Ga naar inhoud

Richardschoots

Members+
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Richardschoots won de laatste dag op december 1 2023

Richardschoots had de meest gelikete inhoud!

Over Richardschoots

Profile Information

  • Plaats
    Almelo
  • Naam
    Richard Schoots

Overige

  • Auto
    Volkswagen Passat Variant B6 3C BlueMotion Automaat 2010

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Richardschoots's Achievements

5

Community reputatie

  1. Hoi @Vdub (Matthijs) Super, dank je wel Ik zal het in de groep gooien hier Misschien dat we het met iets kunnen combineren met het 1 of ander En anders maar een keer vanuit Almelo naar Vorden, das het eind van de wereld ook niet (Uurtje) Graag zou ik dan wel de eventuele kosten willen weten van dit uitlezen Dat mag eventueel aangaande de forum regels ook via dm op dit platform Verder heb ik al een afspraak staan bij Ganzenboom te Almelo om de bak uit te lezen Die afspraak laat ik nog even voor wat het is, en kan nooit kwaad Ook die uitslag kunnen we dan eventueel meenemen naar Vorden voordat we overgaan op reparatie van zaken Vanaf eergisteren krijgen we ook ineens volledig andere meldingen (zie foto, genomen voor thuis wegrijden op parkeerplaats na starten) welke niets te maken hebben (vermoeden wij) met de huidige problematiek aangaande het motormanagementlampje Deze meldingen hebben we nog niet eerder gehad De ABS en antislip meldingen zijn nieuw Ook de melding van de elektronische parkeerrem Maar de melding van elektronische stuurinrichting, daarvoor steek ik een vingertje op naar de reparatie van het stuurkolomslot, die de zelfde melding gaf maar dan in rood Hierbij is de gehele stuurkolom los geweest mij de VW dealer Ook komt er dan een melding tussen de toerenteller en de Km teller, maar die is al weer weg voordat ik die met de camera heb kunnen vastleggen (Ook iets met elektronische parkeerrem) Om dit soort meldingen dus gelijk te kunnen tackelen, wilde ik dus een eigen OBD scanner Zodra er dan een melding komt, ik de auto aan de kant kan zetten en uitlezen en noteren Met dat verhaal dan naar de garage, waar ze ons nu alles wijs kunnen maken, omdat wij niet zien wat er op het schermpje staat Ik kreeg ook niet de volledige uitdraai van de diagnose mee, met als excuus dat ze dat niet mogen van VW zelf Dat zet mij weer aan het denken en geeft een onderbuik gevoel, wat word er achter gehouden Verder rijd de wagen prima, is stil wat wij fijn vinden, en zit ook goed (Ondertussen hebben wij zwaar het vermoeden dat wij de brol van een ander gekocht hebben, en nu in de prijzen zitten)
  2. @Petroman & @Diver Beide dank voor jullie reactie @Petroman Ik zal vorderen hier aan de baas voorleggen Is dit de VAG specialist die je bedoeld ?? https://vagperformancecenter.nl/ @Diver Vandaar ook de vraag aangaande de aanschaf van een OBD2 scanner Ik ben er helemaal niet in thuis, vandaar ik jullie expertise vraag
  3. Beste allemaal en met name de mods @Mods mijn welgemeende excuus als deze topic verkeerd staat Pak voor je start koffie en koekjes Ik heb een vraag over aanschaffen van een OBD2 scanner voor onze Passat TSi BlueMotion B6 C3 uit 2010 (als ik het goed heb) Nu heb ik hier diverse topics over gevonden op dit platform, maar allemaal overjarig (jongste is uit 2023) De reden voor het willen aanschaffen van een scanner is om zelf storingen te kunnen uitlezen, de foutcodes er bij te kunnen pakken om te zien wat het probleem is Met deze info wil ik dan bij mijn eigen vakgarage (Geen vw dealer) kijken of hun de storing kunnen verhelpen Het is dus NIET de bedoeling om zelf meldingen te wissen of andere aanpassingen te doen, waarmee ik de auto dan door onkunde verkl**t Nog een reden om zelf middels de OBD2 storingen uit te lezen is omdat ik een onderbuik gevoel heb dat we een beetje belazerd worden bij de VW dealer Afgelopen maanden na aanschaf van de Passat in november 2023, blijft er hardnekkig een motormanagement lampje te pas en te onpas branden Te pas en te onpas omdat het lampje zomaar ineens aanspringt, en na 1 dag of 2 dagen ineens weer uit is, gewoon uit zichzelf, om dan dagen uit te blijven, en ineens weer aanspringt, geen idee wat het kan zijn We zijn hiermee naar de VW dealer gegaan en die heeft een algehele diagnose voor ons gedaan (rond de 100 euro) Ik heb nadrukkelijk het motormanagementlampje probleem aangegeven Omdat ik deze melding ook niet kon wegkrijgen middels instellingen via het stuur, waardoor je eigenlijk wel kan uitsluiten dat het lampje brand vanwege de 10K beurt De dealer kwam met een storing aangaande een stuurkolomvergrendeling, (en nog een storing welke sporadisch zou zijn) en dat deze zo spoedig mogelijk vervangen dient te worden om onderweg niet voor verrassingen te komen Maar niets over een motormanagementlampje, ook niet bij navraag Kosten van deze stuurkolomvergrendeling reparatie 633 euro Een week is het lampje van het management uitgebleven en toen brandde hij opeens weer Direct terug naar de VW dealer die hem gelijk uitgelezen heeft (kosten 35 euro) Ze kwamen terug met de melding dat de computer van de DSG bak stuk was, en dat dit de reden was van het branden van het managementlampje, een nieuwe DSG computer 3200 euro kost (SliK.....hebben we dan de kat in de zak gekocht???) We zijn hierover gaan nadenken of we het gaan vernieuwen, of de passat verkopen, dat laatste is zuur omdat we er best veel ingestoken hebben Zoals 900 euro voor een Android radio incl. inbouwen, uitbouwen kost nog eens 130 euro en ga ik niet zelf doen De auto gaat nu eerst naar een versnellingsbakspecialist, welke de DSG bak gaat uitlezen, kosten 55 euro die we nog wel willen investeren Afgelopen weken lopen nadenken over het gehele gebeuren, en dan voel ik mij een beetje belazerd door de VW dealer De totale kosten nu zit rond de 765 euro, en we zijn er nog niet Want....waarom nu ineens bij de 2de diagnose de bak computer kapot, volgens hun de reden van het steeds branden van het motormanagementlampje, waarom kwam dat een week eerder bij de eerste diagnose er niet uit, terwijl ik hier op gehamerd heb dit te onderzoeken Dus: Om in de toekomst dingen te tackelen zoals hierboven omschreven heb ik met moeder de vrouw overlegt om zelf een OBD2 scanner aan te schaffen Geen allerjesus dure omdat ik toch niet sleutel, maar wel 1 die accuraat is en geschikt is voor onze passat Nu zijn er te kus en te keur te krijgen op Ali en Temu in diverse prijs categorieën En op Temu heb ik deze gezien, welke geschikt zou zijn voor auto`s vanaf 2010 Temu OBD2 Scanner Alleen met dit soort zaken ben ik dan weer een beetje huiverig om dit te bestellen, omdat wij altijd het geluk hebben dat dit soort zaken niet voor onze auto geschikt is Dus heb ik gezocht op google naar een andere mogelijkheid, en die gevonden bij deze leverancier, maar wel gelijk voor een verdubbelde kostprijs en met 70 euro voor mijn doen best aan de prijs OBD partner Vag diagnose scanner Bij deze word aangegeven dat hij voor diverse merken is zoals VW en volgens mij veel meer kan uitlezen dan de scanner van Temu Dus voor welke van deze 2 bovenstaande zal ik gaan, de Temu versie of die van OBD partner En dan gelijk de vraag of er ergens voor onze passat een storingscodelijst te downloaden is waar je kan nazoeken wat de betreffende storing kan zijn Wat is wijsheid, want bij Temu hebben ze ook scanners voor pakweg 15 euro en geschikt voor voertuigen vanaf 1996 Maar dan zal je net zien dat deze niet werkt op onze passat B6 C3 uit 2010 Goedkope Temu OBD2 scanner van 15 euro Alvast bedankt voor jullie expertise en een fijn weekend Richard
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden