Ga naar inhoud
  • 0

Blauwe rook


Thafish

Vraag

Dag mede forumers,

 

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen.

 

Allereerst zal ik me ven kort voorstellen (later wat uitgebreider). Ik ben Olaf en woon in Gelderland. Ik rijd al jaren in VW en dan met name in de transporters. Altijd zeer goed bevallen!! Recent heb ik de overstap gemaakt naar een Passat 2.0 TDI uit 2006 met 175000 km. Ben ik heel blij mee, rijdt fantastisch, veel comfort en heel veilg. Alleen nu valt me op dat er bij de koude start een blauwe pluim uitkomt, dit duurt heel even en dan is het ook meteen weg en gaat het over in witte rook (wat heel normaal is voor deze tijd van het jaar lijkt me, als de motor warm is is dat ook weg). Voor wat betreft olie verbruik, dat lijkt niet aan de orde. Wat me nu het meest ongerust maakt is het geluid bij de koude start. Het lijkt namelijk of ie op drie poten start, alsof ie het even heel moeilijk heeft om aan te slaan en daarbij vind ik het geluid behoorlijk hard een soort van taktaktak geluid. Het duurt maar een paar seconden en dan is het geluid weg en klinkt ie gewoon als een koude diesel. Bij een warme start is er geen sprake van dit geluid.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat iemand een me kan helpen. Alvast bedankt, Olaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij komt dat ratelen door de hydraulische klepstoters, die nog niet op druk zijn. Hoe dan ook, er zijn nog een paar bezitters van een 3C op dit forum met volgens mij het zelfde probleem. Volgens mij is hun door de dealer verteld dat dit normaal is. Maar of daar ook blauwe rook bij te pas komt :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer eens een paar keer te gloeien als je hem start,even spiraal aan en uit laten gaan en dat 3/4 keer,dan wordt de gloei bougie goed warm en is het in 1 pik klaar.Is het dan in 1 pik klaar? dan is het idd een plugje die niet mee doet,of half mee doet.

Zou je mijn tdi horene moeten in de kou,die rakatakt ook maar na een paar seconden is het klaar,en dan rookt mijne ook even heel licht pluimpje..Niet te druk om maken,maar laat hem anders eens uitlezen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Ben hartstikke blij met de suggesties die julie allemaal geven en daarbij ook nog zo snel. Moet jullie bekennen dat ik me er wel druk over maakte (was een dure aanschaf en dan heb je geen zin om dikke reperatiekosten te hebben). Ga het morgen ff proberen, en misschien ook nog ff laten uitlezen van de week (vragen ze daar geld voor of is dat service). In ieder geval bedankt en ik laat het zeker nog ff weten!!

bedankt nogmaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren,

 

Ben hartstikke blij met de suggesties die julie allemaal geven en daarbij ook nog zo snel. Moet jullie bekennen dat ik me er wel druk over maakte (was een dure aanschaf en dan heb je geen zin om dikke reperatiekosten te hebben). Ga het morgen ff proberen, en misschien ook nog ff laten uitlezen van de week (vragen ze daar geld voor of is dat service). In ieder geval bedankt en ik laat het zeker nog ff weten!!

bedankt nogmaals.

Er is een topic wie vagcom heeft. Je kunt dan beter door een forum lid laten uitlezen. Bij een garage laten ze je er voor betalen. (tenzij je nog garantie hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden