Ga naar inhoud

Led's


Vdub

Aanbevolen berichten

Yep, in mijn sonar zitten inderdaad H1. overgens stond dit er bij mij wel vermeld op de advertensie/website. natuurlijk geeft een moderne H7 (zeker Xenonlamp) meer licht dan een ouderwetse H1, maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. heb er zelf Philips nightvision in gezet en geeft goed licht. (maar zal het nooit halen bij xenon). succes.

Dat is ook de reden dat ik mijn xenon niet wil missen. Heb wisselende diensten en rijd dus ook vaak in het donker door bossige en landelijke gebieden. Dan is xenon ideaal en raak je erg verwend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 157
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tja, zoals al gezegd: wie mooi wil zijn, moet pijn lijden!!! :roll:

Precies, ik moest dus kiezen tussen mooi zijn of functioneel zijn. Heb dus voor het laatste gekozen, wil geen halogeen meer in mijn koplampen. Ik vergaap me dan wel aan de foto's die jij gemaakt hebt van jou auto. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:cry: Ik krijg mijn H7 xenonlamp ook niet in de Sonar lampenunit.

welke type?

''Devil's Eyes"(Audi koplampen)?

Ja de "Audi look" lampen.

Is het technish ook mogelijk mijn H7 xenon te verwijderen en er H1 xenon voor terug te plaatsen en zijn daar nog aanpassingen voor nodig?

 

Groeten, Marco

 

Hoi marco,

 

Het is mogelijk dit aan te passen,

alleen even H1 lampen kopen.

Je hoeft dus niet een hele nieuwe xenonkit te kopen.

De starters kunnen ongewijzigd blijven, de connectoren hiervan zijn namelijk standaard.

Over de lichtopbrengst kan ik heel kort zijn, maakt geen zak uit met xenon of je h1 of h7 lampjes hebt.

Een maat van me heeft het in een audi a3(h7) terwijl een mazda 626 uit 1992(h1) meer licht opbrengst geeft.

Het heeft vooral te maken met het komplampglas/projector of reflector.

 

Groeten Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ze gekocht bij Lowering tuning center (breda) en deze maakt reclame dat ze ook met Xenon kunnen worden uitgerust (zijn dan wel stukje veel duurder). zo kosten ze € 269, met xenon geloof ik in de € 400. die zwarte 3BG op zijn site voorzien van de led lampen is trouwens de mijne (hij heeft ze voor 30 euro ingebouwd). :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zie dat er nogal een discussies is over het wel of niet over kunnen zetten van xenon en dat de lampen niet passen.

Ik zal jullie even duidelijkheid geven over dit complete "probleem". De koplampen zijn voorzien van H1 inderdaad dit komt nu eenmaal vaak voor en kan ook niet zeggen waarom dit is. Daarintegen worden de halogeen lampen wel mee geleverd en is het alsnog plug and play. Canbus geeen probleem. Heb je origineel xenon aan board zal deze helaas moeten vervallen of voorzien worden van nieuwe lampjes of nieuwe sets.

 

De lampen passen wel degelijk in de dagrijkoplampen geen enkel probleem. Wel is er 1 klein dingetje wat je moet doen om het lampje wel in de unit te krijgen. Niet veel bijzonders maar is goed te doen ( zelf al bij vele klanten auto's gedaan) Het middelste ronde gedeelte van het lamphuis moet iets geruimt worden. Daarna past het er zonder problemen in en ook is er geen enkel probleme met de lens. Ook lichtbeeld is prima en geen afkeur.

 

Op mijn site kan je voorbeelden van de koplampen vinden van diverse modellen met en zonder xenon.

 

Hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben gecreeerd voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vorige week de ledverlichting binnen gekregen en zondag natuurlijk gelijk geinstalleerd.

hieronder de foto's

 

de laatste 2 foto's zijn met de koplampspoilertjes maar die moeten nog gespoten worden.

 

ledverlichting s'avonds

image.php?album_id=642&image_id=4288

 

van dichtbij (uit)

image.php?album_id=642&image_id=4289

 

smiddags (uit)

image.php?album_id=642&image_id=4290

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wil eigenlijk die strips van de highline die kun je gewoon bij de dealer bestellen ?

ik zou die tigra er nog wel even afknippen hoor :P

Bij Konrad Westerink uit Aadorp kun je ze een stuk goedkoper en origineel bestellen. Hij haalt ze uit Duitsland.

Op Marktplaats staat hij ook wel veel. Als je als zoekterm intoetst "aadorp" en dan klikt op onderdelen VW, vind je zijn advertenties zo.

Daar heb ik ook al mijn onderdelen vandaan, scheelt wel wat.

 

Zijn adres is: info@wesgo.tk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De felheid van de lampjes vertekend een beetje op de foto's, vooral foto 1. In het echt is het iets minder fel.

Wat ik wel jammer vind, is dat de lens van het dimlicht niet rond loopt, zoals bij de originele koplampen. Als je goed kijkt bij de LED koplamp, zie je dat ie onder op een gegeven moment wat golvend loopt. Dat zie je dan ook in het donker bij je lichtbundel. Ook kaatst het licht op dit stuk chroom omhoog waardoor de bomen boven je dak ( als je tenminste op een weg met bomen rijdt :P ) ook verlicht worden. Je mist dan een straal licht die je eerder wel had. Maar misschien dat dat morgen bij het goed afstellen wat bij te stellen is. In ieder geval ben ik er eerst erg blij mee. Heb nu ook grootlicht xenon, wat een bak licht zeg!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit Marco! Mooi hoor, gewoon een aftermarkt xenon ingezet? Ik had eerder begrepen dat dit een probleem was met de lengte van de lampen.

Ik had al aftermarket H7 xenon, die inderdaad niet pastte. Nu heb ik de balasten laten zitten en de bekabeling en H1 fitting met lamp er op aangesloten. Werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De felheid van de lampjes vertekend een beetje op de foto's, vooral foto 1. In het echt is het iets minder fel.

Wat ik wel jammer vind, is dat de lens van het dimlicht niet rond loopt, zoals bij de originele koplampen. Als je goed kijkt bij de LED koplamp, zie je dat ie onder op een gegeven moment wat golvend loopt. Dat zie je dan ook in het donker bij je lichtbundel. Ook kaatst het licht op dit stuk chroom omhoog waardoor de bomen boven je dak ( als je tenminste op een weg met bomen rijdt :P ) ook verlicht worden. Je mist dan een straal licht die je eerder wel had. Maar misschien dat dat morgen bij het goed afstellen wat bij te stellen is. In ieder geval ben ik er eerst erg blij mee. Heb nu ook grootlicht xenon, wat een bak licht zeg!!

 

 

Laat nog even weten of je die weerkaatsing `op die bomen` weg heb kunnen krijgen. Ik krijg het gevoel, althans bij mij xenon/dagrijlicht combi, dat de reflector eigenlijk te dicht op het dimlicht zit door de led`s en weerkaatst deze naar boven en in je tegenligger z`n gezichtsveld. :shock:

Zelf krijg ik die `schittering` er niet uit.

 

Als het niet op te lossen is heb ik daar sowieso totaal geen probleem hoor, ik vind deze mod super cool. 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat nog even weten of je die weerkaatsing `op die bomen` weg heb kunnen krijgen. Ik krijg het gevoel, althans bij mij xenon/dagrijlicht combi, dat de reflector eigenlijk te dicht op het dimlicht zit door de led`s en weerkaatst deze naar boven en in je tegenligger z`n gezichtsveld. :shock:

Zelf krijg ik die `schittering` er niet uit.

Als het niet op te lossen is heb ik daar sowieso totaal geen probleem hoor, ik vind deze mod super cool. 8)

Ik heb inmiddels de koplampen met een Hella apparaat bij laten stellen. Die weerkaatsing is niet weg te krijgen, en het komt inderdaad doordat de reflector te dicht op het dimlicht zit. Ook die "rare golf" die hierdoor ontstaat in je lichtbundel is dus blijvend.

Ik heb komende vier nachten nachtdienst, dus zal eens goed kijken of ik daar aan wennen kan, en of tegenliggers er veel hinder van hebben. :P Anders sein ik gewoon terug,...... met mijn xenon grootlicht. 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden