Ga naar inhoud
  • 0

Sachs Race koppelingset


kubi55

Vraag

Hallo heren,

 

Ik ga binnekort naar Jos voor een complete behandeling. Nou moet msischien de koppeling ook vervangen worden. Ik wil dan gelijk voor een set gaan met versterkte drukgroep (is dit eigenlijk noodzakelijk?).

 

Ik wil de set zelf gaan bestellen en het door iemand laten monteren. Dat lijkt me namelijk de goedkoopste optie.

Ik heb al wat rondgezocht en heb ook al wat gevonden. Heeft iemand ervaring met de volgende website en met de koppelingset. Ik heb trouwens een 3bg 130pk avf (6-bak).

 

http://www.sachsperformance.com/sachs-r ... index.html

 

Gaat dit passen, en wat vinden jullie trouwens van de prijs?

 

ps. Ik ben bij de dealer geweest, die wilde 1250euro totaal; complete koppeling (standaard) + vliegwiel. Beetje duur, en moet de vliegwiel altijd vervangen worden? Volgens hun doen ze dat altijd bij het vervangen van de koppeling..

Vast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha Kubi,

 

Als je koppeling moet worden vervangen dan zou ik, als je de motor ook heb laten chippen of nog wil doen zeker voor de versterkte drukgroep gaan. Blijf je standaard dan is het nergens voor nodig.

Als je toch al voor de jos behandeling gaat zou ik hem terplekke door Jos/stefan laten vervangen. Weet je zeker dat het goed gebeurt.

Succes,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Kubi,

 

Ben afgelopen week bij Jos geweest, was daar iemand die verschilende tuningszaken bij verschillende bedrijven had laten doen.

Had een paar problemen die Jos mocht gaan oplossen omdat niemand wist wat er aan de hand was. Met de geconstateerde problemen mocht hij weer terug naar degene die de chip had ingebouwd. Zie die maar eens te overtuigen....

 

Mijn advies: laat alles door Jos doen. Hij is perfect op de hoogte en bij eventuele problemen heb je een aanspreekpunt (Jos) die je dan vakkundig helpt.

 

Succes.

 

 

Groeten,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind het erg aan de prijs, sowieso moet het vliegwiel ook worden vervangen, want die gaat vroeg of laat naar de klote. Zeker als ie gechipt is.

Is een 2-massa vliegwiel.

Ik heb toen in mn golf het 2-massa vliegwiel vervangen door een enkel massa exemplaar en een sachs koppeling.

 

Deze heb ik uit de VS besteld, was in totaal nog geen 500 euro.

 

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden