Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische Aklep gaat niet open


MarVelous

Vraag

Ik heb op mijn passat b7 de elektr Aklep achteraf ingebouwd. Alles werkt top, alleen als ik een fietsendrager monteer, en dan vervolgens de Aklep open wil doen gaat dat niet!! Hij springt wel uit het slot maar gaat dus niet volledig open. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
10 minuten geleden, Marco456 zei:

Dat zal er mee te maken hebben dat er iets aangesloten is op de aanhanger stekker. Dus een beveiliging dat de klep er niet tegen aan komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Klopt, trek de stekker er maar eens uit, pas dan wel op voor beschadigingen als hij open gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, dat snap ik die beveiliging. Daar had ik ook aan gedacht.
Alleen de vraag is nu, hoe krijg ik mijn aklep open zodra ik een fietsendrager of iets dergelijks gemonteerd heb? Want nu moet ik de klep door de motors duwen. Is ook niet echt goed ervoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 minuten geleden, MarVelous zei:

 

Ik heb op mijn passat b7 de elektr Aklep achteraf ingebouwd. Alles werkt top, alleen als ik een fietsendrager monteer, en dan vervolgens de Aklep open wil doen gaat dat niet!! Hij springt wel uit het slot maar gaat dus niet volledig open. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

 

 

 

Dit is normaal en hoort ook zo. Je auto ziet dat er wat achter hangt en zorgt ervoor dat de klep niet beschadigd bij het open doen. Je kan de klep dan vervolgens handmatig verder open trekken . Dit gaat vrij zwaar

aangepast door golfiev5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ga er dan maar vanuit dat het niet anders kan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Jewel de stekker eruit trekken. Of er zit in de stekker doos een contact dat detecteert dat er een stekker is aangesloten. Die even overbruggen als je handig bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jewel de stekker eruit trekken. Of er zit in de stekker doos een contact dat detecteert dat er een stekker is aangesloten. Die even overbruggen als je handig bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Stekker er elke keer uithalen vind ik niks. Overbruggen.... zou kunnen. Moet ik vene over nadenken...
Aan de andere kant zo vaak rij ik niet met een fietsendrager...of aanhanger of . .

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met overbruggen ga je gegradeerd een keer in de fout. Nou heb je het voordeel dat je dat zelf weer op kan knappen maar daar zit je niet op te wachten natuurlijk. 
Daar was ik ook al bang voor...
En schade zit ik niet op te wachten nee..... zonde!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De module zal naar de weerstand kijken van de lampjes. Zal je een dummy stekker moeten maken met een paar hoogvermogen weerstanden in. Kan je net zo goed de klep manueel open doen. Destijds meermaals gedaan en niks verkeerd gegaan. Moet je net over dat punt gaan dat de motoren op gang zijn, dan gaat het vlot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De module zal naar de weerstand kijken van de lampjes. Zal je een dummy stekker moeten maken met een paar hoogvermogen weerstanden in. Kan je net zo goed de klep manueel open doen. Destijds meermaals gedaan en niks verkeerd gegaan. Moet je net over dat punt gaan dat de motoren op gang zijn, dan gaat het vlot. 
Is veel werk voor dat ene probleem. Plus de stekker lostrekken dan is sneller.
Het zal wel loslopen dan als het zo hoort re werken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, JanSL zei:

Ik rij een B8 met electrische Aklep. Gaat gewoon open hoor als er een aanhanger aan de stekker gekoppeld is.

Bij de B8 hebben ze het inderdaad terug aangepast. Maar bij de 3C en B7 gaat de klep niet bij aangekoppelde aanhager of drager.  Net als bvb de handrem die er bij de B8 steeds automatisch af gaat ongeacht je de gordel nu draagt of niet. Bij de 3C en B7 moet je de gordel aan hebben/ingeklikt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden