Ga naar inhoud
  • 0

Stottert bij optrekken vanuit stilstand


Gast Anonymous

Vraag

Als de moter koud is en ik wil optrekken bij een stoplicht ofsow, dan stottert de auto heel eventjes als je de koppeling loslaat

 

dit doet hij alleen voor, voor hij de 90 graden bereikt.

en alleen als je echt stilstaat, dus in zijn 1 wilt optrekken.

 

het lijkt wel of je de eerste half meter over takjes rijdt.

tot nog een week geleden had ik dit niet..

 

uitlezen geeft geen fouten aan

 

betreft 6 bak avf egr dicht, kat leeg, chip

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, mijn B6 heeft hier ook wel eens last van, alleen als hij koud is. Ik zat zelf al te denken aan een olie lekkage op de koppeling. Ik moet wel zeggen dat hij er geen last van heeft, als ik hem uit s'morgens uit de garage haal(vervalt olie verhaal). Hij doet het alleen als hij een dag buiten heeft gestaan zoals vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit probleem is te wijten aan het 'bruteren' van de koppeling zoals men bij ons zegt.

Simpel gezegd: de koppeling grijpt niet volledig gelijk aan waardoor je schokken krijgt. Een veel voorkomend kenmerk hiervan is dat de wagen 'stottert' als hij een tijdje stil gestaan heeft en vooral buiten gestaan heeft. Een tijdelijke manier van dit op te lossen is idd de koppeling even te laten slippen waardoor hij schoon 'geslipt' word van alle occidatie e.d. maar het beste is van gewoon de koppeling incl drukgroep e.d. te vervangen. Er is hier zelfs een technische nota van (dwz dat het probleem zich regelmatig voordoet en dat de invoerder hier een serieoplossing voor aanbiedt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem zit in ieder geval puur bij de koppeling, koppeling vervangen is de enige correcte oplossing. Volgende maal als ik een wagen met dit probleem heb zal ik de technische nota eens goed bekijken, zaterdag nog een audi A6 gehad met zelfde probleem maar had de tijd niet om er verder op in te gaan. Vandaag zelfs nog touran maar als klant niet klaagt hoef ik niet verder te zoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit probleem is te wijten aan het 'bruteren' van de koppeling zoals men bij ons zegt.

Simpel gezegd: de koppeling grijpt niet volledig gelijk aan waardoor je schokken krijgt. Een veel voorkomend kenmerk hiervan is dat de wagen 'stottert' als hij een tijdje stil gestaan heeft en vooral buiten gestaan heeft. Een tijdelijke manier van dit op te lossen is idd de koppeling even te laten slippen waardoor hij schoon 'geslipt' word van alle occidatie e.d. maar het beste is van gewoon de koppeling incl drukgroep e.d. te vervangen. Er is hier zelfs een technische nota van (dwz dat het probleem zich regelmatig voordoet en dat de invoerder hier een serieoplossing voor aanbiedt)

'

 

Zou het kunnen zijn dat je dit bedoelt? http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=52

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, is in Duitsland een terugroepactie geweest bij de VW-dealer, maar de nederlandse dealer weet (meestal) van niets. Het voorkomt dat er overtollig water in je koppelinghuis kan lopen, met het daarbij behorende straatvuil. Is zeker de moeite waard om te proberen, plaatje kost nauwelijks wat, is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe koppelingsplaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden