Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. @wulfke als ik full Scan doe dan blijft het haken hij 6C dat is het enige wat blijft vast lopen. heb je specifiek welke ik kan laten scannen zodat ik het kan opsturen ? Kan het altijd blijven werken en dan uit het niets stoppen met werken omdat er verkeerde codering was ? Vrouw is nu weg met de auto zodra ze terug is dan maak ik een specifieke scans.
  3. Hey, ik kom nog eens even terug op bovenstaande. Na wat zoeken en een gebroken veer, heb ik onlangs de achterveren vervangen door veren van Eibach (Pro-kit). Die komen overeen met de originele veren van het sportonderstel. Nu had ik gehoopt dat met de nieuwe veren het doorhangen bij volle belading, zoals ik in mijn eerste post beschreef, een pak beter zou zijn. Dat stelt echter teleur, hij hangt eigenlijk nog altijd snel door met de nieuwe veren. Hebben jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zijn er nog zaken die kunnen zorgen dat een auto snel doorhangt bij belading? Of zijn die veren van Eibach helemaal niet zo stug als ik gedacht had. Alvast bedankt voor de tips!
  4. Vandaag
  5. Neen, systeem neemt de status van de voorgaande setting aan. Heb je het ingeschakeld staan met 5km/u tolerantie dan zal bij de volgende opstart dit ook zo zijn. Heb je het uitgeschakeld staan dan zal dit ook uitgeschakeld zijn bij de volgende opstart. Het systeem is nu zo werkende in mijn 2016 passat dus dit kan nog niet voldoen aan de nieuwe wetgeving. En de nieuwe wetgeving spreekt steeds voor nieuwe wagens en niet voor het bestaande wagenpark.
  6. Dank voor de reactie! Maar is het dan zo dat dit systeem automatisch bij start is ingeschakeld en de 'tolerantie' voor de meldingen elke keer weer wordt gereset naar 'nul'? Dat zou volgens de nieuwe wet wel moeten zijn blijkbaar. Zie: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX%3A32019R2144
  7. Is jouw systeem gelijkend aan het systeem uit dit topic? Ik heb al problemen sinds ik met de auto nieuw de garage uit reed. Het doek was er pas een half uurtje af en ik had de bos bloemen nog in mijn handen zeg maar.
  8. Ik heb het in mijn passat B8 zitten maar denk dat VW het een andere naam geeft. Verkeersborden herkenning en weergave en melding wanneer deze "gelezen" snelheid overschreden wordt. In te stellen of je optische melding wil of optisch en akoestisch. Je kan met een schuifbalk instellen welke tolerantie het systeem gebruikt. Je kan dus instellen hoeveel kilometer/u je erboven mag vooraleer het systeem mekkert. Ook kan je dit systeem combineren met de ACC en dan krijg je pACC (predictive adaptive cruise control) Waarbij de adaptieve cruise control zal aanpassen volgens de "gelezen" snelheidsborden. En ook de snelheid minderen bij bvb een scherpe bocht of naderen aan een rond punt. Voor deze systemen heb je een camera in de voorruit nodig voor verkeersborden herkenning met de juiste software en TJA (traffic jam assist) en dit in combinatie met de juiste ACC radar in de front grille. De lane assist kan je volgens mij wel coderen dat deze de laatste ingesteld setting onthoud.
  9. Hoi Allen, Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ben nog geen topic tegen gekomen. Mijn vraag of topic gaat over ISA. Voor de meesten onder ons wellicht een onbekende term. In 2022 is deze functie verplicht gesteld op alle nieuwe voertuigen welke in de EU worden verkocht. Stilletjes is deze wet er doorheen gedrukt terwijl de meesten vermoedelijk nog niet van het bestaan weten. Wat is ISA? Intelligent Speed Assistance. Ofwel Piepen en trillen op het moment dat de maximum snelheid wordt overschreden. Vooralsnog is de techniek nog niet toereikend wat betekent dat op dit moment bij assistance blijft. Bij het detecteren van een snelheidsbord wordt bij een overschrijding van die snelheid een piepsignaal afgegeven én in sommige gevallen ook haptic feedback gegeven. Denk aan trillen van het stuur en/of gaspedaal. Omdat de techniek nog niet 100% foolproof is blijft het dus bij deze assitance voorlopig maar in de toekomst wil de EU naar het volledig onmogelijk maken van snelheidsoverschrijding. Op dit moment is het systeem nog uit te zetten, per rit. (zoals Lane Assist en Start/Stop) maar dat moet je dus elke keer opnieuw doen. Ik heb afgelopen week een proefrit gemaakt met een nieuwe Passat waar deze optie al in zit. Ik kan jullie verzekeren dat zelfs de braafste chauffeur zich hier aan gaat ergeren. 31 waar je 30 mag is een snelheidsoverschrijding. Dat betekent dus al piepen. Lang verhaal maar kort samen gevat; hoe denken de VagCom virtuozen hierover? Zou dit uit te programmeren zijn? Het Start/Stop systeem van mijn Passat B8.5 is al niet meer uit te programmeren en heb dat dus 'hardwarematig' moeten doen. Lane Assist schakel ik voor elke rit uit. Het is een soort opstart riedeltje. Knopje op de richtingaanwijzer indrukken, OK klikken en weer knopje op de richtingaanwijzer indrukken. Maar prettig is het niet. Foto's van de nieuwe Passat? Zie hier:
  10. Ik vermoed dat er gerommeld is in de codering van meerdere modules.. Via de foutweergave is er geen communicatie met de camera module maar ook niet met de Kessy module enz. Dus deze functie zou dan ook niet werken. Een full scan van de huidige situatie is dus wenselijk.
  11. @Driver klopt. Zou de stuurmodule 360 onder de passagiersstoel defect zijn ivm helemaal geen beeld meer van de camera's? Kan ik dat controleren ?
  12. De software is volgens mij goed 23-11 zie alleen niet of het een Hexc V2 is
  13. Liever een volledige scan omdat dit duidelijker is. Maar eigenlijk is de software en interface kabel te oude voor dit type wagen. Krijg je ook geen correcte foutweergave door.
  14. Gisteren
  15. Zojuist veranderd codes gewist en krijg dit nu te zien ? Camera doen het nog niet. *komt nadat ik parkeer knop indruk
  16. hier moet inderdaad constante voeding op staan. als je dat niet hebt zal de schakelaar(het logo) in de achterklep ook niet werken om de koffer te openen. feedback geven is wel het minste wat ik kan doen, jullie hebben er ook tijd en energie ingestoken, en kan me voorstellen dat je het dan ook leuk vind om de oplossing te horen! voor jou hetzelfde, ook bedankt voor alle hulp. groeten Rik
  17. als je VCDS eraan hangt, kan je volgende codering eens aanpassen, huidige codering, Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 5G0-035-MIB-HGH2.clb Part No SW: 3G0 035 043 J HW: 3G0 035 043 Component: MU-H-N-EU H50 0343 Serial number: A683K0FB007498 Dataset Number: V03935223SB 0001 Coding: 02840201FF00000051110001000808031F0100F4012000009F Shop #: WSC 05311 115 00075 ASAM Dataset: EV_MUHig4CGen2HBAS 001001 ROD: EV_MUHig4CGen2HBAS_VW37.rod VCID: 23455A8B2AD5F189FE-8076 Kan je dit (byte 19 bit 4) eens wijzigen (uitvinken) Coding: 02840201FF00000051110001000808031F0100E4012000009F u heeft namelijk geen low camera nadien het MIB toestel rebooten
  18. Ik had eerst verkeerd gemeten maar een vriend kwam mee helpen. We hadden niks veranderd gingen boodschappen doen en later in de avond deed het niet meer. Sensoren doen het wel alleen de camera beeld blijft zwart. Als ik de camera probeer uit te lezen 6C dan loopt het vast. Hoe krijg ik de 5F verkeerde coderingen eruit ? Ik was paar week terug naar de garage geweest daar was de turbo rubber slangetjes vervangen die waren stuk. Dacht dat roetfilter dpf stuk was maar sinds dien geen storingen meer gehad. Denk dat het regenereren goed gaat!. Gaf daar ook aan over de Voltage alleen denk dat ze niet echt moeite hebben gedaan daar. Kan het zijn dat de accu niet meer goed is? Kan ik dat ook controleren?
  19. Ok, omdat u in het ander topic weergaf dat SC18 geen 12V gaf. Nu als de module voeding krijgt moet deze uit te lezen zijn met VCDS tenzij er wat mis is met de can bedrading of de massa op de 18polige stekker. Is de accu van de wagen reeds vervangen ? zitten namelijk redelijk wat fouten in door onvoldoende aanwezige spanning. Nadien eens vcds eraan hangen en eens alle DTC's wissen en kijken wat er terug komt. Heb net even de codering nagetrokken van adres 5F gezien daar een fout in zit van "module incorrectly coded". Erna terug een log maken en proberen deze ongewijzigd te laten - niks wissen en deze dan terug hier te posten.
  20. Zekering is goed en heeft 12v
  21. @wulfke sorry voor de laat reactie. We zijn nu bezig hij krijgt wel voeding op de 18polig stekker.
  22. Dan moet je bovenliggend gaan zoeken waarom steekplaats SC18 geen voeding krijgt. Maar ik heb eens gereageerd in uw topic maar geen reactie op gekregen om eens te meten rechtstreeks op de connector naar de module.
  23. Dit is wat @wulfke er van zegt. Meet je wel goed. Heb je wel goed contact met de pennen van de multiemeter. Fuse SC18 zit op klem 30 (constante plus) dus daar moet je zeker al 12V op meten ongeacht of het contact op staat of niet. zou daar eerst even mee beginnen om te kijken of je al voeding krijgt tot aan de camera.
  24. @wulfke je had het over sc18 fuse moet 12v hebben maar met multi meter meer ik geen 12v het zekering is wel goed.
  25. Mooi dat je de fout hebt kunnen opsporen. En fijn om het te vermelden. Een ander heeft hier ook wat aan👍
  26. Bij de dealer even naar de opties van de wagen gekeken, geen keyless. Helaas. Dit zal ook de reden zijn dat ik de achterklep niet kan sluiten met de afstandsbediening. De mobile key kan ik nu activeren omdat ik eindelijk hoofdgebruiker kan worden/ben geworden van de auto. Maar ben weer een stukje nuchterder, want in had me nooit bedacht dat die functie achter een paywall zou zitten. Zo naïf van me.
  27. Afgelopen week
  28. Dank voor de feedback en leuk dat u het werkende hebt gekregen 👍🏻
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden