Ga naar inhoud

Passat GS

Members+
  • Aantal items

    101
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over Passat GS

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    End van de Purmer
  • Interests
    Motorrijden, BMW R1200 GSA

    Radiozendamateur, Full License + morsecode, PA3FJJ
  • Naam
    Dolf

Overige

  • Vagcom
    ja

Recente bezoekers van dit profiel

668 profielweergaven

Passat GS's Achievements

28

Community reputatie

  1. Als hij slecht in zijn 1e gaat, dat is dus als je stilstaat, komt meestal de koppeling niet goed vrij. Misschien controleren of alles goed werkt of de mat onder je pedaal weghalen?
  2. Je ECU zit in een plastic box. Als daar water in is gekomen gaat dat er niet zomaar uit. Je moet dan de deksel van de box verwijderen om de ECU te laten drogen. Tevens kan je dan de conditie van de stekkers zien! Als er water in de ECU heeft gestaan dan is de parafaan verstopt. Je moet dan de afwatering onder andere onder de accu schoonmaken. Dat is een veelvoorkomend probleem bij de passat B/G.
  3. Misschien een vocht probleem onder de mat aan de bestuurderskant. Water komt meestal binnen via de parafan, vanwege verstopte afwatering onder de accu.
  4. Hey Vincent. Bestaat er ook zo een mooie omschrijving voor het vervangen van de thermostaat bij een 3C 2.0 FSI? Groet, Dolf.
  5. Don't shoot the messenger. Ik heb het alleen maar gelezen!
  6. Ik las hier https://www.gpspower.net/volkswagen-seat-skoda/359186-rns-510-rns-810-skoda-columbus-cy-europa-west-v17-europa-east-v17-maps-2020-a.html Dat V17 eind december 2019 is uitgekomen. Zowel voor West- als Oost-Europa.
  7. Natuurlijk komt er water in de deur, Edwin. Maar dit loopt er direct weer via de afvoergaten uit. Kennelijk kan het water tussen de rubbers niet weg. Ik laat het maar zo.
  8. Heb er ook last van bij mijn 3C. Rechtsvoor- en achter. Kan het niet vinden. Doe af en toe maar even de deur open om het water weg te laten lopen.?
  9. Het zou ook nog kunnen dat er water in het slot zit en dat dit niet goed werkt. Uitlezen geeft duidelijkheid. VCDS geeft dan een melding over het slot. Is eenvoudig zelf te vervangen. Succes.
  10. Ik meen mij te herinneren dat er een extra draad getrokken moet worden, omdat het nu een mono signaal is. Helemaal zeker ben ik er niet van, maar ik dacht zoiets hier weleens gelezen te hebben. Misschien even zoeken op het forum. Succes.
  11. Om een zekering met een spanningszoeker te testen hoef je ze er niet uit te halen. Gewoon met het puntje van de tester meten aan de bovenzijde van de zekering. Daar zijn juist die 2 kleine contactjes aan de bovenzijde voor gemaakt. Een betere manier bestaat er niet. Dit is de basisregel bij een storing.
  12. Even de zekeringen doormeten met een testlampje en je weet of het daaraan ligt.
  13. Lijkt op een draadbreuk in het scharnier.
  14. Hallo Robert, Onder de mat, aan de bestuurderszijde, zit de comfortmodule in een grote zwarte doos. Als je auto problemen heeft gehad met vocht, wil het nog wel eens gebeuren dat de comfortmodule en/of de kabelboom niet goed meer is. Let vooral op de verbindingen in de kabelboom, waar er draden bij elkaar komen. Trek er eens aan om te kijken of de verbindingen nog goed zijn. Open ook eens de zwarte box om te zien of er geen water in zit of heeft gezeten. De boosdoener van deze waterlekkage zijn de uitwateringen van de parafaan, onder je accu. Kijk of deze goed open zijn en of er geen water in blijft staan. Ik heb pas mee gemaakt dat de verbindingen in de kabelboom totaal verrot waren en de CV niet meer werkte. Succes, Dolf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden