Ga naar inhoud
  • 0

rateld geluid bij sturen


Gast micah1969

Vraag

Als ik naar recht of naar links stuur en ik geef iets wat gas in de bocht maakt

de auto links en rechts voor (al naar gelang welke kant ik stuur) een ratelde geluid.

Het geluid lijkt op een lekke uitlaat. De auto is een passat 1.9tdi variant uit 2002.

Misschien weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn.

 

BEDANKT ALVAST.

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De auto staat vandaag bij de garage, inderdaad de homokineten zijn versleten.

Het gaat om de linker en de rechter homokineet. Is het eigenlijk normaal bij een kilometerstand van 150.000km?

 

groet

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't Schijnt een gevoelig punt te zijn bij de Passat, hoezen scheuren, vet loopt eruit en de boel loopt droog, als je daar niet snel genoeg bij bent gaat het snel stuk. Controleer regelmatig of er geen smeer / smurrie aan de binnenkanten van je velgen zitten, dit is vaak een voorbode. Of het normaal is bij een kilometerstand van 150.000 durf ik niet te zeggen, sta zelf nu ook op deze stand dus hoop het niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke bedankt voor jullie advies.

Ik rijd de auto nu 3jaar en heb totaal geen problemen gekend met de auto. De auto komt uit april 2002.

Morgen de auto weer ophalen ,ben benieuwd naar de rekening. Laat het wel even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij de Passat en A4 zitten de homokineten 'onbeschermd' aan de auto, dwz er zit niks breeds onder zoals een draagarm ofzo, daardoor hebben takjes e.d. meer kans de boel te beschadigen. Verder is het een kwestie van opletten of je wiel niet vet wordt van binnen en dus niet (te lang) met een kapotte hoes door te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisterder dus de auto opgehaald en het rijd weer als een zonnetje.

De kosten voor 2 homokineten waren euro 310,00 (155 per stuk ex btw) +3 uur werkplaatstarief euro 150,00

totaal dus bijna euro 550,00 inclusief de btw. Ik zelf vind dit meevallen.

Het is niet gemaakt bij een VW dealer maar bij autobedrijf Dalton in Heemskerk. Ben er weer blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden