ferre Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 (aangepast) Weet iemand waarom mijn auto de branden druk niet vindt? Alles is gecodeerd heb gisteren 45min met de wagen gereden ma die vindt de sensoren niet. 12 mei, 2022 aangepast door ferre 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 31 mei, 2022 Mooi dus dat was het probleem. Geeft meteen weer een stukje rust. ziet er mooi uit zo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 (aangepast) Dus je hebt achteraf sensoren in de wielen geplaatst en achteraf de antenne geplaatst. Is de antenne nieuw of is het een gebruikte antenne? De antenne is te bereiken en kan je uitlezen ? Welke type wiel sensoren heb je geplaatst? 12 mei, 2022 aangepast door wulfke 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Thijn Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 29 minutes ago, wulfke said: Dus je hebt achteraf sensoren in de wielen geplaatst en achteraf de antenne geplaatst. Is de antenne nieuw of is het een gebruikte antenne? De antenne is te bereiken en kan je uitlezen ? Welke type wiel sensoren heb je geplaatst? Is het ook niet zo dat de sensoren zelfde letter op het eind moeten hebben als de radar? Zoiets was het dacht ik wel bij mijn b7 toen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 12 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 Ja klopt, ik denk dat de antenne al gebruikt is er staan verschillende banden maten in. 5Q0 907 273 B En 5Q0 907 275B kan de antenne bereiken met obdeleven daar zie ik ook vier fouten staan van de sensoren ma kan niets aan pasen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 Zijn er ook niet verschillende frequenties Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 12 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 6 minuten geleden, Diver zei: Zijn er ook niet verschillende frequenties Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Hoe bedoel je?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 29 minuten geleden, ferre zei: Hoe bedoel je?? Meen dat er 2 frequenties zijn, die van de ventielen en de antenne moeten kloppen. Dat is volgens mij bij de B7 zo. dus mischien bij de B8 ook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 2 uren geleden, Thijn zei: Is het ook niet zo dat de sensoren zelfde letter op het eind moeten hebben als de radar? Zoiets was het dacht ik wel bij mijn b7 toen Dat hoeft niet, bij mijn 3C destijds was het met een B7 antenne ook niet zo. Ik had B ventielen en een F sensor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 2 uren geleden, ferre zei: Ja klopt, ik denk dat de antenne al gebruikt is er staan verschillende banden maten in. 5Q0 907 273 B En 5Q0 907 275B kan de antenne bereiken met obdeleven daar zie ik ook vier fouten staan van de sensoren ma kan niets aan pasen Ok, wil zeggen dat de antenne correct is aangesloten en dat er communicatie is. Ivm de sensoren, dit zijn nieuwe sensoren of is het een gebruikt setje ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Thijn Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 1 minute ago, wulfke said: Dat hoeft niet, bij mijn 3C destijds was het met een B7 antenne ook niet zo. Ik had B ventielen en een F sensor. Ah ik dacht dat nml. OK thx 👍 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 12 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 1 uur terug, wulfke zei: Ok, wil zeggen dat de antenne correct is aangesloten en dat er communicatie is. Ivm de sensoren, dit zijn nieuwe sensoren of is het een gebruikt setje ? De sensoren zijn nieuw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 12 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 (aangepast) Heb dit ontvangen van iemand. heeft iemand dit manueel al gedaan?? Then you should manually input sensor ID to specific wheel location in unit 65 Adaptation. 12 mei, 2022 aangepast door ferre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 Nog niet eerder gedaan die manuele handeling. Maar de sensoren lijken me reeds gemonteerd te zitten en de sensor ID staat op de sensor zelf.. tenzij je er een foto van hebt genomen en de ID zichtbaar is. Maar normaal moet het systeem de sensoren zo herkennen. Zodra het wiel begint te draaien zal hij info doorsturen. De antenne herkent elke sensor en weet welke sensor waar zit door afstandsmeting (tijd tussen zenden en ontvangen per sensor). Ikzelf heb het systeem ook in de B8 zitten en in de winterwielen ook een setje sensoren gemonteerd en niks moeten doen hiervoor om ze te herkennen. Niks in te stellen in de media scherm bij setup en bandenspanning? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 12 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 41 minuten geleden, wulfke zei: Nog niet eerder gedaan die manuele handeling. Maar de sensoren lijken me reeds gemonteerd te zitten en de sensor ID staat op de sensor zelf.. tenzij je er een foto van hebt genomen en de ID zichtbaar is. Maar normaal moet het systeem de sensoren zo herkennen. Zodra het wiel begint te draaien zal hij info doorsturen. De antenne herkent elke sensor en weet welke sensor waar zit door afstandsmeting (tijd tussen zenden en ontvangen per sensor). Ikzelf heb het systeem ook in de B8 zitten en in de winterwielen ook een setje sensoren gemonteerd en niks moeten doen hiervoor om ze te herkennen. Niks in te stellen in de media scherm bij setup en bandenspanning? Heb van elke sensor de ID num dus das geen probleem. ben juist naar de banden man geweest en die heeft de sensoren getest en die geven allemaal een signaal door. In de media kan ik al1 de banden maat kiezen. Ben aan het denken dat er iets met die antenne is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 12 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 De codering heb ik zo gedaan Braks 03 Byte 27 bit 4 5 6 uit Byte 28 bit 7 uit Dashboard 17 Byte 03 bit 7 aan Byte 04 bit 0 uit Byte 11 bit 2 aan Gateway Adeptation Tire pressure monitor 1 coded Multimedia 5F Tire pressure system 0x07 activated Tire pressure system 0x07 databus extended CAR function adaptation Gen 2 Menu display Rdk activated Menu display Rdk over threshold high activated Menu display Rdk standstil not activated Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 12 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2022 Even in ETKA gesnuffeld, er zijn dus verschillen. Als voorbeeld een Passat van 2018 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 13 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 18 uren geleden, wulfke zei: Nog niet eerder gedaan die manuele handeling. Maar de sensoren lijken me reeds gemonteerd te zitten en de sensor ID staat op de sensor zelf.. tenzij je er een foto van hebt genomen en de ID zichtbaar is. Maar normaal moet het systeem de sensoren zo herkennen. Zodra het wiel begint te draaien zal hij info doorsturen. De antenne herkent elke sensor en weet welke sensor waar zit door afstandsmeting (tijd tussen zenden en ontvangen per sensor). Ikzelf heb het systeem ook in de B8 zitten en in de winterwielen ook een setje sensoren gemonteerd en niks moeten doen hiervoor om ze te herkennen. Niks in te stellen in de media scherm bij setup en bandenspanning? Heb van elke sensor de ID num dus das geen probleem. ben juist naar de banden man geweest en die heeft de sensoren getest en die geven allemaal een signaal door. In de media kan ik al1 de banden maat kiezen. Ben aan het denken dat er iets met die antenne is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 13 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 Ik heb can +en - van de radars van de side assist genomen en ingesteld op Tire pressure system 0x07 databus extended zou dat het probleem kunne zijn, dat dit anders moet?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 13 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 Je kan de sensor met OBD11 toch bereiken, en je ziet hem in je display. Dus de communicatie over de CAN bus werkt. Ik heb het zelf ook geplaatst en bij het linker voorportier aangesloten. Sensoren worden vrijwel direct herkend. Daar hoef je zeker geen 45min voor rond te rijden. En ja, er zijn twee typen Sensoren, voor de Europese markt en voor de US markt. Verschil zit hem in de toegepaste frequentie. Index A C E zijn dan voor de US markt en B D F voor de Europese markt. Ik zal even zoeken wat ik er over heb geschreven destijds. Ik schrijf daar dat ik de inbouw nog verder zou beschrijven maar dat heb ik nooit meer gedaan. Belangrijkste is om de codering van die link van de inbouw in de Golf7 te volgen EN de gewone TPMS die obv de ABS sensoren werkt moet ook echt helemaal uitgecodeerd worden anders werkt het niet! Ik heb het met VCDS gecodeerd en ik weet niet of het ook allemaal met OBD11 kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 13 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 Driver Bij mij doet die juist het zelfde als bij u de bandenspanning icoon pinkt als ik paar min rij blijf die Brande Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 13 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 Dat knipperen en branden van het icoontje komt om dat er een fout in zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 13 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 Ik heb alles nog is overlopen ma zie geen fout in in de codering Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 13 mei, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 Zojuist, ferre zei: Ik heb alles nog is overlopen ma zie geen fout in in de codering Dus je hebt ook de ABS TPMS uitgecodeerd? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 13 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 4 minuten geleden, bm-er zei: Dus je hebt ook de ABS TPMS uitgecodeerd? Ik heb in braks03 byte 27 bit 4,5,6 uit byte 28 bit 7 uit Dit heb ik gedaan bij braks 03 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 13 mei, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2022 10 uren geleden, Diver zei: Dat knipperen en branden van het icoontje komt om dat er een fout in zit. Zou het niet kunnen dat de antenne de sensoren niet vindt?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ferre
Weet iemand waarom mijn auto de branden druk niet vindt?
Alles is gecodeerd heb gisteren 45min met de wagen gereden ma die vindt de sensoren niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
40
21
14
7
Popular Days
16 mei
19
12 mei
16
14 mei
15
15 mei
15
Top Posters For This Question
ferre 40 posts
Diver 21 posts
wulfke 14 posts
Thijn 7 posts
Popular Days
16 mei 2022
19 posts
12 mei 2022
16 posts
14 mei 2022
15 posts
15 mei 2022
15 posts
Popular Posts
ferre
Vandaag de nieuwe antenne aangekregen en direct installeert in de auto, en na 5min rijden kwam de bandenspanning er op
ferre
Weet iemand waarom mijn auto de branden druk niet vindt? Alles is gecodeerd heb gisteren 45min met de wagen gereden ma die vindt de sensoren niet.
wulfke
Dus je hebt achteraf sensoren in de wielen geplaatst en achteraf de antenne geplaatst. Is de antenne nieuw of is het een gebruikte antenne? De antenne is te bereiken en kan je uitlezen ? Welke type wi
Posted Images
88 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten