deze mogelijkheid overigens met een sterretje gemarkeerd (pagina 29/30 voor de 3B, zie de KB) wat zou betekenen dat het een optie is...

Overigens ook hier de zelfde ervaringen met dikkere passagiers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

met vag-com kun je de bij-rijders airbag uitschakelen.en voor de zekerheid de stekker v/d airbag eraf halen.doordat deze is uitgeschakeld krijgt men geen foutcode.

zo weet men zeker dat bij een aanrijding de airbag alsnog niet wordt geactiveerd.

ik heb voor een paar weken terug namelijk bij een seat arosa de airbag weer geactiveerd.

deze was op deze manier uitgeschakeld door de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden