Ga naar inhoud
  • 0

Stuur scheef bij wielen recht?


AutoKennerNL

Vraag

Beste Passat fans,

 

Het is mij laatst opgevallen dat mijn stuur scheef staat als mijn wielen recht staan (of andersom), dit is ook zo als hij bij mij voor de deur staat op een 100% rechte parkeerplaats. Uiteraard heb ik er minder last van als ik er mee op het asfalt rijd (dat buigt af naar rechs), maar op de snelweg bijvoorbeeld moet ik het stuur een beetje naar links houden omdat de auto bij een recht stuur naar rechts wil rijden. Kan ik dit oplossen door hem uit te laten lijnen??

 

Ik weet in ieder geval wel dat mijn voorbanden aan de binnenkant overmatig zijn afgesleten. Bovendien had ik pas geleden (zoals al eerder gemeld) mijn carterpan kapot gereden op een drempel, zou het ook daarmee te maken kunnen hebben?? Bij de garage hadden ze er in ieder geval niets over gezegd, ze wisten uiteraard alleen te vertellen dat mijn banden scheef waren afgesleten, maar dat had ik zelf ook al lang gezien. Ik begin mij er in ieder geval nu echt aan te ergeren, zeker omdat ik de auto nu echt leer kennen en het mij eerder niet echt was opgevallen.

 

En nog een vraagje. Mag je wel koperhoudend vet op de achterremklauwen en remblokken smeren? De VW dealer zei van niet omdat het vuil aantrekt waardoor de ABS sensor zijn werk niet meer kan doen, maar bij de onafhankelijke garage zei men dat het geen kwaad kon omdat er geen ABS sensor in de buurt zit. Buiten gewoon vreemd, wie heeft er nu gelijk??

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je stuur niet los is geweest moet uitlijnen en nieuwe banden het probleem oplossen. Zo niet, dan is waarschijnlijk 1 van je stuurstangen beschadigd/kromgeslagen op die drempel. Je uitlijning klopt in ieder geval niet gezien het slijtagepatroon van de banden.

Wat dat vet betreft, ik heb me laten vertellen dat i.v.m. dat ABS inderdaad geen vet mag worden gebruikt op de achterkant van de remsegmenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat betreft het kopervet hebben ze beide gelijk, alleen om te voorkomen gewoon geen kopervet gebruiken maar het grijze goedje.

 

een goed uitlijnstation zet je stuur in de auto eerst recht vast en gaat dan de sporing controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb hetzelfde probleem, 2x opnieuw uitlijnen en balanceren gedaan, geen resultaat, toen de auto op de brug stond, heeft de monteur de wielen max. naar links en naar rechts gedraaid, toen bleek dat de wielen vanzelf weer terug gingen naar het midden en voelde er een lichte tik tijdens draaien, volgens hem zit er dan een probleem in het stuurhuis...tja zeg het maar wat er dan is, ik ga nog terug naar de garage ivm garantie dus zal nog wel laten weten of het gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden