passatpassie Geplaatst 6 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2008 mijn passat gaat steeds harder zuipen , help. hoe komt dit?? rijgedrag is niet veranderd , bandenspanning is o.k. ,maar ik sta steeds eerder weer bij de pomp... de boordcomp. geeft ook een hoger verbruik aan. TIPS...???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kaal.nl Geplaatst 6 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2008 Dit kan meerdere oorzaken hebben! Wanneer heeft jouw V6 voor het laatst een beurt gehad? Als je luchtfilter vervuilt is kan de auto ook merkbaar meer verbruiken. Het kan ook aan je bougies liggen. Mijn collega heeft ze pas vervangen bij zijn A6 2.8 V6 en de auto reed vervolgens een stuk zuiniger! Misschien is uitlezen een optie. Ik heb de zelfde auto als jij maar ik zou wel eens willen weten wat het verbruik is van jouw auto? Mvg Robin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatpassie Geplaatst 6 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2008 hij gaat over 3 weken weer naar de garage , apk + beurtje. ik rij ong. 12.000 km p/j. dus de laatste beurt is alweer een jaartje terug. normaal haal ik wel 1 op 8, maar nu nog geen 1 op 6 ong. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kaal.nl Geplaatst 6 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2008 Ik zal eerst maar afwachten tot na die beurt voordat je je zorgen gaat maken! Mijn passat rijdt ook ong. 1 op 7a8 en rijdt zo'n 400 km per week! Als er staks een nieuw luchtfilter en nieuwe olie/oliefilter inzit zal hij vast wel wat zuiniger worden! Als ik in mijn auto de kachel,achteruitverwarming en stoelverwarming constant aan heb staan verbruikt hij ook iets meer! Succes met je apk/beurt. Ik hoop voor je dat hij er zo doorrolt! Een V6 is leuk maar als ze wat gaan mankeren...... Mvg Robin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v Geplaatst 6 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2008 De mijne verbruikt wel iets minder 1:9 tot 1:10. Maar verbruikt in de wintermaanden wel duidelijk iets meer als in de zomer. Dit is bij elke auto wel zo, maar merk het bij deze (3B V6) wel meer als bij mijn vorige auto's. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 7 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2008 Gemiddeld 1 op 6 is voor als je wat vaker in de stad rijdt en zeker met het wat koudere weer voor mij vrij normaal... Ik weet niet of jij ook veel stadsverkeer rijdt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v Geplaatst 7 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2008 Ik weet niet aan wie je dit nu vraagt maar ik rijd idd niet erg veel in de stad, en heb meestal ook een mooi stuk weg om rustig warm te rijden. Dat maakt ook veel uit heb ik gemerkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 7 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2008 Was eigenlijk bedoeld voor passatpassie, maar jouw omschrijving komt daar wel mee overeen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatpassie Geplaatst 7 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2008 ja bijna alleen maar stadsverkeer, en ik vind ook nog steeds leuk om een beetje rap op te trekken enzo... maar daar is allemaal niks in veranderd! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 7 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 7 januari, 2008 Koude weer speelt wel een rol.. Bandenspanning goed? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 8 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2008 ja bijna alleen maar stadsverkeer, en ik vind ook nog steeds leuk om een beetje rap op te trekken enzo... maar daar is allemaal niks in veranderd! Met bijna alleen stadsverkeer, rap op trekken en koud weer vind ik 1 op 6 vrij normaal. Toevallig ook een Automaat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 8 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2008 Ik zou me hier maar geen zorgen over maken, tenzij uiteraard wanneer je daarnaast ook andere problemen hebt. Inderdaad kan een beurt ook verschil maken, misschien is dat inderdaad een optie. Maar zo'n verschil kan ik me niet voorstellen, het weer zal daar ongetwijfeld dus ook een rol bij spelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatpassie Geplaatst 9 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2008 ja o.k. ,ik maak me ook geen zorgen hij doet prima . het viel me gewoon op ... wacht de beurt wel af , vraag wel bij de garage of ze d'r ff na kijken voor de zekerheid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 9 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2008 Lijkt me een goed plan, gewoon om uit te sluiten dat er wat achter steekt. De dealer heeft me al wel verteld dat aan het verbuik an sich niets af te stellen valt (ik leef nog in het carburateurtijdperk, dus ik had daar eens een vraag over gesteld ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robert65 Geplaatst 10 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2008 Ik vind een sprong van 1 op 8 naar 1 op 6 wel erg heftig. Tuurlijk als je lekker stevig doortrekt loopt het verbruik van zo'n heerlijke V6 leuk op, maar ik weet met stadswerk en buitenwegen (waarbij ik max 100 km/h rijd) toch bijna 1 op 10 te scoren (dan moet je wel netjes rijden en rap doorschakelen, en niet vreselijk veel stadswerk hebben). 1 op 8 tot 9 vind ik voorlopig redelijk normaal, en dan heb ik nog heel weinig snelwegervaring (mijn vriendin rijdt in de V6 en die rijdt binnendoor naar haar werk), ik mag het doen met een auto van de zaak. Ik heb de V6 pas een paar maanden, maar nadat het onregelmatig lopen was opgelost (door het vervangen van een lek luchtslangetje van 4 euro), ging de auto ook aanmerkelijk zuiniger rijden dan daarvoor. Mocht je een lek in je luchtaanzuigsysteem hebben, dan kan het gebeuren dat je LMM meer lucht meet dan in de cilinders aankomt. Er wordt dan evenredig meer brandstof ingespoten en voila: hoger verbruik. De Pondealer in Amersfoort had dit lek bij mij heel snel boven water en gerepareerd. Ik zou dus wel even wat verder kijken dan alleen het vuile luchtfilter (wat ook tot verhoging van het brandstofverbruik kan leiden) en de winterbanden. groeten, suc6 en veeeeeel V6 plezier Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 10 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2008 Kijk, dit is een zinvolle bijdrage Zal die van mij ook eens nalopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kaal.nl Geplaatst 11 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2008 Ik heb de V6 pas een paar maanden, maar nadat het onregelmatig lopen was opgelost (door het vervangen van een lek luchtslangetje van 4 euro), ging de auto ook aanmerkelijk zuiniger rijden dan daarvoor. Welk luchtslangetje bedoel je precies en waar zit die? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatpassie Geplaatst 12 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2008 goed verhaal , dat gaan we zeker ff laten bekijken. dank je... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robert65 Geplaatst 16 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2008 Citeer:Ik heb de V6 pas een paar maanden, maar nadat het onregelmatig lopen was opgelost (door het vervangen van een lek luchtslangetje van 4 euro), ging de auto ook aanmerkelijk zuiniger rijden dan daarvoor. Welk luchtslangetje bedoel je precies en waar zit die? Sorry Kaal, Helaas kan ik je zo niet vertellen welk slangetje het was. Het moet wel in het luchtinlaatsysteem hebben gezeten. De garage (Pondealer A'foort) had dit snel gediagnosteerd (3x woordwaarde, 4 x letterwaarde ) en vervolgens vervangen. Ik heb ze niet gevraagd welke het nu precies was. Ik kan thuis nog wel even op de rekening kijken of ze het onderdeelnummer gespecificeerd hebben. Overigens nam na vervanging van het slangetje bij mij het verbruik af van 1 op 8 naar 1 op 9 (gemiddeld) bij een vergelijkbare rit. groeten, Robert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 andre_m Geplaatst 16 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2008 Zit er er misschien een remklauw vast? Kan ook nog toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 18 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2008 Verbruik dat van 1 op 8 naar 1 op 9 gaat kan net zo goed aan de wind richting liggen. Windje mee met 120 km/h op de snelweg bij m'n V6 was goed voor 1 op 12 met wind tegen was dat 1 op 10 tot 1 op 9. (Niet zo vreemd, 40 km/h wind is niet zoveel, maar in tegengestelde richting is dat wel 80 km/h.) De airco uit zetten was zelfs waarneembaar: ca. 0,5l/100 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWpassatVR6 Geplaatst 19 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2008 Ik kan er ook over meepraten!! Maaaar een goede onderhoudsbeurt doet absoluut wonderen! Gooi eens een additief bij je benzine, dat helpt ook wel ns een beetje. En verder, je rijdt een V6, tsja...het verbruik is een ver omstreden feit... Als ik een 100-130km/h rijd op de autosnelweg, en het niet teveel gassen is door het afremmen of altijd links blijven plakken van sommige NL-ers, dan scoor ik een 10,4 to 11,1liter op 100km. En dat vind ik niet teveel voor zo'n bolide. Een van mijn vorige auto's, de bordeaux rode Vectra 2.5i V6 (170pk) uit 2000 zat zonder 4wiel aandrijving, 130kilo minder gewicht en een hoop meer lawaai aan boord op 9,4l op 100km bij een snellere autosnelwegrit waar ik nu een zeg eens 12,0maximaal verbruik op 100km. Die 10 is een magische grens waar we nooit aan zullen wennen Ga maar na, ik heb een caddy SDI uit 2007 waar de tank nooit leeg lijkt te raken en privé rij ik dan in de 2.8 en dat is psychisch zwaaaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 noman1 Geplaatst 16 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2008 Hallo, Ik stam ook nog uit het carburator tijdperk.Ik weet echter dat injectoren aan slijtage onderhevig zijn.Bij benzine motoren zeker omdat diesel op zichzelf reeds een smerende eigenschap heeft.Wanneer de luchtfilter en de bougie's verder o.k. zijn, de injectoren best vernieuwen.Versleten sproeiers zijn namelijk geen sproeiers meer maar "pissers"Met alle gevolgen vandien.Controle,zal vooral bij koude motor (diesel)grijs en schokkig roken.Kostelijk grapje,doch kan gerust een paar liter verschil maken.Bij mijn vorige 2.8 liter diesel heb ik de injectoren preventief vervangen op 100.000 km.Maar moet eerlijk toegeven dat ik een mechanische maniak ben....en tot hiertoe bijna alles zelf deed.Het vervangen van het binnenste gedeelte van de sproeiers kostte me ongeveer een kleine 90 Euro is wel 10 jaar geleden.De zaak gaf me ook wel een garage korting.Ik ga n.l. mijn stukken steeds halen in mijn overal.Sommigen denken dan automatisch dat je garagist bent of zo....hi....hi.Leuk trukje...................... Greets,Noman. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 16 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2008 Die tip van die overall ga ik ook eens proberen Wat de injectoren betreft, dat zijn klussen die ik niet zelf kan en dus moet laten doen. Ik vermoed dat dat een redelijk prijzig verhaal wordt, en om dat nu preventief te doen... Die van mij rookt ook nauwelijks (is naar mijn idee ook geen goed teken voor een benzine) en ook met koude motor valt de benzinestank uit de uitlaat heel erg mee. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn verbruik normaal is, alhoewel mijn Opel Omega met 3.0 V6 met automaat en zonder 4motion toch wel zuiniger was. En met 1 op 7 á 8 gemiddeld over langere tijd kan ik wel leven... Maakt het overigens verschil dat ik RON98 tank? Ik verbeeld me namelijk dat hij daarop iets zuiniger en mooier rijdt als op RON95... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 noman1 Geplaatst 16 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2008 De injectoren kan je ook makkelijk en goedkoop laten of zelf testen.Gewoon demonteren aan een (geleend) hoge druk pompje aansluiten en kijken of ze mooi recht sproeien en niet schuin en of "pissen" Kan je ook laten doen door garagist,mag niet meer dan ongeveer één uurloontje kosten. Bij een benzine zal je ook niet makkelijk rook zien,indien wel dan zwarte,maar dat zou je wel voelen in je geldbeugel. Noman. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V6-4Motion Geplaatst 16 maart, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2008 Die tip van die overall ga ik ook eens proberen Wat de injectoren betreft, dat zijn klussen die ik niet zelf kan en dus moet laten doen. Ik vermoed dat dat een redelijk prijzig verhaal wordt, en om dat nu preventief te doen... Die van mij rookt ook nauwelijks (is naar mijn idee ook geen goed teken voor een benzine) en ook met koude motor valt de benzinestank uit de uitlaat heel erg mee. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn verbruik normaal is, alhoewel mijn Opel Omega met 3.0 V6 met automaat en zonder 4motion toch wel zuiniger was. En met 1 op 7 á 8 gemiddeld over langere tijd kan ik wel leven... Maakt het overigens verschil dat ik RON98 tank? Ik verbeeld me namelijk dat hij daarop iets zuiniger en mooier rijdt als op RON95... Mijn V6 reed ook wat op V-Power en dat is RON97. In het verbruik merkte ik het niet echt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
passatpassie
mijn passat gaat steeds harder zuipen , help.
hoe komt dit??
rijgedrag is niet veranderd , bandenspanning is o.k. ,maar ik sta steeds eerder weer bij de pomp...
de boordcomp. geeft ook een hoger verbruik aan.
TIPS...????
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten