Ga naar inhoud
  • 0

auto veert door na garagebezoek


Derkjan

Vraag

Ik zit met het volgende probleem: 2 weken terug is de auto naar de garage geweest voor een grote beurt. Daarbij zijn o.a. de remblokken voor, en zo'n hoes voor over de kruiskoppeling vervangen.

 

Sindsdien valt het ons op dat de auto wat meer "doorveert"; bijvoorbeeld bij een verkeersdrempel schraapt hij sneller met de voorkant over de grond. Dit probleem had ik ong. 60.000 km geleden ook, waarna rondom de schokdempers zijn vervangen (zitten nu rode Koni's onder), en toen was het over.

 

Maar goed, nu is het probleem weer terug. Kan dit iets te maken hebben met het recente garagebezoek? Ik ga van de week even langs, maar ik wil graag beslagen ten eis komen.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik bedenk me ineens: bij die beurt is ook de distributieriem vervangen, en mogelijk halen ze dan ook delen van de voorbumper of andere dingen voor/onder de auto eraf om erbij te kunnen. Ik zal morgen eens kijken of daar iets los zit of slordig gemonteerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opgelost: er is zo'n beschermplaat onder de auto los geweest voor het vervangen van de distributieriem, en deze is niet terug gezet zoals het hoort. Ik heb al gebeld en kan morgen terecht bij de garage, dan zal het wel opgelost worden.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het zelf ook gehad na een grote beurt, rijd ik op de snelweg met 130km/h hoor ik plots een zwaar schrapend geluid........stoppen op de vluchtstrook en jawel hoor een of andere drol van een monteur was vergeten de twee boutjes erin te zetten dus de bodemplaat onder de motor was losgeschoten...direct terug ermee en nu zit ie dusdanig vast dat ie niet meer los kan schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even ter info: het bleek uiteindelijk niet de bodemplaat zelf te zijn, maar die soort van lip die in het verlengde van de wielkasten naar beneden doorloopt. Weer vastgezet en nu is het in orde.

Overigens valt het me tegen hoe slecht die aansluitingen (schroefgaten etc.) al zijn nadat het een keer los geweest is, direct schroeven die slecht pakken en zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden