Ga naar inhoud
  • 0

Coderen pdc module.


Jeroen46

Vraag

Hallo.

Bij mijn passat cc uit 2009 is hoogst waarschijnlijk de pdc module kapot.

Heb de accu vewisseld en daardoor werkt die niet meer.

Die erin zit geeft een foutmelding 16347. Is dit te fixen?

De module die erin zit heeft nummer 3c8919475.

Nu kan ik er eentje kopen met nummer 3AE919475. Kan ik deze er zo ongestraft in plaatsen?

En werkt dan alles weer? ik bedoel ook op de rns?

Of moet die gecodeerd worden? Zoja, waar kan ik dat doen? Ik woon in de buurt van Doetinchem.

Alle hulp is welkom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
1 minute ago, wulfke said:

Ik weet niet of de dealer daar zo happig op is om een 2de hands module voor u te coderen, maar u kan het proberen. Geen forumlid bij u in de buurt welke je hiermee kan helpen ? Mogelijks is er dan geen batterij management systeem aanwezig en is het ook niet nodig deze in te leren. Accu inleren is bij die sytemen belangrijk om de levensduur van de batterij te weten en te verlengen en het systeem past zich daarop aan naar laadstroom, afschakelen van verbruik bij contact uit enz.

Ik zal eerst dat ding eens installeren en eens kijken wat die doet. Ik weet niet of er een forum lid in de buurt is die dat kan doen. Ik ben nog maar kort hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal. Zojuist de andere module ingebouwd. Idd fluitje van een cent. Echter het werkt nog niet. zie de foto's. Ik kan de foutmelding wissen en dan komt er in beeld van de rns "pdc niet beschikbaar" en daarna gaat die melding weg en heb ik weer dezelfde foutcode op het diagnose apparaat. Wat is de volgende stap nu?

IMG_20210311_170627.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een vermoeden dat uw oude module een PDC module was en dat de nieuwe een OPS module is. Hierdoor werkt het niet omdat PDC en OPS over een ander CAN signaal werken. Dat zou de fout van data bus missing kunnen verklaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even verder zitten doorzoeken en zowel de oude als de nieuwe zouden OPS modules zijn. 

Beste is eens VCDS eraan te hangen en juist te coderen en eens kijken welke fouten VCDS naar boven haalt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden