Ga naar inhoud
  • 0

Passat verlagen met Eibach veren en Koni dempers


LED-Lightning

Vraag

Hallo allemaal,

 

De huidige schokdempers onder mijn Passat 3B Variant zitten er al onder sinds ik 'm kocht. Ik heb mijn Passat gekocht met 189.000 km en zit nu rond de 267.000 km.

 

Binnenkort wil ik de schokdempers eens laten controleren. Ik denk dat het na dit aantal kilometers wel eens mogelijk kan zijn dat ze wat minder geworden zijn.

 

Indien dit zo is, ben ik geneigd om dan niet alleen de schokdempers te (laten) vervangen, maar dan ook de Passat wat verder door de knietjes te laten gaan (maar ook weer niet te ver hoor).

 

Nou heb ik wat rondgelezen, en heb gelezen dat de combinatie van Eibach veren en Koni dempers hier wel voor geschikt zou kunnen zijn. Ik hoef niet per se een schroefset. 3 cm verlagen lijkt mij genoeg. Ik heb er geen bodemplaat onder zitten, dus ik moet rekening houden met drempels...

 

1. Zijn er mensen die deze combi onder hun auto hebben? Wat zijn de bevindingen wat betreft het rijgedrag en comfort? Ik trek geen aanhangers/caravans, maar heb wel binnenkort twee koters op de achterbank.

2. Wie heeft er in dezelfde mate (3 cm) verlaagd, en hoe ziet dat eruit?

3. Wat zou dit me ongeveer kosten? Ik ben overigens niet technisch genoeg, dus ik moet dit laten doen bij een garage of iemand van het forum die dit wel kan.

4. Moet de auto daarna weer uitgelijnd worden?

 

Ook andere tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had eibach veren, ong 3 cm lager icm met de originele dempers. Reed super, nog goed comfortabel en mooi voor het oog.

De eibach veren zijn te koop, moet nog even een topicje ervoor openen.

Foto's in mijn galerij zijn nog met de eibach veren. Dus voor een idee moet je maar even kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heb ik recentelijk teveel cameltoes gezien, slecht voor m'n ogen :shock:

 

Ziet er in ieder geval netjes uit! Ben dan wel aan het twijfelen of ik dan niet toch maar weer een beschermplaat eronder zou moeten plaatsen, voor extra veiligheid.

 

Afhankelijk van wat het in totaal zou ongeveer zou kosten (iemand die het weet) lijkt me dit wel wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks for the tip Tempelier! Is dat voor voor- en achterkant?

 

Kunnen we misschien meteen een verlagings-meeting organiseren als iemand de kennis en kunde heeft om ze te monteren ;-) ;-)

 

Maarre: Is 40 mm lager niet wat aan de lage kant (ik bedoel daarmee dat de auto dan wellicht wel erg laag komt)? Ik hoef geen buikschuiver hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dit is een complete set. Hier nog de link: http://www.efkaimport.nl/Koni_assortiment/index.php

 

Je kan dus ook nog kiezen voor de versie waarbij je de hardheid van de voorkant nog kunt instellen. Ik wilde inderdaad ook graag 30, maximaal 35 mm verlagen. Nou ja, kunnen die 5 mm er ook wel bij :D

 

edit: zie dat je een sedan hebt, dan is de verlaging 35 mm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, ik heb een variant, geen sedan. Heb ik wellicht ergens iets verkeerd ingevuld in m'n profiel dan?

 

Ik zal de link eens bekijken. Bedankt daarvoor! De prijs klinkt in ieder geval goed, maar ik vind de mate van verlaging nogal veel

 

Nee was mijn eenvoudige conclusie, stond geen variant bij dus ging er vanuit dat je een sedan hebt. Wordt ook tijd dat je foto's in je garage gaat plaatsen :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Roermunj is toch al Duitsland?

 

Effe opgezocht :book: ..maar Remunj is toch echt in Limburg..en Limburg ligt in ...juist.. :wink:

 

Hoebaah..Die 4 cm verlaging is nergens een probleem in Remunj..

Zelfs nu ik het schroefset eronder heb ( zo`n 5 a 6 cm lager) kan ik gewoon over de bulten langs de vijver ( weg vanuit Nedam naar Maasniel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt, ron.s ;-) hoewel het af en toe als de Duitsers een vrije dag hebben het in Roermond wel Duitsland lijkt, hahaha

 

Ik ga het serieus overwegen om die Koni-set aan te schaffen. Wellicht iets om een inkoop actie te beginnen... wel moet de minister van Financien hier nog toestemming voor geven :lol:

 

Wie nog?

 

Moet dan ook wel nog even op zoek naar een bodemplaat. Waren die W8 bodemplaten (zo heten ze toch) nu in prijs verhoogd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
... Ik ga het serieus overwegen om die Koni-set aan te schaffen. Wellicht iets om een inkoop actie te beginnen... wel moet de minister van Financien hier nog toestemming voor geven :lol:

 

Wie nog?

...

 

Als we een inkoop actie beginnen, moeten we het wel goed aanpakken.

 

Koni FSD schokdempers met Eibach pro veren lijkt mij een zalige constructie niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, ik heb eibach veren (nu ongv. 4 jaar) en sinds 1 jaar gele koni's erbij en ik vind het super. Rijd echt niet straf of stuiterig heb ook 2 kleintjes. ga nu van 18'' naar 19'' ben benieuwd. Eibach setje ben je ongeveer 300/350 euro kwijt incl. monteren en uitlijnen. dempers weet ik niet precies meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volkswagen Passat bj.11.96 - 11.00 (3B2/3BG) Euro 230,00incl Euro 193,28 excl

 

1.8, 1.8 T, 2.3 V5, 1.9 TDI mit Klimaanlage, mit Automatik Limousine

 

Eibach Pro-Kit

Verlaging 30 mm E8554-140

 

pro-kit.jpg

 

Bron:

http://eibach.verlagings-veren.nl/

 

Een setje KoniFSD's moet ongeveer 550 kosten.. en dan nog alles laten inbouwen en uitlijnen.. Ik weet niet of mijn minister van financieen dit goedkeurt.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Setje Koni Sportkits € 480,00 inclusief veren. Brengt 40 mm verlaging met zich mee. Thijs is ook op zoek naar een set, zijn we al met z'n 3-en. Nog een paar erbij en wat korting moet mogelijk zijn.

 

1130.jpg

 

 

Vergeet niet dat dit excl. BTW is, de SportKit komt dus op 571euro incl. BTW en moet dan nog gemonteerd worden. Daarbij is de SportKit alleen voor montage instelbaar zoals ik begrepen heb.

 

Zelf ben ik ook bezig met Sportkit, nu zoek ik nog iemand die het voor mij kan monteren voor een redelijke prijs inclusief uitlijnen.

 

En is er iemand hier die ervaring heeft met deze Koni SportKit, ik heb nl. alleen nog maar ervaringen gelezen van Koni dempers i.c.m. een ander merk veren.....

 

Gr, RJ!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden