Ga naar inhoud

Onze kleine man doet de deuren op slot.


Jerom

Aanbevolen berichten

Het is al weer een week geleden, maar ik wil jullie het niet onthouden.

 

Dit om misschien met een glimlach :) het verhaal te lezen of om te denken dit doen wij ook wel eens. :bash:

 

Vorige week ging mijn vriendin ff snel boodschappen halen samen met Raf ons zoontje van ruim 13 maanden. Nou dit ff heeft toch zeker bijna anderhalf a twee uur geduurd.

 

Wat gebeurde er: ze kwam bij de auto, tilt de boodschappen erin, zet Raf in zijn stoeltje, geeft hem ff de autosleutels omdat hij wat ziekjes en huilerig is, (kan je hem altijd mee stil houden) gooit de deur dicht en breng het winkelwagentje terug. Toen ze bij de auto kwam wilde ze de sleutels pakken bij Raf, maar ja, die slimmerd had op het knopje gedrukt en de auto op slot gemaakt.......TJAAAAA :shock: daar stond ze dan! Raf druk even op het knopje voor mama dan gaat de deur open!!! Maar ja, Raf is net 1 jaar,die snapt natuurlijk niet wat mama bedoelt en gaat lekker met de sleutels zitten zwaaien en lachen....., dus ze wil mij bellen heeft ze dus als zo vaak haar mobiel vergeten!!! Intussen vond Raf de sleutels niet meer zo leuk en gooide ze op de vloer van de auto en zette het op een huilen. Dus zoals je al kan bergrijpen de paniek begint op te komen. Wij wonen gelukkig in een klein dorp en er was gelukkig even een bekende die bij de auto wilde wachten, zodat zij haar moeder kon ophalen die vlak bij bij de kapper zat met gelukkig een mobiel. Nou eenmaal bij de kapper, belt ze mij of ik naar huis wil komen met de andere sleutel om de deur open te maken. Nou uhhhh ik zit ongeveer twee uur rijden van jullie vandaan en voor dat ik beneden ben en kan gaan rijden (werk namelijk in windturbines) ben je 2.5 uur verder, zo lang houdt Raf dit niet vol in een dichte auto, dus sla maar een ruit in en dan graag de portierruit van de bestuurder zo ver mogelik weg en makkelijk te plaatsen. Zij de plaatslijke garage gebeld of ze wilde komen helpen, tien minuten later was er iemand bij de auto. Raf had inmiddels zichzelf in slaap gehuild.... gelukkig! Wat doet die monteur slaat die het kleine driehoek ruitje :angry: aan diggelen om er vervolgens achter te komen dat dit niet werkt bij de passat, want de sloten worden geblokkeerd en ook staat die op kinderslot (GEK HE MET KINDEREN) :bash: . Nadat die monteur een half uur aangekloot heeft bel ik ook maar weer eens op want ik hoor maar niks. Hoor ik mijn vriendin natuurlijk in paniek zijn en dat ze de deur niet open krijgen.Dus ik natuurlijk op dat moment van binnen pissig dat die vent niet heeft geluisterd en ik hoor ook nog dat die aan het portier wil buigen GRRRRRRRRRR :evil::evil::evil: . Ik zeg dus nog een keer sla nu gewoon de bestuurders ruit in dan kun je de sleutels gewoon pakken en de deuren open maken. Nou hoor ik die monteur zeggen als hij het wil en slaat na ruim een uur kloten de ruit in en pakt de sleutels. Eindelijk de deuren kunnen weer open...

Raf is ondertussen ook wakker geworden van de herrie van de ruit en kan weer lekker bij mama in de armen kruipen.

 

Wij geven hem dus nooit meer de sleutels, ja zijn eigen speelgoed sleutels..... daar mag hij mee spelen.

Gelukkig heeft hij er zelf niks aan over gehouden en lachte gelijk al weer.

 

Papa had de dag erop weer wat te knutselen en ik kan je zeggen dat glas zit echt overal.

 

Morgen weer even naar Roberto rijden om het achterste ruitje weer van folie te voorzien en dan is de auto ook weer in orde.

 

Groeten Jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

missien nog een korreltje want ik heb echt de hele auto uit elkaar gehad. Stoelen eruit, bank eruit de deur bekleding en deurplaat moest er ook uit voor de nieuwe ruit. Dus ik denk niet dat ik nog veel kan vinden, maar 1 voordeel de auto is van binnen nu weer super schoon. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjezus wat een story zeg, idd 8eraf om te glimlachen. :P Blij dat de kleine man er weinig van meegemaakt/overgehouden heeft.

Ooit es een soortgelijk verhaal meegemaakt maar dan met de huissleutels die op tafel lagen,ik buiten, zoonlief binnen toen iets ouder schat ik, en de voordeur dicht doen. Van binnen een draaiknop de niet via de brievenbus van het dagslot te krijgen :cry:

Uiteindelijk mijn zoon kunnen instrueren de sleutels door de brievenbus naar buiten te gooien. :) Heeft hij gelukkig geen gewoonte van gemaakt. :D

 

Suc6 met het repareren van de ramen,

Groet Ruud

 

Ps. geinig dat je dit met ons wil delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm... waar ken ik dat verhaal toch van...

 

O ja... mijn vrouw met de kids in de auto!

 

same story... alleen was Fenna 3 jaar en snapte da ze de eur moets openmaken voor. Is met moeite uit de gordel gekropen en de deur opengemaakt...

ff schrikken inderdaad

 

 

Ik had idd zelf ook al het idee dat mijn vriendin niet de enige was die dit heeft gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waarom heb jij eigenlijk de sleutel bij je? Onze tweede sleutel ligt in huis (samen met noodsleutel).

 

We gebruikte allebei een eigen sleutel en daar zit dan ook de huissleutel aan. Het was een gewoonte geworden om ze mee te nemen.

 

Maar ondertussen ligt de reserve sleutel nu gewoon thuis als ik weg ben en neem ik alleen de huissleutel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vaag verhaal is dat mensen denken dat kleine raampje ???

Dat is !@#E$@##% de duurste,en dat een garage houder nou juist die eruit mept,mischien wel ivm glas splinters,die knallen echt dor heel de auto en als de kleine man nou net op die kant zit.Maar ja dan nooit geplakte ramen stuk slaan.Maar leuk verhaal.,^

En ik kan mij helemaal indenken hoe de vrouw gestrest moet zijn geweest.Wendy had het hier omgekeerd in de winter.

Kinder allebij in huis,1 in de buggy en ander erachter.

Wendy wilde even auto aanzetten dat die mooi kon ontdooien,gaat zitten en de deur viel dicht.Bamm ook gelijk slot weer bevroren {Seat Cordoba}en deur wilde niet meer los.Die werd ook gek.Rondje gereden door de straat tot ze iemand trof die met de hond leip en de deur los deed,en een enorme preek gaf dat zij erg onverstandig was,bla bla bla {alsof je dat zelf niet weet,of op dat moment wat boeit}heeft Wendy niks van meegekregen toen die vrouw aan het preken was reed Wendy met deur open weer snel naar huis.Al met al ook een dik half uur verder,waren de beide kids lachend aan het spelen met die buggy waar de jongste dus inzat.En Sacha haar met hoge druk door het huis schoof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zo een moment moet ik steeds denken aan het verhaal dat men een auto kan opendoen via de gsm .

heeft iemand dit reeds geprobeerd .

het zit zo ,als iemend de sleutels vergeet in de wagen en die is op de een of andere manier gesloten geraakt kun je zogezegt iemand opbellen die een reserve sleutel heeft en dan via de gsm die men tegen de auto houd kan aan de andere kant van de lijn op het knopje gedrukt worden van de open knop .

dit signaal zou via de gsm signalen mee gestuurd worden en zo de wagen open kunnen doen .

is dit nou bullsh..... of gaat dit ook daadwerkelijk .

heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd en is het gelukt .

sorry voor even off topic maar als dat daadwerkelijk lukt was het een idelae oplossing geweest in deze situatie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden