Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ben nog geen topic tegen gekomen. Mijn vraag of topic gaat over ISA. Voor de meesten onder ons wellicht een onbekende term.
In 2022 is deze functie verplicht gesteld op alle nieuwe voertuigen welke in de EU worden verkocht. Stilletjes is deze wet er doorheen gedrukt terwijl de meesten vermoedelijk nog niet van het bestaan weten.
Wat is ISA? Intelligent Speed Assistance. Ofwel Piepen en trillen op het moment dat de maximum snelheid wordt overschreden.
Vooralsnog is de techniek nog niet toereikend wat betekent dat op dit moment bij assistance blijft. Bij het detecteren van een snelheidsbord wordt bij een overschrijding van die snelheid een piepsignaal afgegeven én in sommige gevallen ook haptic feedback gegeven. Denk aan trillen van het stuur en/of gaspedaal.
Omdat de techniek nog niet 100% foolproof is blijft het dus bij deze assitance voorlopig maar in de toekomst wil de EU naar het volledig onmogelijk maken van snelheidsoverschrijding. Op dit moment is het systeem nog uit te zetten, per rit. (zoals Lane Assist en Start/Stop) maar dat moet je dus elke keer opnieuw doen.
Ik heb afgelopen week een proefrit gemaakt met een nieuwe Passat waar deze optie al in zit. Ik kan jullie verzekeren dat zelfs de braafste chauffeur zich hier aan gaat ergeren. 31 waar je 30 mag is een snelheidsoverschrijding. Dat betekent dus al piepen.
Lang verhaal maar kort samen gevat; hoe denken de VagCom virtuozen hierover? Zou dit uit te programmeren zijn? Het Start/Stop systeem van mijn Passat B8.5 is al niet meer uit te programmeren en heb dat dus 'hardwarematig' moeten doen. Lane Assist schakel ik voor elke rit uit. Het is een soort opstart riedeltje. Knopje op de richtingaanwijzer indrukken, OK klikken en weer knopje op de richtingaanwijzer indrukken. Maar prettig is het niet.
Vraag
pe2aab
Hoi Allen,
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ben nog geen topic tegen gekomen. Mijn vraag of topic gaat over ISA. Voor de meesten onder ons wellicht een onbekende term.
In 2022 is deze functie verplicht gesteld op alle nieuwe voertuigen welke in de EU worden verkocht. Stilletjes is deze wet er doorheen gedrukt terwijl de meesten vermoedelijk nog niet van het bestaan weten.
Wat is ISA? Intelligent Speed Assistance. Ofwel Piepen en trillen op het moment dat de maximum snelheid wordt overschreden.
Vooralsnog is de techniek nog niet toereikend wat betekent dat op dit moment bij assistance blijft. Bij het detecteren van een snelheidsbord wordt bij een overschrijding van die snelheid een piepsignaal afgegeven én in sommige gevallen ook haptic feedback gegeven. Denk aan trillen van het stuur en/of gaspedaal.
Omdat de techniek nog niet 100% foolproof is blijft het dus bij deze assitance voorlopig maar in de toekomst wil de EU naar het volledig onmogelijk maken van snelheidsoverschrijding. Op dit moment is het systeem nog uit te zetten, per rit. (zoals Lane Assist en Start/Stop) maar dat moet je dus elke keer opnieuw doen.
Ik heb afgelopen week een proefrit gemaakt met een nieuwe Passat waar deze optie al in zit. Ik kan jullie verzekeren dat zelfs de braafste chauffeur zich hier aan gaat ergeren. 31 waar je 30 mag is een snelheidsoverschrijding. Dat betekent dus al piepen.
Lang verhaal maar kort samen gevat; hoe denken de VagCom virtuozen hierover? Zou dit uit te programmeren zijn? Het Start/Stop systeem van mijn Passat B8.5 is al niet meer uit te programmeren en heb dat dus 'hardwarematig' moeten doen. Lane Assist schakel ik voor elke rit uit. Het is een soort opstart riedeltje. Knopje op de richtingaanwijzer indrukken, OK klikken en weer knopje op de richtingaanwijzer indrukken. Maar prettig is het niet.
Foto's van de nieuwe Passat? Zie hier:

aangepast door pe2aabPhotos added
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten