Ga naar inhoud
  • 0

Waar GPS-muis voor PDA met TomTom inbouwen?


bjorny

Vraag

Een vraag aan de passat-rijders met GPS: op welke plek kan ik mijn TomTom muis (wired) het beste plaatsen? Ik heb al wat uitgeprobeerd, volgens mij heeft hij linksvoor bij de A-stijl het beste bereik alleen ik vind het vervelend als ik kabeltjes (en gpsmuizen) op mijn dashboard zie liggen.

 

Op welke manier is dit zo onzichtbaar mogelijk weg te werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Een vraag aan de passat-rijders met GPS: op welke plek kan ik mijn TomTom muis (wired) het beste plaatsen? Ik heb al wat uitgeprobeerd, volgens mij heeft hij linksvoor bij de A-stijl het beste bereik alleen ik vind het vervelend als ik kabeltjes (en gpsmuizen) op mijn dashboard zie liggen.

 

Op welke manier is dit zo onzichtbaar mogelijk weg te werken?

 

Ik heb hem rechtsvoor onder het dashboard zitten, achter de airbag dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem aan de linkse kant geplaatst bij de zekeringen. De beste is op de balk maar dat past net niet. Zo kun je er nog altijd bij.

 

Bij mij werkt hij in ieder geval 100%.

 

Ik heb zelf een metalen bochtje gemaakt en hem daarop geplaatst. Op de balk zit een m6 tap en daar kun je hem op zetten.

 

De magneet moet contact maken met metaal dan heb je het beste ontvangst.

i5rfns.jpg

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb hem aan de linkse kant geplaatst bij de zekeringen. De beste is op de balk maar dat past net niet. Zo kun je er nog altijd bij.

 

Bij mij werkt hij in ieder geval 100%.

 

Ik heb zelf een metalen bochtje gemaakt en hem daarop geplaatst. Op de balk zit een m6 tap en daar kun je hem op zetten.

 

De magneet moet contact maken met metaal dan heb je het beste ontvangst.

i5rfns.jpg

Antonio

Mijn GPS muis heeft alleen geen magneetje. Kan ik m dan toch op die plek bevestigen?

 

Mijn muis:

http://www.pdashop.nl/product/10802/10838/20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
i5rfns.jpg

Antonio

 

Ik heb op die plek de speaker van mijn carkit zitten.

(en jah daar heb ik mijn knokkels aan open gehaald :) #%$%!#$^! priegelwerk @#*@#*$@@ )

 

Maar eh ik zou die antenne ergens achter het dasbordkastje proberen weg te duwen ofzo.

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook niet met een ander stekkertje eraan?

 

Nee dat kan helaas niet, het zijn twee verschillende systemen. De antenne voor de pda werkt op zichzelf en heeft 4 draden. 2x tx, 1x massa en 1x 5volt.

 

Ik heb hem daar geplaatst omdat ik hem dan makkelijk kan verwijderen indien nodig. Bij moeilijk ontvangst is dat ook makkelijker, dan leg ik hem op het dashboard. Is nog nooit gebeurd.

 

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo impagnat,

Mooie foto, maar heb je daar dan de GPS op het chassie en de kabel daarvandaan Binnendoor naar de plaats van de radio?

Ik kan daar n.l zelf niet bijkomen!

 

 

 

Karel

 

Ik heb een telefoonconsole met pda en de kabel gaat dan onderdoor.

 

i77xag.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo impagnat,

Mooie foto, maar heb je daar dan de GPS op het chassie en de kabel daarvandaan Binnendoor naar de plaats van de radio?

Ik kan daar n.l zelf niet bijkomen!

 

 

 

Karel

 

Ik heb een telefoonconsole met pda en de kabel gaat dan onderdoor.

 

Hmm, ik ben net even aan het hobbyen geweest maar ik snap niet helemaal hoe jij je kabel hebt lopen. Door het dashboard lijkt idd niet te gaan. Waar loopt jouw kabel precies? En waar haal je de 12V vandaan? Ik heb inmiddels zo'n "female sigarettenaansteker" gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

 

 

 

 

Hmm, ik ben net even aan het hobbyen geweest maar ik snap niet helemaal hoe jij je kabel hebt lopen. Door het dashboard lijkt idd niet te gaan. Waar loopt jouw kabel precies? En waar haal je de 12V vandaan? Ik heb inmiddels zo'n "female sigarettenaansteker" gekocht.

 

Die kabel gaat gewoon los naar achteren, maar ik heb wel het dashboard losgemaakt, ik was toch bezig. 12V daarvoor heb ik een geschakelde plus genomen, die zit onder bij de relais/zekeringkast. Wat heb je precies dan kan ik het misschien beter uitleggen.

 

groetjes,

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden