Ik was het al een hele tijd van plan, maar het was er nooit van gekomen: chiptuning. Ik heb het nooit onder stoelen of banken gestopt dat mijn voorkeur uitgaat naar OBD-tuning.
Vandaag was het zover. BartV hier van het forum heeft heeft zijn kennis en apparatuur ingezet om wat meer prestaties uit de motor te halen.
Van tevoren had ik gegevens over mijn auto doorgegeven zodat Bart in alle rust een programma voor mijn auto kon schrijven. Had de verwachting dat ik na een kwartierje weer buiten zou staan met een auto die een update heeft gehad. In ruim anderhalf uur heeft Bart het nodige werk verricht:
- rijdend uitlezen voor het tunen
- tunen
- rijdend uitlezen na het tunen
- meten vermogen na het tunen
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze werkwijze. Bart kon ook uitleggen dat hij niet 100% tevreden was omdat mijn LMM en turbo niet optimaal functioneren. Hier ga ik nog mee aan de slag, ik ga nu sowieso mijn LMM vervangen.
Desondanks heb ik nu 137 pk bij 3600 rpm en 328 Nm bij 2200 rpm. Ik ben hier erg blij mee.
Op de terugweg met meer dan 100 km snelweg voor de boeg heb ik de nieuwe configuratie even stevig aan de tand kunnen voelen Conclusie: het is allemaal veel vlotter en soepeler geworden
Vraag
Robl
Ik was het al een hele tijd van plan, maar het was er nooit van gekomen: chiptuning. Ik heb het nooit onder stoelen of banken gestopt dat mijn voorkeur uitgaat naar OBD-tuning.
Vandaag was het zover. BartV hier van het forum heeft heeft zijn kennis en apparatuur ingezet om wat meer prestaties uit de motor te halen.
Van tevoren had ik gegevens over mijn auto doorgegeven zodat Bart in alle rust een programma voor mijn auto kon schrijven. Had de verwachting dat ik na een kwartierje weer buiten zou staan met een auto die een update heeft gehad. In ruim anderhalf uur heeft Bart het nodige werk verricht:
- rijdend uitlezen voor het tunen
- tunen
- rijdend uitlezen na het tunen
- meten vermogen na het tunen
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze werkwijze. Bart kon ook uitleggen dat hij niet 100% tevreden was omdat mijn LMM en turbo niet optimaal functioneren. Hier ga ik nog mee aan de slag, ik ga nu sowieso mijn LMM vervangen.
Desondanks heb ik nu 137 pk bij 3600 rpm en 328 Nm bij 2200 rpm. Ik ben hier erg blij mee.
Op de terugweg met meer dan 100 km snelweg voor de boeg heb ik de nieuwe configuratie even stevig aan de tand kunnen voelen Conclusie: het is allemaal veel vlotter en soepeler geworden
Bart, bedankt voor de tuning
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten