Ga naar inhoud
  • 0

automatische versnellingsbak hapert


lesley

Vraag

Hallo,

 

Heb een passat variant 130 pk tdi automaat uit 2003.

Nou is het zo dat zo heel af en toe de bak hapert.

In principe alleen als ik het gas intrap (kickdown) en hij schakelt dus terug om snelheid te maken,op dat moment wil het wel eens dat deze even inhoudt...

Ook wel eens op het punt van net terug schakelen en ik geef weer gas bij..

Verder lijkt het net of ik een soort bonk hoor als ik afrem en hij gaat terug in zn lagere versnelling,meestal bij een stoplicht,naar zn 1 terug dus.

Dit gebeurt alemaal niet gek vaak maar wel af en toe en wil er dus wel vanaf,op tijd bij zijn voordat de schade eventueel groter is.

Heb m uit laten lezen maar geen foutmelding.

Auto heeft inmiddels 175.000 gelopen en naar mijn weten is de bakolie nog nooit ververst.

Zou het probleem opgelost kunnen worden door de bakolie te verversen?

Of iemand een ander idee voor dit probleem?

Groetjes,

 

Lesley.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad olie PLUS FILTER laten vervangen. Zorg voor een monteur die nauwkeurig werkt en de olie op de juiste temperatuur bijvult. andres krijg je klappen bij het inleggen van P-R-D

 

Ik heb begrepen dat zo'n pietje precies monteur op dit forum actief is, hij maakt af en toe proefritjes in een Passat. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij hebben ze de olie er in laten lopen (via haak systeem)

Daarna met de computer eraan een tijdje laten draaien en uit gelezen alles was daarna gewoon goed :)

 

Ik heb wel maar een 4 bak automaat zonder tiptronic

 

Dat is inderdaad de goede manier. De computer dient er alleen voor om de temperatuur van de bak tijdens het bijvullen te monitoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even zoeken hier. Zijn al enkele topic's over.

Verversen die olie....

 

We zijn geen Gathering of Tweakers he :P:D

ben ik ook mee eens, ik moet wel zeggen dat de search niet zo nou let op het onder werp, het leest alleen de woorden in de teksten en topics, misschien dat ik hem verkeerd gebruik, maar dit is wat ik ondervindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf een beetje zoeken voordat je iets post is prima. Maar we zijn niet zo groot dat er geen dubbele topics mogen zijn. Een "persoonlijke" benadering is veel fijner, vooral voor nieuwe leden.

 

Toen ik voor het eerst iets vroeg op GoT werd ik meteen de grond in gestampt ("RTFM n00b" of "use the search"). Zulke dingen willen we hier niet hebben. V5 z'n opmerking was niet verkeerd, maar ik ben nog wel eens bang dat het richting GoT gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jongens,

 

Ik wilde het gewoon zeker weten,zoveel verstand heb ik niet van auto's.

En v5,heb de andere topics erover zeker al doorgenomen maar mijn auto vertoonde wel zulk vergelijkbare symptomen maar toch weer net iets anders mijn inziens.

Zoals ik al zei wil ik het zekere voor het onzekere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijnweten zijn echt de meeste problemen van een automaat bak op te lossen door nieuwe olie erin te laten doen.

 

Of die 100% zekerheid geeft dat ook jouw probleem opgelost gaat woden kan niemand je hier geven denk ik.

Maar je weet iig dat je het naar alle waarschijnlijkheid in doe richting moet gaan zoeken.

 

En daarbij... als ie 175k km gelopen heeft kan een bak olie vervanging nooit kwaad denk ik.

(tjah...ff kijken wat het gaat kosten natuurlijk)

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

...

 

En daarbij... als ie 175k km gelopen heeft kan een bak olie vervanging nooit kwaad denk ik.

...

 

yikes!! 8O

Mijnes heeft 270dkm gedraaid en er is nog nooit olie vervangen.

 

De dealer vertelde me dat zij dat niet konden (!) en mochten (!!) van VW. Dus geen filters en olie vervangen..

Bovendien was dat volgens hen niet nodig.. :?

 

Kan ik dat zelf doen?

Ik wil mn passat wegdoen want hij heeft ook deze problemen.

 

Er is bij mij al het een en ander gedaan:

  • LMM vervangen â?¬150 ongv.
  • gasklep sensor vervangen â?¬50 ongv.
  • vele, vele uren in de garage met de bijbehorende â?¬ 's aan kosten

En hij heeft nog steeds deze problems..

Dus de terugval en oploop in toeren bij constant rijden (met & zonder cruisecontrol) van +/- 200 toeren.

 

Maar ik ben bang voor mechanische problemen. Ik rijd 200km p/dag.

met ongeveer 115 rustige snelweg km/u

(dan draait ie zo 'n 2500 toeren /m)

 

UPDATE

euhm.. deze link: * klik *

 

Ik ga denk ik maar es bij een andere dealer / automatenrevisiebedrijf o.i.d. kijken.

Hopenlijk is dat de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

...

 

En daarbij... als ie 175k km gelopen heeft kan een bak olie vervanging nooit kwaad denk ik.

...

 

yikes!! 8O

Mijnes heeft 270dkm gedraaid en er is nog nooit olie vervangen.

 

De dealer vertelde me dat zij dat niet konden (!) en mochten (!!) van VW. Dus geen filters en olie vervangen..

Bovendien was dat volgens hen niet nodig.. :?

 

Kan ik dat zelf doen?

Ik wil mn passat wegdoen want hij heeft ook deze problemen.

 

Er is bij mij al het een en ander gedaan:

  • LMM vervangen â?¬150 ongv.
  • gasklep sensor vervangen â?¬50 ongv.
  • vele, vele uren in de garage met de bijbehorende â?¬ 's aan kosten

En hij heeft nog steeds deze problems..

Dus de terugval en oploop in toeren bij constant rijden (met & zonder cruisecontrol) van +/- 200 toeren.

 

Maar ik ben bang voor mechanische problemen. Ik rijd 200km p/dag.

met ongeveer 115 rustige snelweg km/u

(dan draait ie zo 'n 2500 toeren /m)

 

UPDATE

euhm.. deze link: * klik *

 

Ik ga denk ik maar es bij een andere dealer / automatenrevisiebedrijf o.i.d. kijken.

Hopenlijk is dat de oplossing?

 

Niet vergeten hiervan foto's te plaatsen. Dit gaat dan een horror-foto-show worden.

 

:lol:

 

Tip: ga naar een revisiebedrijf. Dat is een stuk goedkoper. Iets meer dan 100 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben geen techneut maar de TT-bak heeft een zelflerend vermogen. Heb je een rustige rijstijl :( dan past de bak zich aan, hij gaat eerder opschakelen en later terug. Rijd je wat agresiever :x dan gaat dit uiteraard de andere kant op. Je leest niet voor niets dat mensen hun TT mbv VAGCOM op de sportstand laten zetten. Als ik wil sporten :twisted: zet ik 'm gewoon in de TT stand en huppa :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben geen techneut maar de TT-bak heeft een zelflerend vermogen. Heb je een rustige rijstijl :( dan past de bak zich aan, hij gaat eerder opschakelen en later terug. Rijd je wat agresiever :x dan gaat dit uiteraard de andere kant op. Je leest niet voor niets dat mensen hun TT mbv VAGCOM op de sportstand laten zetten. Als ik wil sporten :twisted: zet ik 'm gewoon in de TT stand en huppa :P

 

Om een misverstand uit de wereld te helpen. Je zet met Vagcom de automaat en de tiptronic in de sportstand.

 

De automaat is zelflerend. Dat klopt, alleen schakelt deze na het instellen in de sportstand in de automaatstand nog sneller. De schakeltijden worden verkort.

 

Een automaat staat overigens niet standaard al in de sportstand vanwege milieu redenen.

 

Gewoon doen Tomaat85! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden