Ga naar inhoud
  • 0

Reparatie stoters KLAAR!!!!!!


tdi tuning

Vraag

Hoi,

 

Ben ik gisteren begonnen om de waterpomp van mijn dieseltje te verv,komt ik tijdens het de-monteren nog het 1 en ander tegen.:

 

-Olielekkage kleppendekselpakking

-spanrollen vd multieriemen lagers kapot

Na het verwijderen vd distributiekappen zie ik dat de olielekkage vd kleppendekselpakking ook de distributie vet heeft gemaakt...... :wink: Balen dus....

Ik ben niet een persoon die van half werk houdt,dus heb ik alles maar nieuw besteld:

-waterpomp

-spanrollenset distrbutie

-Kleppendekselpakking

-Multie riem spanner incl lager

-multieriem spanner vd airco.

-distibutie riem

Nu dacht ik :Nu ik toch lekker bezig ben bestel ik er ook maar nieuwe klepstoters bij ,want er tikte een paar..... :)

Al met al wordt het hart van mijn dieseltje weer een beetje beter :mrgreen:

Als ik tijd heb maak nog een paar fotootjes

 

groeten marko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag even de klepstoters bekeken en wat bleek:

1 stoter was lichtjes gescheurd en had een hollinkje erin zitten waar de nokken-as de stoter raakt.

De rest van de stoters hadden ook sporen van verhitting omdat er blauwe ringen op de stoter zaten.....

Dit is eigenlijk alleen bij auto's die slecht onderhoud hebben,dus te lang met met olie door rijden of met te weinig olie doorrijden

Ik heb hele onderhouds historie bij de auto en volgens de boekjes heeft ie netjes zijn beurtjes gehad......

Nou ja ik ben in ieder geval blij dat ik op tijd bij ben,want anders had ik een veel duurder kosten plaatje gehad....(kleppen krom,kop-schade,enz enz :wink:

Wel blij dat ik zelf een auto-monteur ben..... :)

 

Ik zal hier morgen even een paar pics van schieten

gr marko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo ,ik ben net thuis en heb het er op zitten. :o

Hij loopt echt als een nieuwe ......Wat een verschil...geen tikje ,piepje enz.... :D

Na het afmonteren even de motor schoon gespoten en toen de afdak kap er weer over....

 

krijg alleen de foto's er niet op :angry: te groot

 

zal even kijken hoe ik dat nog voor elkaar krijg......

 

nu ga ik eerst ff lekker douchen en dan :sleep::sleep::sleep::sleep::sleep:

 

groeten marko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou omde stoters te vervangen moet de nokkenas er uit, dat betekend de distributie en alles daaromheen moet los ....

Ik kreeg de stoters mooi verpakt in de olie aangeleverd.....Heb de stoters immitatie besteld(orgineel) maar scheeld de helft kwa prijs...

Stoters goed in de olie monteren, nokkenas gelijkmatig aandraaien en vervolgens met 20Nm aandraaien.....

Dat gerdaan de kering erin tikken,tandwiel erop met 45Nm aandraaien en dan de distributie weer monteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden