Ga naar inhoud

janvis

Members
  • Aantal items

    53
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over janvis

  • Verjaardag 14-12-1980

Profile Information

  • Plaats
    Drenthe

janvis's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb de auto uitgelezen maar dat levert geen foutcode's op, aan de banden zal het niet liggen want de trilling heb ik ook als ik stil sta. Maar de motor maakt bij minder warm weer ook meer geluid dan bij warm weer. Bij deze buitentemperatuur loopt de TDI gewoon zoals hij altijd zou moeten lopen.
  2. Hallo allemaal, Het valt mij al langere tijd op dat mijn motor bij hogere buitentemeraturen veel mooier loopt dan wanneer het minder warm is. Eigenlijk is het zo dat hoe warmer het is hoe mooier hij loopt, bij temeraturen van 30 graden loopt de motor als een zonnetje terwijl hij bij minder hoge temeraturen meer trilt (het kriebelt soms onder je voeten) Ook is het zo dat de motor veel stiller is terwijl bij temperaturen rond de 20 graden de motor veel rumoeriger loopt en veel meer trilt dan bij hogere temperaturen. Heeft iemand enig iedee in welke richting ik dit verschijnsel moet zoeken?? Ik weet dat dit altijd lastige dingen zijn om op afstand te kunnen beoordelen maar misschien is er iemand die het probleem herkent. Groeten Jan Willem
  3. Het zou me raar lijken als velgen van een 3b niet onder een 3bg zouden passen, het zijn immers beina dezelde auto's
  4. Ik kan me zo voorstellen dat deze mod een hoop tijd en geld gaat kosten. Ik vraag mij daarom af of hier nou echt zo veel mee is winnen. Je zou eens met een chiptuner kunnen bellen (bijvoorbeeld een Jeroen van JD) en vragen wat de winst zal zijn t.o.v. de standaard intercooler.
  5. Hallo allemaal, Ik wil even mijn ervaring met verschillende merken remmen met jullie delen. Een jaar of 2 geleden heeft een kennis mijn remschijven en blokken vervangen door spul van de Brezan (Delphi) Daarvoor was de passat voorzien van originele schijven en blokken. De auto heeft nadien nooit meer echt lekker geremd, je moest gewoon wat harder op de rem trappen voor dezelfde vertraging. Omdat het niet dramatisch was heb ik het er maar gewoon onder laten zitten. Nu was de passat weer aan nieuwe blokken en schijven toe, het eerste wat mijn vriendin zij dat ze er nooit weer spul van de Brezan onder wilde hebben. Nu was het voor mij erg aantrekkelijk om meteen de upgrade te gaan doen naar 312mm schijven, echter mijn wintervelgen zijn 15 inch en ik wilde deze niet gaan vervangen dus viel die optie voor mij af. Ik ben uiteindelijk via winparts uitgekomen op schijven van Brembo en blokken van Ferodo, man wat is dat een verschil met die rommel van Delphi, dit remt werkelijk geweldig. Ik hoef maar naar het rempedaal te kijken of hij remt al echt heerlijk gewoon. Voorheen moest je eerst het pedaal een stukje intrappen voordat ie begon met remmen en als je echt hard moest remmen dan moest je helemaal hard op het pedaal trappen. Ik wil best geloven dat 312mm schijven nog beter zullen remmen maar ik vind dit al helemaal geweldig en doet denk ik weinig onder aan de 312mm varrianten, plus het feit dat dit goedkoper was. Het is niet mijn bedoeling om nu de discussie op gang te helpen over het wel of geen 312mm schijven, maar wil wel iedereen advieseren om goed te kijken wat voor merk remmen je onder je auto monteerd (of laat monteren) want er zit gewoon echt veel verchil in deverse merken heb ik inmiddels wel gemerkt. Tot zover mijn verhaal. Groeten Jan Willem
  6. maar als het wel lukt heb wel iets heeeeel speciaals
  7. Over het uitproberen van dempers hebben ze het niet gehad. Maar bij nader inzien valt me de prijs toch wat tegen, dus ben wat aan het rondkijken naar andere bedrijven. De prijsopgave via de telefoon was 600 euro, de monteur zou er ongeveer 3 uur mee bezig zijn volgens de man aan de telefoon. Als ik dan even ga rekenen en ik ga uit van 60 euro per uur voor de monteur (dus 180 euro werkloon) dan gaat er dus voor 420 euro aan RVS onder de auto? Volgens mij is dat wel wat duur. Wat is jullie mening hier over?
  8. janvis

    aanwinst

    Das erg netjes van dat bedrijf, maar ging dat lampje dan niet branden tijdens de testrit?? Zo'n w8 lijkt me vrezelijk mooi maar je moet er niks mee hebben want het kost meteen erg veel geld. Das ook de reden dat ik er nooit 1 zal kopen. Volgens mij is het zoieso niet verstandig zo,n specifieke auto te kopen zonder garantie (hoewel de prijs er natuurlijk ook naar zal zijn)
  9. Ik heb al even gekeken maar bij de linker en de rechter zitten de stekkertjes wel achter het dachboars moet dus alleen een kabeltje hebben naar het lampjes. In het midden moet ik nog even kijken hoe dat zit. Maar zodra ik op de sloop bezig ben neem ik gewoon zo veel mogelijk mee (meestal kost dat toch niks extra )
  10. Maar volgens ETOS zouden dit groene varianten moeten zijn en wil graag rode hebben
  11. A oke, die advertentie had ik al gevonden maar ik wil er geen 150 euro aan uitgeven. Ik hoop ergens op de sloop voor een paar tientjes een setje op de kop te kunnen tikken
  12. Wie is "Alle" is dat zijn forumnaam ofzow?
  13. Hallo allemaal, Ik zit weer met een vraag, ik wil graag luchtroosters met verlichting in mijn 3BG hebben. Nu is hier al veel over gechreven maar ik kan helaas niet een antwoord vinden op mijn vraag. De vraag is: Hebben al modellen 3b deze verlichting? Want dan ga ik hier in de buurt een keer de autoslopen bij langs en zoek ik een willekeurige 3B op en haal ze daar uit. En zit er nog verschil in een auto MET climatronic en ZONDER climatronic? Alvast bedankt. Groeten Jan Willem
  14. Omdat er wat schotjes los zitten in de tussendemper waar ik zo langzamerhand gek van word, en ook zit de originele kat er nog tussen welke er van mij wel tussenuit mag. De prijs van EPS viel mij enigzins mee waardoor ik het serieus overweeg. En als het gewoon een wat zwaarder geluid word (en een beetje meer) heb ik daar geen moeite mee maar mensen moeten me niet gaan na kijken omdat de auto zo veel lawaai maakt.
  15. Hallo allemaal, Hier weer een vraagje, Ik heb zojuist met EPS-uitlaten gebeld voor een prijsopgave om een stuk pijp vanaf de turbo tot de einddemper te laten maken. Achter de turbo komt een flexiebel stukje om de trillingen wat op te kunnen vangen *(zit er immers standaard ook en zal wel geen onzin wezen) Nu zij de man aan de telefoon dat ik wel rekening moest houden dat de uitlaat meer geluid zou gaan produceren maar hij kon niet zeggen hoeveel dat zou zijn. Het gaat om een passat TDI met een 130 PK AVF blok. Wat zij jullie ervaringen met een open uitlaat onder een TDI? Ik laat dus de originele demper eerst zitten (de portemonee laat helaas geen complete RVS uitlaat toe ) Groeten Jan Willem
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden