Ga naar inhoud
  • 0

roodgloeiend


tailman

Vraag

hey,

vandaag luchtfilter en bougies vervangen, vanavond even een proefritje gemaakt en alles leek goed, ik rij mijn schemerige garage in en kijk gelijk onder de motorkap. zie ik dat mijn Turbo (denk ik :embarassed: ) roodgloeiend is, weet iemand of dit normaal is?? rechts onder op de foto, tussen zwarte buis en stekker was hij roodgloeiend.

 

eric

post-4733-1423822661,2391_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De zon komt op in het oosten en turbo's worden gloeiend heet.

 

Het is dan ook daarom dat je goede olie gebruikt, als je de motor afzet staat de oliepomp ook stil (en ook de waterpomp). Minder goede olie gaat dan aanbakken en verklonteren wat grote gevolgen kan hebben.

 

Wijsheid is om een rit de laatste paar minuten rustig uit te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey,

 

ok weet ik genoeg, ik ga morgen olie verversen.....heb de goeie staan, Mobil 10W40 i.o.m. DM

weet trouwens iemand het verschil tussen bougies met 3 gebogen tandjes aan de onderzijde en de bougies met 1 tandje?? de laatste heb ik er net in gezet en de ander zaten er in..

 

eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Turbo maakt wel 90.000 tot 100.000 omwentelingen per minuut, dus die word zeker warm. Goede olie is zeer zeker belangenrijk, hiermee word de turbo gesmeerd en deels gekoeld. Het is zeer schadelijk voor een turbo om hem direct na stevig aanrijden uit te zetten, hij draait immers nog door, en als de motor niet draait, word de turbo ook niet gesmeerd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Turbo maakt wel 90.000 tot 100.000 omwentelingen per minuut, dus die word zeker warm. Goede olie is zeer zeker belangenrijk, hiermee word de turbo gesmeerd en deels gekoeld. Het is zeer schadelijk voor een turbo om hem direct na stevig aanrijden uit te zetten, hij draait immers nog door, en als de motor niet draait, word de turbo ook niet gesmeerd..

 

Het probleem zit hem niet zo zeer in de smering, als de motor uitgezet is, draait de turbo ook niet meer.

Door de warmte van de turbo verkoold de stilstaande olie in de turbo, wat op den duur de smering verminderd. Uiteindelijk zou dat kunnen leiden tot schade aan de turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden