Ga naar inhoud
  • 0

Spiegelverwarming


ecm103

Vraag

Mijn schoonvader heeft een Passat 3B uit '98. Nu doet de spiegelverwarming het niet meer, eerst dacht ik aan een kapotte zekering maar deze was nog goed. Daarna heb ik mijn eigen spiegels omgezet maar helaas, nog steeds niets.

 

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ja, je verwarmingselement/draden in de glazen zijn kapot, dit komt heel vaak voor omdat de meeste mensen de schakelaar in de middenstand laten staan en dan branden ze naar verloop van tijd door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je dat wel heel zeker? Bij mijn 3B werkt hij gewoon via de schakelaar van de spiegelverstelling. Als je die in de middenstand zet, schakel je de verwarming in.

Ik denk dat je toch even moet gaan meten of je spanning hebt op de aansluitingen in de spiegels. Meten = weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij net zoals bij Arjen, spiegelverwarming gaat alleen aan via schakelaar van spiegelverstelling. Stond bij mij bij aankoop van de Passat ook in de middenstand (dus verwarming aan) met hetzelfde resultaat: verwarming kapot. Probleem opgelost met het kopen van twee nieuwe verwarmbare spiegelglazen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mijn 2000 Passat was het precies eender. Overigens stelde de dealer, dat de verwarming altijd aan moest staan. Na een vervanging in de garantie, heb ik later dus zonder verwarming rondgereden.

 

 

als de dealert dat stelt waarom zit er dan een uit knop op :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje? Ik heb op mijn 3BG het nieuwe type spiegels zitten die inklapbaar zijn werkt dan de verwarming ook altijd in de middenstand? Bij mij werken ze idd ook erg slecht. Als ik hem dan op L of R zet gaat dan de verwarming uit?? Zit geen andere stand op nl. Zal dan ook wel nieuwe verwarmbare glazen nodig hebben, wel goede reden om dan blauw glas te nemen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klopt, je hebt 3 standen: links, rechts en verwarmen :shock:

Een apart schakelaartje (liefst met tijdmechanisme) kon er waarschijnlijk niet vanaf bij de ontwikkeling van de Passat :mrgreen:

 

Sorry maar het zijn 4 standen :P . Klappen zit er ook nog bij. :wink: Dat dan weer wel, hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overdag zie je ze goed branden, maar alleen als je er op le(d)t. Ook met de standaardspiegels met donkere binnenkant die er bij mij inmiddels weer op zitten. 's Avonds vallen ze echt op en storen ze ook wat in je blikveld, maar dat is ook precies de bedoeling :wink:

Je kunt hier overigens behoorlijk me variëren, de LED's zijn erg richtinggebonden. Geven ze teveel licht dan richt je ze gewoon naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden