Als je het zelf kon oplossen was je waarschijnlijk niet naar je garage en de dealer gegaan, tevens had je dan waarschijnlijk geweten wat ik bedoelde met mijn antwoord.
Er werd in jouw vraagstelling gevraagd of iemand een idee had, dat hebben er inmiddels meerdere gedaan.
Je bent overigens voor diagnose altijd welkom, het mooiste zou natuurlijk zijn dat je het probleem kan opwekken, dan is er met de laptop misschien makkelijker wat te zien.
Meestal als een auto uitvalt is er wel wat uit te lezen.
Denk dat ik redelijk in de goede richting zit met mijn idee..
ga er maar vanuit dat het uit de bak komt, ik heb koppelingssets nog nooit horen gieren. Je zou eens de bakolie kunnen verversen, kijken of het geluid veranderd(en of de olie metaalzweem heeft.)
je moet eigenlijk even met een vacuümpompje met meter de leidingen nagaan vanaf de vacuümpomp, je moet eigenlijk wel 0,8B vacuüm hebben.
Heb je goed vacuüm bij de pomp, dan ga je een stukje verder, N75 kan ook slechter gaan werken, al zal dat slechter remmen niet verklaren, ik denk dus eerder verlies van vacuüm.
Bij de Amarok gaat het zometeen als volgt:
Motor heeft nu ca 1500km gereden in januari vervangen ivm olie en koelvloeistofprobleem.
DPF is leeg en er is ook niks aan de motor meer van de EGR (en JD Software).
1e test, gewone diesel
2e test gewone diesel met racedpf
3e test tank HVO100
4e test tank HVO100 met racedpf.
ja 3000 per cm3 zoals er gemeten moet worden. Met DPF, EGR is volledig uit de software uitgesloopt bij mijn ECU, echt helemaal weg foetsie..
Amarok laat ik denk ik deze week even weten als de tijd/planning meewerkt.
Klopt, ik heb er tot nu toe 2 gehad, beide in eerste instantie afgekeurd, de 1e na wat testen met softwareversies en egr-plaatje had die 800.000 deeltjes. De 2e Polo kwam er helaas niet door, 1.600.000 tot 2.600.000 deeltjes afhankelijk van softwareversie met egr-afgedopt (met nieuwe injectoren)
het zou wel verschil maken, sommigen zeggen 200.000 deeltjes maar dat lijkt me wat veel. Mijn Passat reed op het moment van de APK deze week op HVO100, had 3.000 deeltjes.
Ik wil dat dus bij de Amarok even gaan testen.
volgens mij gaat er 1 slang naar het DPF, de andere gaat naar de EGR, je kan ook even een stekker eraf trekken en kijken welk naam er bij de fout staat