Ga naar inhoud
  • 0

passat stottert op lpg


Passat89

Vraag

ik heb een klein irritant probleempje met mn passat 3B '97 op lpg g3. Als de motor koud is rijdt hij gewoon perfect zonder problemen. Als ik echter langer dan een half uur gereden heb gaat hij een klein beetje stotteren op lpg maar op benzine heb ik dit probleem niet. Wat kan er aan de hand zijn?

 

groetjes Leonard

 

probleem = opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je was me voor, ik had m'n bericht al aangepast :-) Ik dacht inderdaad aan de ouderwetse gasinstallaties met verdamper. Daarbij leidde een luchtbel vaak tot dit soort problemen. Of een G3 LPI-installatie nog steeds een verdamper heeft weet ik niet, ik denk haast van niet. Maar best mogelijk dat er ergens anders een luchtbel in je installatie is ontstaan doordat het te warm is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even binnen springen bij een erkend lpg installateur helpt.

lpi is gebouwd gelijk injectie benzine als er een injector vuil is durft ie nogal eens te stotteren .

heb mij ook laten vertellen dat je de instalatie ieder jaar moet laten afstellen (zeer gevoelig) te rijk of te arm afgesteld kan ook tot stotteren lijden .

grz guy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heee jippieeee

 

nu mag ik ook eens mee doen met kennis

je auto heeft een lpi installatie en die heeft inderdaad geen verdamper

het gas word rechtstreeks via een pomp in de tank naar een verdeelhuis geleid en daarna rechtsstreeks naar de injectoren

dus de ouderwetse verdamper zit er bij jou niet meer op

 

groet hemmo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi hemmo goed dat je dat allemaal weet want ben van lpi en lpg niet zo op de hoogte ben er een beetje vies van van al die oude instalaties die niet af te stellen waren .

of hij draaide goed op lpg of hij draaide goed op benzine .

bij lpi ligt dat anders is gelijk je zegt zoals een injectie van de wagen .

maar voor dit probleem kan hij beter naar een erkend gas installateur gaan .

in belgie moet de lpg installatie elk jaar appart gekeurd worden ( en streng) moet voldoen aan een zeer strikte norm .

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey dat klinkt goed en zou mijn probleem dus ook wel eens kunnen zijn... ik heb ook een 1.8 20v, kun je me vertellen welke bougies je hebt?

 

ik hoor het graag.

 

groet

 

stefan

 

Hebben ze die bij jou vervangen met de groote beurt, zo ja dan moeten hun maar nieuwe en goeie bougies geven.

 

Greets

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He Alain,

 

je hebt gelijk, maar aangezien ze niet op no cure no pay basis werken kost t zoeken naar het probleem me al geld al wordt t niet opgelost.

En van wat ik begrijp hier op t forum is het vervangen van bougies niet 1-2-3 gedaan...

 

Als ik nu weet welke bougies erin moeten kan ik controleren of de juiste gemonteerd zijn, en zodoende teruggaan.

 

Waarschijnlijk moet dit aan de hand van het motornummer te achterhalen zijn?? Kan iemand me vertellen hoe ik weet welke erin moeten en waar ik eventueel gegevens van de motor vind? Waar zit het motorplaatje met gegevens bijvoorbeeld?

 

Bij voorbaat dank

 

stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Als ik nu weet welke bougies erin moeten kan ik controleren of de juiste gemonteerd zijn, en zodoende teruggaan.

 

 

stefan

 

Ga eens langs bij een gasboer die weet het zo en zijn niet duurder dan een vag garage , bougie's van ngk zijn prima, maar merken verschillen.

 

Greets

Alain..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden