Ga naar inhoud
  • 0

Achterruitenwisser slaat "op hol"


badi

Vraag

De achterruitenwisser van mijn passat variant uit 2000 wist sinds kort op willekeurige momenten zonder dat hij aan staat. Hij wist dan één keer en vervolgens een hele tijd niet. Ik heb geen idee hoe het komt, iemand dezelfde ervaring en/of oplossing??

:?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Doet hij het "gewoon" wel ? Dus als je de hendel aanzet dat ie dan wel gaat wissen ?

 

De motor van de achterruitenwisser is een zwak punt bij de Passat Variant. Die geven wel vaker de geest.

 

Maar die van jou doet nog wel iets, als ie overleden is zit er geen beweging meer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Badi,

 

Ik had hetzelfde probleem met de ruitwisser (spookruitwisser). Hij leefde zijn eigen leven leek het.

Waarschijnlijk dat de moter gewoon de geest heeft gegeven. Een nieuwe moter erin en hij werkt weer

vanouds.!

Onafhankelijke welke stand van de ruitwisserhendel, ging hij spontaan aan één keer wissen of soms wel

de hele rit. Ik werd er in elkgeval niet vrolijker op. Nu helemaal opgelost met een nieuwe moter.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Joers,

 

Stop dan meteen met pompen. Je motor is namelijk lek (het buisje voor de vloeistof loopt hier doorheen) met als gevolg dat alles in je kofferdeksel sijpelt. Hierdoor gaat je slot kapot, wat ook weer vreemde storingen kan geven (niet werkende kofferbakverlichting en/of alarm wat soms afgaat)

 

Advies: haal snel een nieuwe motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Joers,

 

Stop dan meteen met pompen. Je motor is namelijk lek (het buisje voor de vloeistof loopt hier doorheen) met als gevolg dat alles in je kofferdeksel sijpelt. Hierdoor gaat je slot kapot, wat ook weer vreemde storingen kan geven (niet werkende kofferbakverlichting en/of alarm wat soms afgaat)

 

Advies: haal snel een nieuwe motor.

 

iemand enig idee wat dat kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden