Ga naar inhoud

  • 0

chiptuning


Marco68

Vraag

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm deze maand krijgen we winstuitkering, ik denk dat ik maar eens ga doorpakken met mijn chipplannen.

 

Ik heb de passat over 2 weken 1 jaar. En hij mag nu weleens gekieteld worden.

 

Overigens als ik het gastenboek lees van Fasttech dan zie ik alleen maar positieve dingen. Tuurlijk zullen ze de negatieve berichten wel deleten :roll:

 

Maar iemand de voor ens tegens t.o.v. JDEngineering?

 

Zowel Fasttech als JD is evenver rijden en Fasttech is toch een dikke 100 Eur goedkoper. En aangezien de passat ook nog een beurt moet binnenkort (nieuwe remblokken, aandrijfashoes) ken ik die 100 Eur wel gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oh blijkbaar zijn er 2 sites ofzo als je naar JD zoekt op google. De ene heeft een prijs van 650 euro en de andere 750 euro excl montage.

 

Maar kan ik nu in principe zonder voorbereidingen naar JD gaan en regelen hun dan alles voor die 650 euro? Uitlezen computer, rollerbank, chippen?

 

Of is het alleen het chippen zelf wat 650 euro kost en moet je voor de rest ook nog betalen. Want in een andere post las ik dat je ook zeg maar kon laten kijken of de turbo van de 1.8T nog goed zijn werk deed. Zou wel leuk zijn als dat alles in de prijs zit inbegrepen.

 

iemand daar ook ervaring mee?

 

ohja wanneer krijg je die 10% korting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oh blijkbaar zijn er 2 sites ofzo als je naar JD zoekt op google. De ene heeft een prijs van 650 euro en de andere 750 euro excl montage.

 

Maar kan ik nu in principe zonder voorbereidingen naar JD gaan en regelen hun dan alles voor die 650 euro? Uitlezen computer, rollerbank, chippen?

 

Of is het alleen het chippen zelf wat 650 euro kost en moet je voor de rest ook nog betalen. Want in een andere post las ik dat je ook zeg maar kon laten kijken of de turbo van de 1.8T nog goed zijn werk deed. Zou wel leuk zijn als dat alles in de prijs zit inbegrepen.

 

iemand daar ook ervaring mee?

 

ohja wanneer krijg je die 10% korting?

 

 

Mijn auto is op 20 mei (meeting) gechipt voor 585 € door JD. Voor dat geldt krijg je m.i. het beste op chip gebied. Daarvoor ben ik ruim een jaar bezig geweest met de zin of onzin (lees voor- en nadelen) van chippen en waar je het moeten laten doen.

 

Bij JD wordt de chip uit de auto gehaald, aangepast en teruggezet. Hierna gaat JD ermee proefrijden om te kijken of alles goed is (bij mij bleek de LMM kapot). Heb je de auto aangepast dan kan je een chip op maat laten maken en volgens mij krijg je als forumlid altijd 10%.

 

Seat dealer Van der Velden Zoetermeer is dealer voor JD en levert zelfs ook complete nieuwe Leon`s met 280 pk (o.a. JD chip) inclusief garantie. Dat zegt ook wel iets over JD. Op de Seat site staat ook het e.e.a. over JD.

 

En wanneer je dan voor het eerst met je chip de weg op gaat weet je niet wat je meemaakt.

 

Succes met het uitzoekwerk (is ook leuk).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oh blijkbaar zijn er 2 sites ofzo als je naar JD zoekt op google. De ene heeft een prijs van 650 euro en de andere 750 euro excl montage.

 

Maar kan ik nu in principe zonder voorbereidingen naar JD gaan en regelen hun dan alles voor die 650 euro? Uitlezen computer, rollerbank, chippen?

 

Of is het alleen het chippen zelf wat 650 euro kost en moet je voor de rest ook nog betalen. Want in een andere post las ik dat je ook zeg maar kon laten kijken of de turbo van de 1.8T nog goed zijn werk deed. Zou wel leuk zijn als dat alles in de prijs zit inbegrepen.

 

iemand daar ook ervaring mee?

 

ohja wanneer krijg je die 10% korting?

 

 

Mijn auto is op 20 mei (meeting) gechipt voor 585 € door JD. Voor dat geldt krijg je m.i. het beste op chip gebied. Daarvoor ben ik ruim een jaar bezig geweest met de zin of onzin (lees voor- en nadelen) van chippen en waar je het moeten laten doen.

 

Bij JD wordt de chip uit de auto gehaald, aangepast en teruggezet. Hierna gaat JD ermee proefrijden om te kijken of alles goed is (bij mij bleek de LMM kapot). Heb je de auto aangepast dan kan je een chip op maat laten maken en volgens mij krijg je als forumlid altijd 10%.

 

Seat dealer Van der Velden Zoetermeer is dealer voor JD en levert zelfs ook complete nieuwe Leon`s met 280 pk (o.a. JD chip) inclusief garantie. Dat zegt ook wel iets over JD. Op de Seat site staat ook het e.e.a. over JD.

 

En wanneer je dan voor het eerst met je chip de weg op gaat weet je niet wat je meemaakt.

 

Succes met het uitzoekwerk (is ook leuk).

 

 

ok thnx voor de info. :)

 

maar ik zou ook nog willen weten of een rollerbank uitdraai en test van de gewone huidige turbo ook worden gedaan.

 

Ik heb JD ook maar even gemaild.

 

btw, 585 euries is wel een heel aantrekkelijk bedrag voor zoiets gaafs :D

 

trouwens.. Hoe toon je aan dat je lid bent van dit forum??? dat kan iedereen natuurlijk wel zeggen als ze korting willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ilmar,

 

Volgens JD levert de up-date bij een 1.8T 200 pk op indien je motor in goede conditie is (JD kan dit zien). Het kan volgens JD per motor hooguit maar een pk schelen. Ik heb het daarom niet gedaan en het geld bestemd voor een DV (diverter valve). Maar als je je auto laat rollen ben ik natuurlijk wel benieuwd naar de resultaten. Je ziet dan het verschil tussen standaard en getuned (en dat is behoorlijk :shock: ).

 

Als je snel info wilt hebben van JD (o.a. over de korting) kan je JD beter even bellen dan mailen.

 

Destijds stond ik in twijfel omdat ik niet wist of mijn vrouw een gechipte auto wel lekker vond rijden. JD vertelde toen dat ik terug kon komen indien dit het geval zou zijn. Hij zou dan de auto de-chippen (hé een nieuw woord) en het geld teruggeven. Nu weet ik beter ...... je gaat echt niet terug (hoeft van mijn vrouw ook niet). Maar wel fijn dat je zo`n afspraak kan maken met JD.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Ilmar

Als je mijn naam(Matthijs) even noemt bij JD en zegt dat je van 'de club' komt dan komt alles helemaal goed.

 

Btw, Jeroen zijn eigen Leon is aangepast met diverse vervangen onderdelen en levert nu een kleine 375pk, met deze auto is door iedereen te rijden alsof het een golf 1600 is.

 

Klik hier voor het artikel van Seat Dealer van der Velden met de Leon Sport-UP(eigen creatie ism JD), zeg maar een "Cupra" editie alleen van van NL-fabrikaat.

 

Een rollenbanktest kan er nmw tegen een grote korting bij, zeker als je voor die 200pk of meer gaat. Het (compleet)uitlezen van de auto gebeurt altijd vooraf de chiptuning, hij kijkt dan of alles naar behoren functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En wat als bijv je LMM niet goed is? Gaat hij dan wel chippen of wacht hij dan totdat je een nieuwe LMM hebt om dan vervolgens perfect te kunnen chippen.

 

Je kan zelfs je auto in onderhoud geven bij JD, dus alles wat niet goed is aan je motor kan JD herstellen, dus ook de LMM.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar als een motor met een vervuilde lmm custom wordt gechipt dan gaat het dus niet/minder goed. Als je je auto speciaal voor jou laat chippen dan moet je wel zorgen dat alles vooraf optimaal functioneert, denk maar aan bougies, injectoren, benzinefilter, luchtfilter, turbo, vacuumslangen, druklekken, lambda sonde, intake temp sensor (vervuild ook), koelvloeistof sensor (de echte, niet die de temp op het cluster aangeeft), blokontluchting en dus ook de lmm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, als je een standaard chip erin zet dan loopt een motor met een vervuilde lmm ook minder maar dat kun je achteraf wel herstellen. Als je dit doet met een custom chip dan gaat de ecu de fuel trims bijstellen in closed loop (lambda sensor). Met een vervuilde lmm krijg je positieve fuel trims, er wordt dus extra brandstof ingezet. Ga je op dat moment custom dan is er nog niks aan de hand, de chipper zal inzetten op een bepaalde lucht/brandstof verhouding en fuel trims rond 0. Zet je er dan een nieuwe lmm in dan gaan de fuel trims van 0 naar negatief wat inhoudt dat er brandstof wordt weggenomen bij open loop (volgas) met als gevolg dat je er minder uithaalt. Custom chippen is een momentopname van de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden