Ga naar inhoud
  • 0

Audio keuze


Guido

Vraag

Ik ben even de keuze aan t maken wat voor een radio ik zal kopen. Het totaal zal zo rond de 300€ moeten gaan liggen.

 

Ik kom tot de volgende keuze: een radio/cd (mp3 rw e.d.) inclusief bluetooth carkit.

Of een 2dehandse radio/cd (mp3 rw e.d.) inclusief simpel navigatie display.

 

Zou dit iets zijn 300€ voor een 2dehandse radio/navigatie of zijn er nog andere mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm, persoonlijk hou ik niet zo van autoradio's met navigatie. Vind de display te onduidelijk en erg moeilijk af te lezen. Dan zou je beter een radio met klapscherm kunnen kopen als je persé voor de navigatie en radio in één wilt gaan.

Een andere optie is een navigatiesysteem met een los scherm, echter vind je dat niet voor die prijs helaas....

 

MP3 is echt een aanrader! Ik rij ongeveer in 16 uur naar Zweden, en heb precies genoeg aan één CD :D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je voor een normale radio gaat, zou ik een Pioneer of Alpine pakken. Maken beiden 2 hele goede headunits.

 

Chippie heeft gelijk dat een installatie met klapscherm fijner is qua navigatie, visueel gezien. Is toch een stuk duidelijker, en daarnaast kan je het scherm inzetten als DVD-scherm of scherm voor achteruitrij-camera. Is alleen flink duurder als 300 euro, kan ik je melden. :(

 

Als je voor een leuke prijs aan een Pioneer ANH-P9R of een Becker Traffic pro kan komen, zijn dat ook aanraders. Heb ik zelf hele goede ervaringen mee. Schermpjes zijn voor 1-din apparaten goed afleesbaar, en vooral de stembegeleiding van de Becker (en dus ook Pioneer P9R) toestellen is ongeëvenaard. Daar kan mijn "nonplus-ultra" Pioneer dvd-navigatie echt niet aan tippen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je voor de pioneer anh-p9r gaat kun je deze wel tweedehands kopen voor onder de 500 euro, de software hoeft niet de nieuwste te zijn want dat kun je later updaten (is beschikbaar).

Wel goed opletten dat je 'm werkend ziet en dat je dan de TMC info leest. Deze wil nog wel eens kapot gaan namelijk.

Verder is het inbouwen in een passat erg netjes weg te werken.

 

Tot slot: koop er eentje inclusief wisselaar (of koop die er bij, als er maar een P in de typenaam zit) want dan ben je echt lekker voorzien van muziek.

 

De opvolger (die ook mp3 kan spelen) schijnt z'n meerprijs niet waard te zijn door de trage verwerking van een nieuwe mp3 cd maar deze heb ik zelf niet, slechts van horen zeggen.

 

lees ook op kieskeurig.nl de (oudere) reviews, niet het gezeik over updates want die zijn inderdaad sporadisch maar die lui vergeten dat er meer redenen zijn dan navigatie om te kiezen voor een 1-DIN Pioneer.

 

verdere vragen/hulp: PM me maar.

 

zijn er hier ook mensen met relaties bij Pioneer? ik zou m'n wisselaar willen vervangen voor een nieuw(ere) en eventueel ook een DAB-tuner willen hebben (jaja, kan allemaal op deze ene headunit). Voor weinig natuurlijk, want de tussenhandel heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben me nu even bij de 2dehandse toestellen aan t orienteren. Voor Kwaliteit denk ik dat pioneer erg goed is maar voor mijn prijs geen radio/navigatie met mp3 te vinden is. Wel denk ik aan anderen merken/toestellen zoals de Travelpilot e2 van blaupunkt. heeft iemand hier ervaringen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, klopt wel. ik heb het zo ook met de Pioneer: wisselaar achterin en de navi cd altijd in de head-unit. Zo hoef ik niet allemaal cd's in de auto te hebben en blijft ook de navi cd heel.

 

bij de Pioneer kun je ook nog wat ander spul erop aansluiten zodat je helemaal voorzien bent: DAB, Navi, Fm/AM, CD, cdwisselaar (bij de nieuwere met cdtext), iPod, extra line in etc.

 

Er is wel een sony versie van deze navi unit trouwens. Eerst was er de Becker en daaruit kwamen een JVC, een Sony en een Pioneer versie uit. Elk met dezelfde navi-engine maar hun eigen interface en koppelingen naar andere accesoires.

mogelijk past je cd wisselaar wel op de sony navi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik kan nog steeds geen echt goede info vinden over DAB dekking. In Duitsland schijnt het te werken (maar waar en wat weet ik zo niet).

 

As ik weer eens in Dusseldorf kom zal ik bij een electronica gigant een DAB speler opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

verwend volkje zeker :)

 

maakt toch niet uit in welke auto het zit? Of ging het om de afleesbaarheid in die kleur misschien?

 

Niet alles geloven wat er op die site staat, wordt erg veel overdreven daar. Men wordt wel eens wat emotioneel als het droomding niet meteen voldoet aan die droom....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ongeveer 1,5 jaar een Travelpilot E1 gehad.

V.w.b. de navigatie was deze zeer betrouwbaar, alleen de radio vond ik zeer slecht. Normaal is de ontvangst van Blaupunkt zeer goed.

Standaard werd de Travelpilot geleverd met een Benelux CD.

Voor andere landen moest je bijkopen.

Ik heb hem helaas opgeblazen door er een Philips CD-wisselaar aan te sluiten waarbij de plus anders zat. :evil:

(iemand nog belangstelling voor het frondje)

 

Ik heb nu een Becker Indianapolis met een blauw scherm en rode knoppen.

Deze is stukken sneller met de route te berekenen.

De ontvangst is zeer goed.

De stembegeleiding is zeer duidelijk, en voor mij is het blauwe schermpje goed afleesbaar.

Het grote voordeel voor mij is dat hierbij CD's van heel Europa erbij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden