ED_PASSAT Geplaatst 14 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2008 Hoi Leden. Mijn passat vertoont kuren, Zodra ik de motor start en dus rij werkt het volgende niet meer: Richtingaanwijzers Climatronic geeft wel info weer in display meer niet Dimlicht Ruitenwissers/sproeiers Zet ik mijn motor uit en hou ik het contact aan dan werkt alles weer als vanouds. Zou dit te maken kunnen hebben met een kapot relays?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2008 is wel een hele gekke storing, als je rijd, heb je dan ook je verlichting aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 14 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2008 idd weird... Klinkt alsof er ergens spanning op een massastrip komt te staan, maar dat wordt zoeken naar een speld in de hooiberg. Misschien dat er een electronicatechneut aanwezig is die weet of deze functies toevallig een gezamenlijke massarail gebruiken? Toch maar eens beginnen met uitlezen denk ik als leek... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 15 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 is wel een hele gekke storing, als je rijd, heb je dan ook je verlichting aan? Ja ik rij eigenlijk altijd met verlichting aan overdag. Vind het zelf ook heel appart. Ook werkt dan trouwens de claxon, achterruit verwarming en mijn mist achterlamp niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 klinkt heel erg vreemd. Is dit van ene op andere moment gekomen? Vreemd dat het alleen bepaalde delen zijn die niet meer werken. Wat doet bijv. de radio? Heb 5 jaar in auto elektronica gezeten, zo'n gekke storing nog niet voorbij zien komen. Verdenk op het moment de dynamo, dat deze een massa probleem (door 3V genoemd) veroorzaakt. Deze gaat namelijk ook pas aan als de motor draait en is op dat moment een veranderende factor. Misschien slecht massa contact aan het oor waarmee hij aan de motor zit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rrmvdweijer Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 Ik heb het verhaaltje doorgelezen, en het eerste wat bij mij opkomt is zoals ook Jasper zegt de dynamo. Wellicht de diodebrug? Geoxideerd contact is ook heel goed mogelijk denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 15 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 Heel gek vanmorgen reed ik naar mijn werk doet alles het gewoon weer??? Ben bang dat dit probleem nog wel terug gaat komen dus hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de reacties tot nu toe.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 onder de motorkap zitten ook wel eens wat zekeringen/relais, misschien dat er daar een geoxideerd is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 Dan zou door het antwoord van Vdub door bijv. trilling van de motor er wel of geen contact optreden. Heb ook ooit relais gehad wat intern los was getrild. Buitenkant leek niks aan de hand, maar bleek d.m.v. trillen het soms wel / soms niet te doen. Heb helaas geen stroomloopschema passat voorhanden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 ow en je comfortmodule onder de vloer is niet toevallig verzopen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 15 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 ow en je comfortmodule onder de vloer is niet toevallig verzopen? Waar kan ik deze vinden? Ik reed net terug naar huis helaas is het probleem weer terug. Echt een heel apparte storing Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 15 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 En wat bedoel je met verzopen??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 Volgens mij onder de vloerbedekking voor de bestuurdersstoel. Een bekend probleem bij passats is lekkage, zowel via de accubak en interieurfilter als via de deuren. Als dit maar lang genoeg duurt, kun je vochtproblemen krijgen op de vloer van je auto en aangezien de comfortmodule daar zit ingebouwd komt het vaak voor dat deze 'volgelopen' is. Dit geeft ook hele vreemde storingen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 15 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 Volgens mij onder de vloerbedekking voor de bestuurdersstoel. Een bekend probleem bij passats is lekkage, zowel via de accubak en interieurfilter als via de deuren. Als dit maar lang genoeg duurt, kun je vochtproblemen krijgen op de vloer van je auto en aangezien de comfortmodule daar zit ingebouwd komt het vaak voor dat deze 'volgelopen' is. Dit geeft ook hele vreemde storingen... Als deze leeg is van water en opgedroogd zou alles dan weer werken of zou je denken dat er een compleet nieuwe comfortmodule in moet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 comfortcruiser Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 Ligt eraan hoe lang ie diepzee gedoken heeft....... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 15 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 heb even op internet gesnuffeld zou het ook kunnen zijn dat de spanning van het contact wegvalt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ED_PASSAT Geplaatst 16 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 Ben erachter wat het probleem is, Als ik mijn auto start en de sleutel een tikje terug klik dan doet alles het gewoon weer, dat wordt dus een nieuw contactslot ben ik bang. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 16 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 Knap dat je dat gevonden hebt Dit zijn wel de meest rottige problemen om te diagnostiseren. Volgens mij bestaat het contactslot uit 2 delen, misschien is het mogelijk alleen het electrische deel te vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 16 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2008 Je bent me voor met het contactslot, had daar zo snel nog niet aan gedacht. Goed gevonden! Volgens mij is het ook mogelijk om alleen het elektrische deel te vervangen. Ken het slot van een passat niet, weet dat bij sommige automerken het mogelijk is om 'm zover uit elkaar te halen dat je contactpunten schoon kunt maken, zou goedkoopste oplossing wezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eilko Geplaatst 18 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2008 Hmm. Ik heb _exact_ hetzelfde probleem. Als ik de contactsleutel iets terugdraai, doet "alles" het weer. Overigens is het terugdraaien van de sleutel in dat geval wel moeilijk: hij klemt behoorlijk Overigens heb ik een Passat diesel uit 1998. Is het contactslot makkelijk te vervangen? Ik heb een reparatie-handleiding waarin staat hoe ik het stuur er af schroef, maar volgens mij wordt het contactslot vervangen niet genoemd. Het stuur er af peuteren moet wel lukken denk ik.. /Eilko. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eilko Geplaatst 19 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 19 augustus, 2008 Gisteren even naar de VW-specialist geweest. Geen probeem, nieuwe contactslot-onderdelen zijn zo te bestellen. Levertijd 1.5 tot 2 weken, want het moet wel gecodeerd worden. Ik kan de bestaande sleutels houden. Kopietje van service-boekje gemaakt, besteld, kost ongeveer € 60,- zei ie. Toen ik vroeg of ik het er zelf in kon zetten zei ie, "ja, als je wat handig bent is dat geen probleem." Perfecte garage, perfecte service (Vugteveen in Nieuw Amsterdam) /Eilko. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eilko Geplaatst 25 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2008 Het contactslot vervangen was iets lastiger dan verwacht. Als je een nieuw contactslot hebt, dan zie je een palletje dat ingedrukt moet worden om het slot er in te schuiven. Om het oude slot te verwijderen moet je dat palletje op de een of andere manier ingedrukt zien te krijgen. Dat gaat prima met een dun draadje. Hou er echter rekening mee dat het slot 180 graden gedraaid kan zitten. Bij mij was dat het geval. Ik heb ongeveer 2 uur aan de verkeerde kant met een draadje zitten pielen. Uiteindelijk heb ik met een waterpomptang de coderingsring er af gebroken, waarna ik er rondom beter bij kon. Toen bleek dat als je met dat draadje op de juiste plek zit te wroeten (mogelijk aan de andere kant dus) dat ie er binnen 30 seconden uit valt. Waarna je de nieuwe probleemloos kunt monteren. De symptomen zijn echter niet verdwenen Het oude contactslot zelf liep ook nog redelijk soepel had ik het idee. Ik vermoed nu dat het echte probleem in de schakelunit _achter_ het contactslot zit. Ik vrees dat er dus nog een operatie achteraan komt... Eerst maar eens bezien of het misschien deels is opgelost. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 25 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2008 Als je alles van tevoren wist (bijvoorbeeld van dat borgpennetje) had het dus een stuk sneller gekund. Heb ik ook zo vaak Is het geen draadbreuk in 1 van de kabels naar het contactslot? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eilko Geplaatst 25 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2008 Nee, na het starten moet de sleutel vanzelf terugvallen in een neutrale positie. Dat blijkt hij niet altijd te doen. Als je in zo'n geval de sleutel terug-forceert naar die neutrale positie, dan werkt alles weer. Alleen gaat dat forceren soms heel moeilijk. Na vervanging van het contactslot lijkt het wel aanmerkelijk beter geworden, maar het is nog niet goed. In ieder geval weet ik nu hoe ik deel 1 uit elkaar haal. Misschien binnenkort ook deel 2.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 25 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2008 Dat klinkt mij meer in de oren alsof het probleem in de slotcylinder zelf zit. Volgens mij zit daar het mechanisme in dat de sleutel terugzet na het starten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rrmvdweijer Geplaatst 4 september, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2008 Bestaat het contactslot naast het mechanische deel niet ook uit een elektrisch deel? Wellicht dat je de oorzaak daar moet zoeken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ED_PASSAT
Hoi Leden.
Mijn passat vertoont kuren,
Zodra ik de motor start en dus rij werkt het volgende niet meer:
Richtingaanwijzers
Climatronic geeft wel info weer in display meer niet
Dimlicht
Ruitenwissers/sproeiers
Zet ik mijn motor uit en hou ik het contact aan dan werkt alles weer als vanouds. Zou dit te maken kunnen hebben met een kapot relays??
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten