Ga naar inhoud

Passat weer klaar


markiedam

Aanbevolen berichten

Vandaag kon ik mijn Passat halen zoals de meesten van jullie wel weten, maar dit is toch beetje anders gelopen dan de bedoeling was.

 

Toen we van Roden op weg waren naar mijn Opa en Oma om de auto te showen, begon de auto midden op de snelweg (130 km/h) ineens in te houden. Dit ging eerst weer over. Toen we moesten afremmen voor een rotonde sloeg de motor af en moesten we de motor opnieuw starten. Na het starten verscheen het waarschuwingslampje van EGR.

 

Met hotten en stoten bij mijn Opa en Oma aangekomen heb ik de dealer gebeld. Deze hebben de auto opgehaald en mij voorzien van een leenauto (op zich wel netjes). Ze konden me melden dat er iets mis was met de EGR servo. Kan iemand uitleggen wat dit voor probleem is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

EGR is van de uitlaatgasrecirculatie die in deellastgebieden de uitlaatgassen opnieuw het inlaattraject in laat gaan om opnieuw te verbranden..

Die komen wel vaker storingen in voor.., vermoedelijk blijft de klep hangen en blijft ie vieze lucht aanvoeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ok, ik zal eens kijken of dat een beetje te doen is.... want het klinkt wel erg goedkoop moet ik zeggen.

 

Nog iets, wanneer je geen gordel om hebt, dan zou er toch een lampje moeten gaan branden? Dat werkt bij mij niet volgens mij.. is dat een sensor probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere vraag... ik vind dat de middenconsole (waar de pook zit) nogal kraakt. Is dit een probleem van de Passat? Klinkt een beetje als goedkoop plastic. Kun je hier iets aan veranderen zodat het minder lawaai maakt?

 

 

Welke kleur heb je?

Ik heb evt nog een licht grijze middenconsole met armsteun voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een vraag :)

 

De afstandbediening van mijn vriendin werkt VEEL minder dan die van mezelf. Ik kan de auto bedienen tot 30 meter ongeveer. Bij die van mijn vriendin moet ze bijna tegen de auto aan staan voordat de auto reageerd.

 

Batterij hebben we al vervangen... wat kan nog meer een probleem zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden