Ga naar inhoud
  • 0

VW touch climatronic

Vraag

Geplaatst

Ik zou een VW touch climatronic plaatsen in mijn Passat.  Onderdeelnr. 5NA907044AJ
Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik ben benieuwd wat er ingeleerd moet worden? 

87DC2F5B-6AD6-42F7-9620-21A953536D0A.png

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (aangepast)

Als je eerst de oude uitleest, weet je vaak wat er in de nieuwe moet. Dan kijken of alles werkt, van daar verder. 

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst

Iets staat me bij dat het wel zou moeten werken maar dat er een issue was met het clima paneel achteraan dat dit er niet goed mee samen werkt en dat dit ook moet vervangen worden en dat er een extra LIN draad moest getrokken worden. 

• 0
Geplaatst

@AJV ik heb het gedaan in mijn tiguan en in een golf7 ingebouwd en het werkt perfect.

moest wel iets coderen

enter 08 air-conditioning code, after installation, no cooling, the last set of codes change 22or26

DF2781A1-7C0A-4E7A-B1D6-65B64E0D7FD4.jpeg

• 0
Geplaatst
  Op 12-5-2022 om 19:56, wulfke zei:

Iets staat me bij dat het wel zou moeten werken maar dat er een issue was met het clima paneel achteraan dat dit er niet goed mee samen werkt en dat dit ook moet vervangen worden en dat er een extra LIN draad moest getrokken worden. 

Expand  

Klopt

Het probleem is al je een paneel pakt zonder stuurverwarming of zetel ventilatie dan kan je u 3zone niet bedienen en zien op u discover.

• 0
Geplaatst

Vanavond door @Vdub de climatronic gemonteerd en ingeleerd! Ben er blij mee! Dank voor je hulp Matthijs! 

043E193D-EF88-413F-BA2D-2710655977E7.jpeg

• 0
Geplaatst

Strak hoor 👌🏼😎

• 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 8-6-2022 om 19:52, AJV zei:

Vanavond door @Vdub de climatronic gemonteerd en ingeleerd! Ben er blij mee! Dank voor je hulp Matthijs! 

043E193D-EF88-413F-BA2D-2710655977E7.jpeg

Expand  

Netjesss 👌
Werkt het prettig zo'n touch climatronic?

Owwww en was het plug en play...(op het coderen na dan) of moest je inderdaad wat @wulfke al zei een extra draad trekken?

aangepast door Thijn
  • 0
Geplaatst

Waarschijnlijk geen extra draad, het issue waar ik het over had was blijkbaar bij een GTE versie B8 waar de dingen blijkbaar net iets anders in elkaar zitten.

• 0
Geplaatst

@Thijn, klopt wat @wulfkeal,schreef, het was niet nodig om een extra draad trekken.Het is plug, coderen en play.

Ik weet niet wat vdub allemaal gecodeerd heeft, in het begin wat foutcodes, omdat de compressor van de airo niet aangezet werd. Maar hij heeft het opgelost.

Mijn eerste indruk over de werking is prima, maar ik ik heb pas 15 km met de nieuwe climatronic bediening gereden😀

• 0
Geplaatst
  Op 9-6-2022 om 09:34, AJV zei:

@Thijn, klopt wat @wulfkeal,schreef, het was niet nodig om een extra draad trekken.Het is plug, coderen en play.

Ik weet niet wat vdub allemaal gecodeerd heeft, in het begin wat foutcodes, omdat de compressor van de airo niet aangezet werd. Maar hij heeft het opgelost.

Mijn eerste indruk over de werking is prima, maar ik ik heb pas 15 km met de nieuwe climatronic bediening gereden😀

Expand  

ziet er in elk geval wel tof uit zo.

en qua werking doelde ik meer op het reageren van de tiptoetsen. 

Maar denk dat ik deze ook maar ga toevoegen aan het "to-do" lijstje 😇

• 0
Geplaatst

@thijn, gister nog even met de tiptoetsen geoefend, maar het bevalt me heel erg mee, ik ervaar niet wat sommige autojournalisten melden, dat het niet prettig werkt. En anders kan ik het via het scherm nog regelen. 
Mijn conclusie tot nu, werkt prima, en ik vind het een hele mooie aanvulling in mijn interieur.

C67A2C43-0E88-46A5-BD50-41D6F09C7E7A.jpeg

• 0
Geplaatst
  Op 10-6-2022 om 08:05, AJV zei:

@thijn, gister nog even met de tiptoetsen geoefend, maar het bevalt me heel erg mee, ik ervaar niet wat sommige autojournalisten melden, dat het niet prettig werkt. En anders kan ik het via het scherm nog regelen. 
Mijn conclusie tot nu, werkt prima, en ik vind het een hele mooie aanvulling in mijn interieur.

C67A2C43-0E88-46A5-BD50-41D6F09C7E7A.jpeg

Expand  

Super tof dit.

Waar had je deze climatronic vandaan? als ik vragen mag?

• 0
Geplaatst
  Op 27-6-2022 om 06:14, Thijn zei:

Thx,

Ik heb er ook maar ene besteld, alsmede het afdek frame.

Ben benieuwd wanneer het binnen is. 

👌

Expand  

Super, hopelijk snel binnen, en dan zien we de foto's wel!

• 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 29-6-2022 om 20:34, AJV zei:

Super, en nu snel inbouwen! 

Expand  

Het afdek frampje nog nie binnen nie 😇

Ennnn ben er nog niet achter wat er allemaal gecodeerd moet worden...

Kan nog niks op het worldwideweb vinden.

Kan natuurlijk mijn huidige clima uitlezen, kijken wat er aan en uit staat.

Maar is dat voldoende😇

Ik zal eens horen aan @Vdub wat hij gecodeerd heb.@vdub

@Vdub Kan jij mij misschien vertellen wat je allemaal hebt moeten coderen?

aangepast door Thijn
  • 0
Geplaatst
  Op 30-6-2022 om 04:59, Thijn zei:

Het afdek frampje nog nie binnen nie 😇

Ennnn ben er nog niet achter wat er allemaal gecodeerd moet worden...

Kan nog niks op het worldwideweb vinden.

Kan natuurlijk mijn huidige clima uitlezen, kijken wat er aan en uit staat.

Maar is dat voldoende😇

Ik zal eens horen aan @Vdub wat hij gecodeerd heb.@vdub

@Vdub Kan jij mij misschien vertellen wat je allemaal hebt moeten coderen?

Expand  

ik heb gewoon de coding van de oude overgenomen, let wel, je moet ook de compressor-run-in doen, zodra je wisselt van paneel doet je airco het NIET meer.

Zodra de compressor-run-in voltooid is werkt je airco weer, OOK even gauw je oude terugzetten heeft geen zin, ook daar moet je de run-in weer doen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden