Ga naar inhoud
  • 0

Webasto schuifdak


midiman

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb er een laten inbouwen toentertijd in de Honda Civic, die was ook van Webasta en is toen ingebouwd door Autotaalglas Hengelo (OV) daar zijn nooit problemen mee geweest, ik ben er zelf ook de helel tijd bijgeweest!

 

Je mocht ook van alles vragen, je kreeg overal netjes antwoord op etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn passat heeft een Webasto dak. De auto is nu 8 jaar oud (bijna) en de 1e eigenaar heeft het dak laten plaatsen. Er is geen sprake van roest. Een kleine aanslag (groen) op de rand is er wel...zou zomaar aan mijn schoonmaken kunnen liggen....ik ben niet zo'n poetser (sorry Jee en anderen)

Functionaliteit een 10. Handmatig open en dicht of met 2 voorkeursstanden. Staat gekoppeld aan het contact dus gaat dicht als de sleutel eruit gaat. Ik heb geen orignele ervaringen maar mijn huidige standpunt, niets mis mee! en in het algemeen, zo'n dakkie is geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb regelmatig verhalen gehoort dat je beter niet achteraf een dakraam in kan bouwen want ze gaan ook vaak lekken op den duur.

 

Webasto (Hollandia) is wereldmerk van topkwaliteit Niet te vergelijken met "een dakraam".

Veel Europese automerken monteren tijdels de assemblage schuif/kanteldaken van Webasto.

 

In mijn Vovo Amazon 221 is in 1974 een Hollandia schuifdak ingebouwd: nog geen spoor van lekkage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:thanks: @ iedereen voor de reacties;

 

Roest heeft te maken met de installatie en hoe geinstalleerd is.

 

Mijn geïnstalleerde model is de Hollandia 735, en die heeft speciale waterafvoer slangen in de B-styl, heb ik begrepen.

Installatie nam 3 dagen in beslag, btw.

Wat ook zich reflecteerde in de prijs :shock:

Maar goed, met de toeslagen op mijn salaris had ik hier geld voor opzij gezet.

 

Ook ik heb vernomen dat VauWee's fabrieksdaken vaak Webasto zijn (of nog 1 ander merk waar ik de naam ff kwijt ben). Volgens mij staat het ook in Etk@/Els@Win.

 

Het gaat mij om antwoorden op twee specifieke vragen;

 

1. Het raam sluit zich zodra de motor afgeschakelt wordt, wat ook aangegeven staat bij de product-beschrijving.

Ik vraag mij af of het mogelijk is het dak te laten sluiten zodra ik (pas) de sleitels uit het contact haal. Ik vraag me af wat de programmeermogelijkheden zijn die NIET in de handleiding genoemd zijn :lol:

Evt. of het mogelijk is de besturing van het dak aan de comfort-module te koppelen.

Vraag aan Tomaat85; sluit het raam zich als je de motor uitzet of pas als je de sleutels uit het contact-slot haalt?

 

2. Men heeft de hemelbekleding nogal moeten verbouwen en ik vindt het niet zo heel erg netjes geworden (ja, ik ben een zeurpiet :embarassed:)

Nu heeft VauWee hemelbekleding die "speciaal" voor Webasto (of in ieder geval, voor schuif-kantel dak) voorzien is, dus met gat etc.

Ik vroeg mij af of deze zal passen.

Met andere woorden, hoe groot (of klein) is de kans dat het dak-gat op dezelfde plek zit als een fabrieks-af schuif-kantel dak?

Ik kan mij zo voorstellen dat men voor de achteraf-inbouw bijvoorbeeld een grote sticker gebruikt heeft, dus (min-of-meer) een vaste plaats?

 

Vraag aan Quincy, omdat je de gehele tijd er bij was;

Gebruikte men inderdaad een sticker of mal voor de maten en positie-bepalen?

 

Nogmaals mijn grote dank voor alle reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb z'n dak in mij Golf 4 ('98) gehad en na 4 jaar kwam er een blaasje, ik ben naar webasto gereden in Haarlem. Ze hebben toen het dak gespoten, want dit mocht niet voorkomen. Dit alles heeft mij alleen de tijd en de brandstof gekost. Prima service daar.

 

Gr.Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Midiman: bij mijn Civic hebben ze toen inderdaad een mal gebruikt, deze plakten ze bovenop het dak. Ze hebben alleen de binnenverlichting verplaatst, dat is ook zeer netjes gedaan trouwens! Daarna gaan ze met een soort van grote schaar het dak kapot knippen.... erg raar moment kan ik je verzekeren :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@peedeepee;

 

De unit komt met een eigen bediening, zie foto's.

 

Maar aangezien het hier om een export-Passat gaat, had de "orginele" (W8 versie ?) toch niet gepast, denk ik zo.

 

Vindt deze oplossing ook prima, verlicht, twee geheugenstanden en 1-knop-dicht, etc.

 

Heb net ff mijn meest recente folder van VauWee Passat (Maart 2004) bekeken, daar wordt gesproken over de Webasto Hollandia 300 Medium.

 

Heb gekeken of de Hollandia 300 Medium en de Hollandia 735 qua afmetingen vergelijkbaar zijn, dat is niet het geval.

Nu weet ik niet of de (achteraf ingebouwde) Hollandia 735 vergelijkbaar is met de fabrieks-af versie op de 3BG.

 

En ik heb het ff gemeten met dank aan B5-Racer ( :thx: ) mijn Hollandia 735:

30,5 vanaf de voorruit (gemeten van buitenaf)

Glaspaneel is 48 cm breed en 85 cm lang.

 

@Quincy;

Kan ik mij zo voorstellen, denk dat je hart-rimte even onregelmatig was, voor een moment, bbbrrrr.

post-2422-1423822700,3462_thumb.jpg

post-2422-1423822700,4868_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt B5-5racer :thanks:

Nieuwe kansen, nieuwe prijzen, nu aan de binnenkant gemeten :bash:

 

36 cm vanaf raam-rand

68 cm breed

41,5 cm diep

33,5 cm effectief (met afdek-hemel in weggeschoven positie)

 

Het heeft er dus alle schijn van dat er toch nogal er een verschil in zit (helaas).

 

Heel jammel! :censor:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de foto lijkt de afwerking best netjes, waar stoor je je aan? heb je detail foto?

 

en niet om de lokatie van je lifehammer ter discussie te stellen, maar ik heb m op andere plek en zo blijft mn dakhemel ook heel :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De nieuwe hemelbekleding loopt niet strak over de bestaande hemelbekleding heen, het "bolt-en-holt" op sommige plaatsen.

 

Maar waarschijnlijk (althans, dat is mijn inschatting) heeft men dat gedaan omdat door de schuifdak-motor (en electronica, etc) het hemeldak al iets naar beneden moet komen (anders zie je rare bobbels, denk ik).

 

Komt nog bij dat het hemeldak al iets aan het verdrogen/verpulveren, gaf men achteraf aan, dus niet 100% op orde.

Ach, anders wen ik er wel aan, een dak vindt ik zoooo lekker :wink:

 

Wat betreft lifhammer-locatie;

M.i. (en volgens onze instructies) zou dat de ideale plaats zijn als je met een auto te water raakt, de gordels strak aangetrokken staan, en de bestuurder en bijrijder er snel bij kunnen komen.

 

Wat ik begrepen heb is het ook de ideale positie als je op de kop ligt, omdat je natuurlijke drang is naar beneden te grijpen als je op de kop ligt, dus omhoog.

 

Wat raad jij anders aan, cq. welke plaats heb jij de lifehammer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ tomaat85;

Bedankt voor de info over het sluiten van het dak.

 

Ik geef ruiterlijk toe dat het achteraf monteren voor de hemelbekleding een hele klus geweest zal zijn, daar twijfel ik niet aan.

 

Maar ook Pon merkte op dat het ietwat netter gedaan had mogen worden.

 

Daarnaast heb ik de nodige "bewijslast" gevonden in de auto, zoals afgebroken clipjes van de C-stijl panelen, waarbij zelfs 1 afdekking vanmorgen door de auto kwam zeilen toen een bijna-noodstop noodzakelijk was.

 

Ik ga van de week eens een ernstig gesprek met de heren aan, met een zakje aan gevonden delen en ee voorstel voor een "2nd opinion" (lees: het laten nazien door de stealer van alle losgehaalde panelen, het slecht oprollen van de gordel, etc).

 

Baal wel een beetje, het is niet netjes afgewerkt.

 

Waarschijnlijk zal Webasto mijn ervaringen ook wel willen weten, als de heren inbouwers geen verdere medewerking geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden