Ga naar inhoud
  • 0

in Blaricum mijn Passat laten verwennen


Robl

Vraag

Ik was het al een hele tijd van plan, maar het was er nooit van gekomen: chiptuning. Ik heb het nooit onder stoelen of banken gestopt dat mijn voorkeur uitgaat naar OBD-tuning.

 

Vandaag was het zover. BartV hier van het forum heeft heeft zijn kennis en apparatuur ingezet om wat meer prestaties uit de motor te halen.

 

Van tevoren had ik gegevens over mijn auto doorgegeven zodat Bart in alle rust een programma voor mijn auto kon schrijven. Had de verwachting dat ik na een kwartierje weer buiten zou staan met een auto die een update heeft gehad. In ruim anderhalf uur heeft Bart het nodige werk verricht:

- rijdend uitlezen voor het tunen

- tunen

- rijdend uitlezen na het tunen

- meten vermogen na het tunen

 

Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze werkwijze. Bart kon ook uitleggen dat hij niet 100% tevreden was omdat mijn LMM en turbo niet optimaal functioneren. Hier ga ik nog mee aan de slag, ik ga nu sowieso mijn LMM vervangen.

 

Desondanks heb ik nu 137 pk bij 3600 rpm en 328 Nm bij 2200 rpm. Ik ben hier erg blij mee.

 

Op de terugweg met meer dan 100 km snelweg voor de boeg heb ik de nieuwe configuratie even stevig aan de tand kunnen voelen :embarassed: Conclusie: het is allemaal veel vlotter en soepeler geworden :mrgreen:

 

Bart, bedankt voor de tuning :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Netjes! Het is dat Blaricum voor mij niet echt naast de deur is, maar anders zou ik best eens overwegen om de mijne ook daar eens onder handen te laten nemen. Ik heb niet het gevoel dat bij het tunen bij de VW dealer er alles uit gehaald wordt wat mogelijk is

 

Nee, daar wordt natuurlijk op safe gespeeld. Dat merk je in mijn auto ook behoorlijk. Je merkt wel dat de auto pittiger is, maar hij mist nog net even wat peper.

 

@ Bart V : Mooi werk. De mijne moet ook nog, 155PK uit een 130PK kan beter 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Off topic:

Mijn vrouw is weer veilig thuis aangekomen. Geen woord gerept over dat ze heeft gemerkt dat er iets aan de auto veranderd is. Mogelijk heeft ze met onze dochter aan boord de gaspedaal niet durven intrappen :lol:

 

Mij is geadviseerd een nieuwe Bosch LMM te kopen. Heb even wat op internet gezocht en het lijkt er op dat zo'n LMM aardig 200 euries gaat :shock: dat terwijl ahw-shop.de ze vorig jaar nog voor 89 euro verkocht. Enfin, ahw-shop zal wel door bosch zijn teruggefloten. Weet iemand toevallig een schappelijk adresje voor een nieuwe Bosch LMM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lekker hé, zo 'overdadig' veel power onder de kap. :lol:

 

Als ik in een restaurant lekker gegeten heb en goed ben verwend, heb ik daar best wel een bedankje of compliment voor over. :wink:

Helemaal met je eens, ik zeur wel als ik niet tevreden ben, maar ik laat het ook merken als ik wel tevreden ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden