Ga naar inhoud

  • 0

Noodloop bij 180km/h


Horoncu

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een passat bg 2001 AVF motorcode.

Heb vandaag de motor laten chiptunen. Dit was een advies, omdat ik problemen had met hoge snelheden.

 

Namelijk, toen ik nog niets getuned had kwam hij redelijk tot 180 km/h (gps) en verder ging hij niet. Het leek wel of hij begrensd was. Dus heb ik de motor laten uitlezen en ze hebben helemaal niets kunnen vinden.

 

De jongen raadde me aan om ergens de motor te chippen. Dus handaag gedaan. Van 130 naar 170 pk, zonder enig verlies in de logs. Heb wat getest, hard gereden en hij was gewoon perfect. Totdat ik weer naar huis ging en onderweg op de A30 (geen flitspalen) even wou testen of hij nu wel over de 180km/h ging.

 

Hij komt echt lekker rap topt de 180 en dan valt hij ineens in noodloop.

Hij valt dan terug naar maximum snelheid van 120km/h. Als je de auto herstart vliegt de auto weer.

 

Ik weet niet of het aan de toeren ligt, want om te testen ben ik bij alle versnellingen tot het uiterste gegaan.

 

Ik heb hier en der gelezen wat hiervan de oorzaak kan zijn, maar kwam er niet echt achter. Is het de LMM? N75? ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Chiptuning kan nooit de oplossing voor een probleem zijn. Elke auto hoort in fabrieks-trim gewoon te functioneren zoals aangegeven in de fabrieks specs. Als de top hoger dan 180 is dan moet de auto dat zonder problemen halen. Een 130 pk TDI 3BG variant moet standaard 200 km/h kunnen halen. Ik denk dat je er meer mee opschiet de auto door een goede garage te laten uit lezen of op een andere manier een diagnose te laten stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk dacht ik ook al dat het niet aan de chip lag, maar het was gewoon te leuk om te horen, want wou het sowieso al doen. Het rare is wel dat, voordat ik heb laten chippen hij niet in noodloop ging maar gwoon bleef hangen op die snelheid. Nu ik het heb laten chippen, gaat hij in noodloop.

 

Hopen dat het niet de turbo is, maar de n75 of LMM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto uit laten lezen met de volgende errorcode: 17965.

 

We hebben weer hard gereden en kwamen tot de conclusie dat de N95 of de turbo het begeven heeft. Dit omdat de turbodruk tot 2,8 mBar oploopt bij een snelheid van 180km/h. Daarna gaat hij in noodloop.

 

Nu heb ik een N75 weten te vinden en zijn we bezig met het aansluiten ervan. Het valt echt niet mee, want zit in een moeilijke positie.

Ik heb ook gezien dat 1 van de aansluitingen op de oude N75 niet helemaal 100% was, dus ik hoop echt dat dit het probleem was.

Jullie horen nog van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu getest, hij gaat weer in noodloop, hij rijd nu wel een stuk beter. Ik heb ook de kabels gecheckt, allemaal vervangen die van de turbo naar de N75 gaan, in de tussentijd meteen even het egr klepje gedicht.

 

Ik weet het nu niet meer. Heb echt geen zin om een turbo te kopen.

Wat kan ik nog meer doen. Het is niet de LMM, niet de N75 alle kabels gechekt. Is het nu echt de turbo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vdub, als jouw antwoord zou kloppen. Waarom ging hij voor het tunen ook niet verder dan 180km/h? Hij bleef daar ook op hangen echter zonder dat hij in noodloop ging. Dus ik denk niet echt dat het door het tunen komt, in de grafiek waarin staat hoeveel pk hij is geeft hij geen mankementen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
waar is de auto gechipt?

 

Autotechniek de ringsleutel in Hoogkarspel.

Daar woon ik niet ver vandaan.

 

Ik ken het bedrijf van de buitenkant en komt op mij eerlijk gezegd over als een vrij eenvoudig bedrijf.

Gevoelsmatig zou ik mijn auto er niet laten tunen.

 

Maar ik ben er nooit binnen geweest dus ik kan niet 100% objectief beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die 2,6 bar is veel te hoog, wat ik gek/dom/jammer vind is dat je met een probleem met de motor direct gaat chippen om er vanuit te gaan dat het probleem daarmee oplost. Ik zou iig aanraden de tuning ongedaan te laten maken en eerst te gaan kijken watt er mis is, of zou je naar een goede tuner gaan, bijv. JD of VVT dan kunnen die ook nu wel zien wat er mis is evt zonder de tuning terug te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vdub, daarmee is het probleem nog niet opgelost. Ik kan hem idd laten terugzetten, maar er is sowieso al wat mis. Ik denk dat ik terug ga naar die man en op volle snelheid even laten testen of hij daar ook in noodloop schiet. Dan weten we meer.

 

Het is nu kerst dus moet wel geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vdub nu ik zit na te denken. Als ik de auto niet gechipt had, dan was ik er nooit achtergekomen dat er wat loos was. Ik zou dan nog steeds denken dat het begrensd was en als ik dan op reis zou gaan ergens naar de alpen ofzo en ik zou de motor intensief gebruiken, ik onderweg pech zou krijgen. Nu ik gechipt heb loopt hij ten minste in noodloop. Jullie horen nog van me. Ik ga proberen om 2e kerstdag nog een afspraak te regelen.

 

Tnx voor alle reacties.

 

BTW, deze tuner is ex-rally chauffeur en doet nu pro-monteur bij rally wagens, van buiten ziet het bedrijf er niet zo goed uit maar heeft binnen goede apparatuur en weet waar hij het over heeft. Dus een beter tuningbedrjf weet ik niet echt zo te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar een rally-coureur hoeft geen verstand te hebben van diesels.. het beste kun je naar een bedrijf gaan zoals Jos/VVT/JD omdat die zich voornamelijk specialiseren in de VAG motoren, en vooral de laatste 2 ivm de aanwezigheid van een rollenbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

raar dat het de n75 niet is, daar zou ik het op gooien, omdat die ingrijpt op de turbodruk als deze te hoog wordt.

 

ik denk ook sowieso dat het niet aan de chip ligt, omdat de probleem ervoor al aanwzig was.

 

ik denk echt dat het de n75 is of de aansluitingen ervan...

 

kijk wat gerrit speek erover schrijft:

 

Mogelijke oorzaken:

Turbodrukregelaar (N75) werkt niet goed meer

Slangaansluitingen verwisseld

Lekkende slangaansluiting(en)

Lekkende vacuum leidingen

De turbo (laten) nakijken. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar te veel turbodruk wordt geleverd

 

hij gooit het ook op de n75 en als dat het echt niet is op de schoepen van de turbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn passat avf ging ook in noodloop bij hogere snelheden.Oplossing:

het 2 massa-vliegwiel was zo erg kapot dat het bdp signaal in de war ging.Ik heb dit gemeten met een scoop tijdens een proefrit.Ook was het kabelboompje voor de pompverstuivers defect.Dit probleem komt veel voor , bijna iedere dealer heeft hem ook op voorraad.Als je auto een beetje beroerd start of op 3 poten gaat lopen is het dus kapot.Kost ongeveer € 50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden