Ga naar inhoud
  • 0

Inschakelen autom. parkeerrem 3C


Beowulf

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je deur dicht(!) is en je hebt de gordel om, dan zal de handrem er vanzelf afgaan zodra je optrekt.

 

Maar ik heb geen auto Hold he, en als je gordel niet om hebt?

 

Sterker nog....Vanmorgen stond ik bij het inbouwstation net geparkeerd, motor stationair, en ik maak mijn gordel los. Gaat hij gelijk op de handrem. (Ik heb hem wel via MFD op "always on" staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je deur dicht(!) is en je hebt de gordel om, dan zal de handrem er vanzelf afgaan zodra je optrekt.

 

Maar ik heb geen auto Hold he, en als je gordel niet om hebt?

 

Dit staat los van de autohold, zo werkt de automatische handrem nu eenmaal.

Als je de gordel niet om hebt zal hij niet automatisch van de handrem gaan: dan rem intrappen en op de knop drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Naar aanleiding van dit topic begin ik een beetje te twijfelen.

Mijn Passat gaat eerdaags besteld worden, dat word dus een 2009 model. Ik bestel 'm met DSG (en dus automatisch met AutoHold).

Hoe zit dat nu precies dan ?

 

Is het een kwestie van na het starten / wegrijden 1 keer de knop indrukken zodat je bij afremmen tot stilstand de rem los kan laten (bijv. in de file) of moet ik dan elke keer afremmen en die knop indrukken ?

 

/me is nu ee nbeetje in de war rondom de autohold functie

 

De autohold functie voorziet erin dat de remdruk bij remmen tot stilstand wordt gehandhaafd in het systeem. Tot je gas geeft (toeren gaat maken) dan zal automatisch de rem worden losgelaten. Je kunt de autohold functie middels het instellingen menu automatisch laten inschakelen dan wel met het handje. Bij mij staat ie op automatisch. In die stand zal ie automatisch bij afzetten van de motor de auto op de electronische handrem inschakelen. Indien je tevoren op het middenconsole de autohold uitzet, dan zal de electronische handrem niet automatisch in werking treden. Ik vind het een hardstikke handige functie.

 

Voor de handgeschakelde berijders heb ik ook gemerkt dat bij b.v. terug rollen op een helling de auto automatisch tot stilstand wordt geremd.

 

Inderdaad is het zo, gordel om, deur dicht dan werkt autohold.. Is een van die twee niet waar, dan acteert de electronische handrem zoals bij de standaard Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm...Ik heb in het menu autohold op automatisch aan gezet. Wellicht dat dit het verhaal is... 'k heb echter het idee dat het de ene keer wel, de andere keer niet gebeurt....enfin..'k zoek het nog wel uit :)

 

In het menu?? Dat is nieuw voor mij. Kun jij via je boardcomputer de auto-hold automatisch aanzetten? En zoja wat gebeurd er dan? Wordt dan de auto-hold iedere keer automatisch aangezet nadat je de auto gestart hebt?

Want dit moet ik iedere keer zelf doen....

 

Je kunt in "Comfort" in de instellingen menu (modeljaar 2009) autohold automatisch aanzetten.

 

Gr,

 

Otello

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
*even iets anders tussen door*

 

Is het relatief gezien makkelijk in te bouwen, autohold? Mijn auto heeft het niet, en mis het soms wel...

 

Zoals ik al eens eerder heb gemald hier op het forum is het bij mij al 2x (achteraf) ingebouwd in een 3C!

Bij m'n eerste 3C had ik het besteld, maar was de dealer het vergeten aan te vinken. Mijn huidige 3C is een 60 editie die het (ook) niet had. Ook hier heb ik het dus weer laten inbouwen.

Beide keren is het door auto Lichtstad Veldhoven gedaan. Kosten: €225,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo'n hekel altijd aan dat soort handigheden die je keer op keer moet activeren :(

In mijn vorige auto, Saab, had ik dat ook : hendel van de ruitenwissers in de eerste stand was de regensensor. Leuk, maar als je 'm start in die stand doet 'ie het niet. In het kader van 'veiligheid' moet je deze bewust activeren.

 

Lijkt me toch wel fijn als je ruit dicht gevroren met je ruitenwissers er aan vastgevroren, en die sensor ziet een bak ijs en wil dat er wel even voor je af wil vegen...............not. Kan een schadepost worden als je pech hebt.

Met kou en zo hebben die scandinaviers nog niet zo van die gekke ideeen. :wink:

Ijs c.q. een bevroren ruit word door een regensensor niet als regen gezien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jongens, ik heb een half uur in m'n boordcomputer zitten kijken maar kan nergens autohold of elec.handrem automatisch laten activeren...

In geen enkel menu...

 

heb een highline model 2009 (uitgebreide boordcomputer). Diegene die zegt dat dit wel kan, wil die eens een fotootje maken van waar in het menu dit dan zou kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tinus,

 

Ik heb het grote dikke handboek er eens op nageslagen. Er is een groot verschil tussen de parkeerrem en autohold namelijk. Autohold is een optie die ik via het secure pakket in de auto gekregen heb. Ik heb een knop naast de versnellingspook om het in- of uit te schakelen. Wanneer het ingeschakeld is zorgt het systeem ervoor dat wanneer ik tot stilstand kom de remdruk gehandhaaft blijft zodat ik mijn voet van de rem kan halen. Zodra ik weg wil rijden wordt de remdruk eraf gehaald en kan ik dus wegrijden. De parkeerrem is wat vroeger de handrem was. Daar zit een andere bedieningsknop voor. Om die eraf te halen moet je je voet op de rem drukken en tegelijkertijd de knop indrukken. Ik hoop dat ik het wat helderder heb kunnen maken. Zie verder de foto's, ik hoop dat een beetje te zien is. Flitsen in de auto is niet goed.....

 

Dit is de knop die naast de pook zit.

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

In het menu "settings" vind je autohold.

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Hier zet je het aan of uit.

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

De parkeerrem bedien je met deze schakelaar. Als je hem eraf wilt halen moet je de rem indrukken en op de knop drukken.

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kijk die optie in de BC wil ik ook! :D

 

Naar de stealer dus..... :mrgreen:

 

Voor een software upgrade of een hele nieuwe Passat? :D

 

Dat laat ik aan jouw beleefdheid over. :mrgreen: Ik heb 11 jaar in de oude dame gereden voordat ik nu weer splinternieuw ben gegaan. Dan zijn de verschillen ook wereldschokkend hoor. Het schijnt als je het forum leest dat je voor €225,-- een auto hold hebt. En dat is veel goedkoper dan een nieuwe......

 

Dus.....It's up to U

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het schijnt als je het forum leest dat je voor €225,-- een auto hold hebt. En dat is veel goedkoper dan een nieuwe......

 

Dus.....It's up to U

 

Ik ben diegene die de autohold achteraf heeft laten inbouwen :D

Dus mis alleen die optie in de BC. Om daarvoor nu een nieuwe Passat te kopen....gaat me net iets te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die optie in de BC is vanaf model 2009, en zal dus een software wijziging van de BC zijn geweest.

Denk niet dat die zomaar op een model 2008 gezet kan worden. jij hebt ook een ander dashboard dan de 2008 modellen.

 

Veel plezier met je Passat!

 

Eric..... Dat heb ik wel hoor.....lees maar.

 

viewtopic.php?f=106&t=26730&p=228635#p228635

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jongens, ik weet echt wel wat het verschil is tussen autohold en de electronische parkeerrem en waar beide knopjes zitten. Deze 2 dingen werden nergens door elkaar gehaald, maar de het ging erom dat de electronische handrem automatisch erop gezet werd als autohold was/is geactiveerd (losstaand of autohold handmatig of automatisch was geactiveerd). Daarom is de elec.handrem in verband gebracht in dit verhaal, nergens anders om.

 

Ik heb het securepakket (dus met autohold, en het knopje naast de pook), heb een model 2009 (met rcd310), heb een highline (dus uitgebreide boordcomputer), maar niet die optie in het menu van de boordcomputer. Het menu ziet er bovendien anders uit dan bij Jafo (witte letters, ik rode letters), en dat komt omdat Jafo een update van de tellers heeft.

 

heel simpel dus: een model 2009 kan het oude dashboard hebben of het nieuwe dashboard met boorcomputer met activering autohold. He he... eindelijk zijn we eruit?

 

Er zijn meerdere mensen hier die ook een 2009 met uitgebreide BC hebben, en die hebben ook gemeld dat zij niet in het menu autohold konden vinden. Jafo heeft dus een uitgebreidere zo te zien, en na augustus 2008 hebben ze het menu van de BC uitgebreid met minimaal autohold.post-4851-1423823139,7115_thumb.jpgpost-4851-1423823140,1802_thumb.jpgpost-4851-1423823140,2271_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de vorige bijdragen is sprake van twee verschillende modellen MJ2009. Volkswagen wijzigt namelijk in het vooorjaar (week 22) én in het najaar (week 45) de specificaties van haar modellen en vernoemt ze in beide gevallen naar het jaar dat nog moet komen.

 

Mijn 3C is in week 26 van 2008 geproduceerd. Die heeft dus nog de duurdere blauwe klokkenwinkel en níet de mogelijkheid in de BC om Autohold automatisch in te schakelen. Ik vind dat wel een gemis, want ik vergeet vaak het knopje in de middenconsole in te drukken. Bij de eerstvolgende beurt maar eens vragen of de BC een software upgrade kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden