Ga naar inhoud

Ik ga toch maar even bij Leko langs.


bm-er

Aanbevolen berichten

Ik heb besloten om zo maar even langs Leko te rijden. Is hier maar een uurtje vandaan, dus goed te doen. In de buurt zijn er ook wel zaken die poetsspullen verkopen, maar altijd tref ik half lege rekken aan en een zaterdagverkoper die toch geen antwoord op mijn vragen heeft. Heb al eea, maar heb nog wat was, pads en spullen nodig om de velgen schoon te houden. Wil wel graag goed spul gebruiken, maar het hoeft niet per se meguiars te zijn, er is vast wel meer.

 

Ben benieuwd waar ik mee thuis kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar werkelijk uitstekend geholpen, kan niet anders zeggen. De voorraad is dan ook aangevuld met o.a.:

De oude was al weer op, dus één grote fles NXT Car Wash,

p84714z.jpg

NXT Tech Wax 2.0

p84719z.jpg

Wash Mitt, die had ik nog niet.

p84683z.jpg

Hot Rims Aluminium Cleaner, eens kijken of de wielen daarmee echt zo veel makkelijker schoon worden.

p84733z.jpg

Voor de velgen een goede borstel

productimagelarge.aspx?id=100750

b_135.jpg

En om de velgen netjes te houden een proef potje rim-wax van smartwax

rimwax.jpg

Kortom, ik heb weer wat te doen met dit mooie weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie verzameling weer, en idd word er goed geholpen bij Leko.

Inderdaad, voldoende reden voor mij om er even naar toe te rijden. Het was bovendien een lekker ritje, lekker mooi weer buiten, weinig verkeer op de weg, goede muziek opgezet en het Dynaudio Soundsystem lekker opengedraait! 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, deel 1 zit er op. De auto is gewassen met het twee-emmer systeem. De auto was heel errug vies aangezien het al weer enige tijd geleden was dat ik hem gewassen had. Zo'n beetje na elke haal over de auto kon ik de wash mitt alweer uitspoelen in de tweede emmer of onder de tuinslang als hij echt zwart was.

 

Morgen nog wat kleien, hoewel hij nu al erg glad is, en daarna de NXT tech wax 2.0 er op.

 

Nu heb ik nog wel een vraag aangezien die was vlekt op kunststof. Hoe kan ik nou het beste mijn grill in de was zetten? Daar zitten van die hele dunne reepjes chroom in en alles er omheen is van zwarte kunststof. Hoe moet ik in hemelsnaam de was aanbrengen zonder op het zwarte kunststof terecht te komen. Er zit weliswaar een pad in de doos, maar die is vrij groot. Iemand nog een tip?

En mag ik ook de achterlichten en de koplampen in de was zetten? Ze zijn nog zo mooi krasvrij en dat wil ik graag zo houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik vragen waarom je voor de NXT 2.0 bent gegaan en niet de m16?

 

met m16 mag je dunnetjes op kunststof komen, geen geen witte uitslag dan

ja ruiten, koplampen en achterlichten gewoon in de wax zetten (heel dun aanbrengen he)

 

kunststof na poetsen behandelen met All Season Dressing (of trim detailer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik vragen waarom je voor de NXT 2.0 bent gegaan en niet de m16?

Ik heb de NXT car wash genomen omdat die geschikt is voor mijn auto, (type, kleur en leeftijd van de lak) en daar 'hoort' nu eenmaal deze was bij. Ik heb voorheen wel een klein rood flesje meguiars was gehad, maar deze zou langer houden.

Ik wist niet dat er ook iets anders was. (Al hoewel er wel meer dan 100 verschillende Meguiars producten op de planken stonden.)

 

met m16 mag je dunnetjes op kunststof komen, geen geen witte uitslag dan

ja ruiten, koplampen en achterlichten gewoon in de wax zetten (heel dun aanbrengen he)

Je bedoelt dat ik de NXT op de lampen kan gebruiken, of moet ik toch m16 gaan halen?

 

kunststof na poetsen behandelen met All Season Dressing (of trim detailer)

Euh, die heb ik niet. Wat is de functie van die All Season Dressing? Kunststof verouderd toch nauwelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

NXT kun je heel goed op koplampen/achterlichten gebruiken hoor, alleen dun opbrengen omdat dit makkelijker verwerkt, en omdat je anders zo'n waas op je auto krijgt na het uitpoetsen. Kunstof moet gevoed worden, anders word het dof en begint het grijs/wit uit te slaan. Dit wil je niet, dus moet je het bijhouden met ASD of Trim detailer ect. M16 is een professionele wax van meguiars, ik heb het ook, en vind het veruit de fijnste wax die er is. Moet zeggen dat NXT ook heel lekker is(en ruikt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was 't nationale Passat poets dag ? Heb hier ook de stoute wash-mitt aangetrokken :!: (gekocht voor 10 euro bij de praxis ipv de schijnbaar desastreuze spons) en resultaat was verbluffend. Na een maand kwam er onder een laag stof een echte zwarte passat tevoorschijn ;)

 

Ik was nooit zo'n poetser (langste periode was n jaar ofzo waarin ik m'n oude doos niet had gewassen) maar of 't nu door de inspiratie op 't forum kwam (staat ergens zo'n heel artikel over wassen, waxen, washmitts etc etc) of door 't goede weer maar na 'n uurtje had ik 'n nieuwe auto :angel:

Ik begin langzaam de poetsdrift van sommigen hier te begrijpen 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar na 'n uurtje had ik 'n nieuwe auto :angel:

Wat? Zo snel? Ik was zeker 2,5 uur bezig met allen het wassen van de auto! Het uitspoelen van die washmitt kostte elke keer veel tijd.

 

Ik begin langzaam de poetsdrift van sommigen hier te begrijpen 8)

Same here, alleen is de poetsdiscipline 's zomers een stuk makkelijker vol te houden dan 's winters is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden