Ga naar inhoud
  • 0

Olie lekkage stuurbekrachtiging


Velg

Vraag

De Passat van een vriend van me lekt olie, en hij moet af en toe zijn stuurbekrachtigingsolie bijvullen. Hij staat altijd op de oprit van zijn eigen huis, dus hij wil dat zo snel mogelijk opgelost hebben voordat zijn hele oprit zwart is. Heeft iemand hier ervaring mee? Slangen, pomp of stuurhuis? Is het stuurhuis makkelijk uit te bouwen? Ik heb het in een ver verleden wel eens gedaan bij een Granada, en dat was toen heel goed te doen, maar volgens mij heb ik bij een Passat wat minder ruimte. Alle tips welkom!

Het is een Passat 3B 1.8T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@ Vdub wij hebben het subframe niet laten zakken hoor.

 

Zonder brug zou naar mijn mening wel kunnen maar een brug maakt het werk wel makkelijker!

Als je het stuurhuis helemaal los hebt en de leidingen op het stuurhuis ook dan kan je em met een beetje passen en meten aan de bestuurderskant eruit wurmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is dus ook het stuurhuis lekt. Loopt er nog niet uit, maar de olie blijft nog in een hoes hangen zeg maar. Moet wel af en toe olie bijvullen. Nieuw stuurhuis kost bij de dealer € 797,47 en dan moet ie er nog onder. Ik ben daarom ook opzoek naar een goede gebruikte.

Is echt een duur grapje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand me precies vertellen wat er allemaal los moet en wat er allemaal moet gebeuren om het stuurhuis te vervangen. Bij de dealer kost dit geintje al snel een 1100 tot 1200 euro. Dan is het toch wel intressant om het zelf eens te proberen dacht ik zo.

 

Dus wie kan me helpen met meer info.

 

Grt Marko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eigenlijk is het het makkelijkst dat je bak en subframe verwijderd, dan kun je er goed bij. De mijne zit er inmiddels weer onder, een van een 3BG van 2003 met 115dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou, dat valt mee hoor, als je een brug hebt, dan heb je het zeker met een uurtje of 3 klaar. Wij hebben ook nog wat andere dingen gedaan zoals pakkingen en binnen de schakelcoullise eruit etc en wij hadden om 5 uur eigenlijk de bak er weer achter(tot ie niet paste).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden