Ga naar inhoud

Vdub

Administrators
  • Aantal items

    28348
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    135

Vdub won de laatste dag op augustus 29

Vdub had de meest gelikete inhoud!

Over Vdub

  • Verjaardag 11-08-1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.carcleaningshop.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Vorden
  • Naam
    Matthijs

Overige

  • Vagcom
    Org. VCDS, VCPro, ODIS+VAS6154
  • Auto
    Passat B8 2.0TDI DSG6

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vdub's Achievements

3,5k

Community reputatie

29

Community Answers

  1. dat hoort men wel te doen, vanaf ~2016 is het veelal digitaal maar ik zie heel veel gaten daarin.. ook dealers die het niet updaten/uploaden.
  2. die moet je gewoon de olie eruit laten, filter vervangen en schone olie erin.
  3. Vdub

    Oil pressure

    tja.. als je niet vermeld wat voor motor erin zit krijg je dat.. overigens staat een 1.8 zonder turbo zeker niet bekend om de (black-)sludge...
  4. Probleem is dat er tegenwoordig allerlei stoffen missen of toegevoegd worden aan de koelvloeistof die corrosie e.d. veroorzaken.
  5. Je gaat geen radiator van de sloop proberen.. je weet niet hoe vies die wel niet van binnen zijn. Een nieuwe begint vanaf zon 100 euro.. daarvoor ga je geen slooponderdeel monteren.
  6. oh wacht, die 2 schermpjes zijn eigenlijk hetzelfde alleen de OBD2 geeft er maar 4 ipv 5.. Ik zou even de HD Brandstofpomp eraf halen en kijken of de stoter defect is of de nok op de nokkenasversleten.
  7. in principe is alles wat van metaal is aan de auto veelal een massa, aan de kant van de zekeringkast zit ook een soort dikke bout aan de wand waar de minpool van een startkabel op kan.
  8. tja.. dat heet vervangen zonder even te kijken wat er echt aan de hand is.. als ik alle (brandstof)fouten zo zie zou ik zeggen distributieketting van tijd.
  9. Vdub

    Oil pressure

    Dan was er idd wat met de druk.. die raakte die nl kwijt door de sensor. 10W40 is overigens geen olie die in een 1.8T? moet(gezien je sludge verhaal) Wat vettigheid in de aanzuiging van een turbomotor is normaal.
  10. een gebruikte bak is misschien niet eens zo duur.. https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/motorcode/caxa/onderdeel/versnellingsbak/
  11. Vdub

    Oil pressure

    er zijn 2 sensoren als het goed is, je kan kijken of vervangen helpt maar meestal met die motoren is toch de druk het probleem.
  12. Vdub

    Oil pressure

    is de carterpan gedemonteerd geweest om de oliezeef te vervangen/schoon te maken?
  13. Vdub

    afwijking ET waarde

    Geeft geen problemen.
  14. ik zou zeker die 2 kannen van VW eens proberen, helpt het, dan scheelt het extra onderdelen/werk. Tevens kun je natuurlijk kijken wat het effect/bestanddeel is wat jouw rommel op de schaaltjes oplost.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden