Ga naar inhoud

Benassi's modificaties (foto's) update 1


Benassi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mooi !!!! Maar hoe krijgen jullie die veren eruit zonder brug ?

 

Achter gewoon 2 krikken eronder, dan is de spanning van de veer dempers los en dan een beetje jutteren met de veer en dan pak je hem eruit. Heb hem voor de zekerheid ook nog op steunen gezet en blokken voor de voorwielen gelegd, wil niet graag onder de auto terecht komen(helemaal nu niet meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ottevanger

Verf is van motip, kant en klaar setje.

Zit een spuitbus, 2 componenten lak en een kwastje bij.

Eerst met de spuitbus eroverheen dan loopt al het vuil en remvloeistof eraf. Even laten drogen, dan de 2 componenten bij elkaar gooien en verfen maar. Setje heet iets van brake caliper set ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiel eraf en met die spuitbus eroverheen, is remmenreiniger ofzo behoorlijk chemisch spul. Wel een oude doek eronder leggen want dat spul wil je niet op je oprit hebben. Het vuil e.d. loopt er gewoon allemaal af en het verdampt vrij snel. paar min later kun je verfen. Ik heb het 2 keer gedaan omdat het na de eerste keer net niet helemaal goed dekte. Zit een kwastje bij en daar kun je vrij precies mee verfen vandaar dat ik ze er gewoon op heb laten zitten. Ik heb dat veertje/stangetje wat voor over je remklauw loopt meegeschilderd die kun je ook gewoon grijs laten als je dat mooier vind. Het wijst zichzelf allemaal wel, zit ook een handleiding bij maar die heb ik geeneens gelezen zo makkelijk is het. Setje kost dacht ik iets van 24 euro, ik heb het bij de verfboer gekocht maar de automat heeft het geloof ik ook. Het is echt goed in een uurtje te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Benassi,

 

Staat mooi hoor die rode remklauwen bij een zwarte wagen!

 

Laat ik nou gisteren ook mijn klauwen roodgeverfd hebben.

Ik was er wel meer als een uur mee bezig hoor!

Ik heb eerst alle remklauwen grondig gereinigd met diverse staalborstels

via een boormachine en daarna met Motip remmenreiniger de klauwen ontvet.

Vervolgens alles geverfd en na 2 uur een 2e laag aangebracht.

 

Ik heb zo'n kant-en-klare setje gekocht bij A.T.U. dat is dezelfde kwaliteit als Motip. De verf hard goed uit en is chemicalien bestendig, zodat je bij beschadiging de boel goed kan ontvetten en opnieuw kan verven.

 

Groeten,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Benassi, zal ik doen hoor.....alleen nog de velgen schoonmaken, zit sinds een maand rondom nieuwe schijven + blokken onder; alleen vind ik dat de blokken veel remstof achterlaat. Zit misschien te denken om Greenstuffs te laten plaatsen, dat scheelt zeker weer schoonmaken.

 

Groeten,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden