Ga naar inhoud

noman1

Members
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over noman1

  • Verjaardag 08-06-1948

Profile Information

  • Plaats
    belgie

noman1's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo, De motor is uitgelezen en zoals verwacht is alles normaal.Het uitblazen van zwarte wolken bij effen gas geven blijft echter.Op mijn vraag om de injectoren te laten testen zou dat quasi onmogelijk zijn.Het zijn pomp verstuivers die rechtstreeks aangedreven worden door de nokkenas.Deze zouden in het fabriek gemonteerd zijn zonder dichtingring.Deze kunnen niet gedemonteerd worden zonder risico op niet meer afdichten??????Bij mijn dealer zouden ze nog nooit zo een pompverstuiver gedemonteerd hebben??????Ook de invoerder heeft nog nooit het probleem voorgehad en weet geen pasklare oplossing.Ik vrees echter dat op de inspectie na 4 jaar de wagen niet zal passeren tijdens de gastest.Ik vindt het echter niet normaal dat een motor met 12.000 km.af en toe roetwolken uitblaast.Probleem is dat na onze vakantie de garantie uit is.......dus alle goede raad is welkom. Greets Noman1
  2. O.k. Matthys, Moest je mijn metallic rode Dodge Avenger niet herkennen tussen de 1.000 blauwe Pasatten break.......zoek dan even naar het rook-signaal In ieder geval bedankt voor het aanbod maat. Greets Noman
  3. Hé, Kosten zullen er niet aan verbonden zijn want de wagen is slechts 1 jaar oud.Probleem is een niet echt te vinden olielek,en van dat alleen al lig ik wakker. (ganse achterkant van motor vol olie en op onderplaat) Na het moeten wegdoen van mijn vorige wagen (nog in salon staat)wegens onoplosbare problemen de Dodge met V.W. motor gekozen wegens betrouwbaar en courant....en nu weerom problemen.Moet binnenkort grote reis ondernemen,hoop geen ernstige problemen te krijgen onderweg.Zit ook nog met het af en toe even onderbreken van de motor,waar ze ook geen uitleg voor hebben.Zoals ik eerder meldde kan ik technisch niet meer volgen en moet één en ander nu aan derden overlaten.Eeeeeeeeeeeen da is echt een probleem voor mij,als technisch perfectionist.Ik hou jullie op de hoogte i.v.b. met een oplossing en de oorzaken na 15 Juni. Greets,Noman.
  4. Man...man...man,ik zie dat ik weer voor een hoop problemen sta,komt da maar goed.Al die fic fac om de motor op te drijven en eficienter te laten werken zorgt schijnbaar ook voor een hoop problemen.Mijn laatste diesel was een Rocky/Daihatsu atmosferische bedrijfsmotor van 2.8 liter en een goede 70 p.k.Heeft 220.000 km. in mijn bezit geweest,nooit één enkel probleem mee gehad,nooit gerookt,nooit in garage geweest.Bolde met een 1.800 kg. zware caravan ook de toegelaten max snelheid van bij de 120 km.p.u. en een top van 135.Bolt nu 7 jaar na verkoop en 21 jaar na aankoop nog steeds probleemloos rond met de nieuwe eigenaar. Ik merk ook meer en meer dat indien de computer het probleem niet vindt.......er ook niet verder wordt gezocht.Zo moest ik mijn Chysler Stratus (90.000 km.) inruilen omdat een probleem van schokken en een overkokende (derde) batterij niet kon worden opgelost.Er kon schijnbaar niks meer aan de motor/boordcomputer worden bijgesteld?De boord computer zei ook dat de laadstroom normaal was?Mijn nieuwe oprit echter vol zuur plekken,dit ondanks het plaatsen van 2 nieuwe batterijen. Dus vanaf nu motor probleem...motor in de schroot en nieuwe kopen.Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen....maar waar zijn we gebleven? Denk met heimwee aan de 2 cil. manueel startende Lister diesels van weleer,gingen een mensenleven mee en na een jaar stilstaan in regen en wind starten die nog zonder problemen.Volgens mij zijn de wagens zo electronisch gesoffisikeerd geworden dat onze mechaniekers niet meer kunnen volgen,het blijven mensen hé. Mogelijks een beetje off topic dit alles ,maar bedenken waard...toch. Greets noman en dank voor de info vrienden.
  5. Alvast bedankt voor de reactie, De zwarte rook is uiteraard roet,volgens mij te wijten aan een defecte injectie of fout mengsel.Dus zeker een slechte verbranding waarbij roet neerslaat op de cilinderwand en zich vermengt met de olie.Vandaar ook de zwarte stinkende olie reeds na 5.000 km. Ik ben wel een beetje technisch,maar die EGR klep....misschien een klein beetje uitleg.Ben mechanieker van de oude stempel (tijd van dynamo's,delco's,carburatoren,hulpstart met handzwong en auto's zonder chauffage) ik oefende het beroep slechts enkele jaren uit....vandaar.Deed wel gans mijn leven het onderhoud van mijn (benzine en één diesel) wagens zelf.Op mijn 61 toch nog veel interesse in oplossen van technische problemen en ik huiver bij de gedachte om anderen aan mijn wagen te moeten laten werken.Zou het iets te maken kunnen hebben met een soort choke klep die enkel bij koudstart het mengsel verrijkt.....en mogelijks blijft "openstaan".....gezien ook het redelijk ruim verbruik en slechts roken bij bedrijfs temperatuur ???? Het zal wel een garage probleem worden,gezien nog in garantie,maar alle info is toch welkom. Greets Noman.
  6. noman1

    roken nieuwe motor

    Hé fanaten, Mijn (nieuwe 2.008) Dodge Avenger is uitgerust met de 2 L.CRD VW diesel op 140 PK. Na 12.000 km. stel ik vast dat bij manouvreren/parkeren er steeds een zwarte rookwolk uit de uitlaat komt bij licht gas geven.Dit is uiteraard te wijten aan slechte verbranding,maar wat kan de echte oorzaak of oplossing zijn.De motor verbruikt ook tamelijk veel.....met lichte aanhanger op autoweg + 10 liter.Ik ververste onlangs de olie en die zag erg zwart na 5.000 km. en stonk ook abnormaal.Heeft iemand ervaring met dat fenomeen? Het rare is dat het enkel voorkomt met warme motor en niet bij een koudstart.Graag reactie a.u.b. in afwachting van een nazicht onder garantie per 15/06.Zoals verwacht hebben ze dat nog nooit voorgehad................. Greets Noman.
  7. noman1

    Olie en bougies

    Voila,zo zie je dat niemand tevreden is.De één is bedrogen als hij veel moet betalen voor al dan niet geplaatste dure onderdelen.(zoals ikzelf) De ander treft waarschijnlijk een eerlijke garagist. Garagist die hem slechts de reeéle waarde van het geleverde werk en gebruikte onderdelen aanrekent.....en is ook niet tevreden. Berwijs dat sommigen nog geloven dat duur ook steeds goed is. Ik zei eerder......denk niet omdat je 21 Euro per liter voor je olie betaald,er ook olie van 21 Euro de liter is ingegaan.........Waarom denk je dat er overal op de garage deuren staat, "TOEGANG VERBODEN VOOR ONBEVOEGDEN"Voor de veiligheid......zeker,maar van wie? Moeilijke wereld.....niet? Greets,Noman.
  8. Voila sie,een beter bewijs voor mijn voorgaande theorie kan ik niet vinden.En zeer just i.v.m. de ervarings deskundigen.Ze zullen moeilijk toegeven dat hun bolide uitgerust met allerlei nutteloze opties en tuning,kapot is gereden.En dit om te besparen op de zoooooo belangrijke olie verversing.En naar ik zo hoor hier en daar, zijn dat er velen.Na 15.000 km. inderdaad stinken naar benzine en andere rotzooi.Een diesel wordt dan reeds pikzwart van het zwavelhoudende roet.Je kan je voorstellen wat dat na 30.000 wordt hé.En er zijn er zelfs die nooit verversen,enkel af en toe bijvullen.Kan lang duren.....maar kapot moet ie. Greets,Noman.
  9. noman1

    verbruik

    De injectoren kan je ook makkelijk en goedkoop laten of zelf testen.Gewoon demonteren aan een (geleend) hoge druk pompje aansluiten en kijken of ze mooi recht sproeien en niet schuin en of "pissen" Kan je ook laten doen door garagist,mag niet meer dan ongeveer één uurloontje kosten. Bij een benzine zal je ook niet makkelijk rook zien,indien wel dan zwarte,maar dat zou je wel voelen in je geldbeugel. Noman.
  10. In Belgie is dat afhankelijk van gemeente tot gemeente.Bij ons is olie gratis.Een slimme zet,zo voorkom je lozingen in het milieu. Ik meen me te herinneren dat een recicle bedrijf de olie op het werk kwam ophalen.......en er 7 Belgische frank per liter voor betaalde bijna 30 jaar terug.Oeisje.....ben ik al zo oud? Greets,Noman.
  11. noman1

    verbruik

    Hallo, Ik stam ook nog uit het carburator tijdperk.Ik weet echter dat injectoren aan slijtage onderhevig zijn.Bij benzine motoren zeker omdat diesel op zichzelf reeds een smerende eigenschap heeft.Wanneer de luchtfilter en de bougie's verder o.k. zijn, de injectoren best vernieuwen.Versleten sproeiers zijn namelijk geen sproeiers meer maar "pissers"Met alle gevolgen vandien.Controle,zal vooral bij koude motor (diesel)grijs en schokkig roken.Kostelijk grapje,doch kan gerust een paar liter verschil maken.Bij mijn vorige 2.8 liter diesel heb ik de injectoren preventief vervangen op 100.000 km.Maar moet eerlijk toegeven dat ik een mechanische maniak ben....en tot hiertoe bijna alles zelf deed.Het vervangen van het binnenste gedeelte van de sproeiers kostte me ongeveer een kleine 90 Euro is wel 10 jaar geleden.De zaak gaf me ook wel een garage korting.Ik ga n.l. mijn stukken steeds halen in mijn overal.Sommigen denken dan automatisch dat je garagist bent of zo....hi....hi.Leuk trukje...................... Greets,Noman.
  12. HO...ho...ho...ho, Er bestaan i.d.d. olieèn die zéér lang meegaan.........Maaaaaaaaaar...... Bij iedere start zal zich een beetje condens water vormen op de carter wand.Bij iedere start zal brandstof in druppelvorm op de cilinderwanden neerslaan en zich ook mengen met de olie.Na pakweg 10.000 km. stinkt de olie b.v.b. geweldig naar benzine.Dan zijn er nog de zuren die zich bij verbranding vormen,roet,metaaldeeltjes enz. Heb reeds enkelen horen praten om nooit meer te verversen,enkel bijvullen.Ik betaal mijn olie (in aanbieding)een goede 2.5 Euro de liter,per vatje van 25 liter.Dit in een grote Super markt keten, olie van een zeer gekend merk.De hoogste kwaliteit certificatie,vol syntetisch 5W40. Een olieverversing kost me dus ongeveer 10 Euro en 10 minuutjes werk. En wie kan er geen stopje losdraaien.........meer is er niet aan.Afgewerkte olie kan je gratis kwijt in ieder containerpark of bij een dealer.Afgewerkte olie wordt volgens mijn weten gerecicleerd.Wel verversen vlak na een rit..........dan is alle vuil zwevende. Ik reed vroeger met een terreinvoertuig,ververste om de 3.500 a 4.000 km. mijn olie. Gewone 10W40.Hij heeft momenteel bij de nieuwe eigenaar een 300.000 km.De compressie was op 240.000 km. nog 100% op alle cilinders.Bij mijn weten moet hij nog voor de eerste maal naar de garage om iets aan de motor te doen.Het vervangen van de distributie en andere riemen en het wisselen van de injectoren is uiteraard gebeurd, alsook het regelen van de kleppen e.d.. Geloof me,zolang een motor niet is uitgerust met een 100% filter,regelmatig verversen.Ik zou opteren om een 10.000 km.als een aanvaardbaar maximum. Conclusie,misschien iets minder besteden aan nutteloze opties ,maar iets vaker de olie wisselen en vooral.....zelf doen.Zodoende weet men wat er werkelijk ingaat.Het betalen van 20 Euro de liter in een garage geeft je geen enkele garantie dat er ook werkelijk 20 Euro/liter olie in is. Bij mijn vader heeft men b.v.b de olie van de achterbrug afgelaten.........doch over het hoofd gezien om er verse in te doen.Kan gebeuren hé. Greets,Noman.
  13. Man...man...man....motorsteunen die de brandstofpomp sturen???????? Waar zijn die gasten toch mee bezig.Als 60 jarige mechanieker zie ik het nie meer zitten hoor.Wa doege b.v.b. als je over kaseien rijdt????????Geen wonder dat ze mijn motor niet meer kunnen regelen bij Dodge/Chrysler als hun computer O.K. geeft ondanks ernstige problemen................ Greets,Noman.
  14. Volgens mij blijven motorsteunen,motorsteunen........bij warme of koude motor.Of ze staan los,of ze staan vast.Bij koude motor zijn er i.d.d. iets meer trillingen. Een automatische boite kan wel lelijk beginnen doen in geval er veel te weinig olie in is. Greets,Noman.
  15. Bedankt mensen voor de reacties.Ook speciale dank aan Motion voor de verstuurde technische gegevens. Prachtig Forum trouwens. Greets Noman.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden