Ga naar inhoud

Hoor ik water klotsen/ruisen ?


FrankQS

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde aan de hand. Ik rijd 1000km per week en rijd al bijna een half jaar met dat geruis rond. Echter de laatste weken is het reservoir op twee weken leeg.

Ik zie dat de koelvloeistof uit de overloop komt (via de dop door het reservoir aan de onderzijde weer eruit). het kleine buisje aan de onderzijde.

Waarschijnlijk bouwt hij nu teveel druk op.

 

Wat koste dit grapje ongeveer?

 

Rob

(3BG tdi 2001)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde aan de hand. Ik rijd 1000km per week en rijd al bijna een half jaar met dat geruis rond. Echter de laatste weken is het reservoir op twee weken leeg.

Ik zie dat de koelvloeistof uit de overloop komt (via de dop door het reservoir aan de onderzijde weer eruit). het kleine buisje aan de onderzijde.

Waarschijnlijk bouwt hij nu teveel druk op.

 

Wat koste dit grapje ongeveer?

 

Rob

(3BG tdi 2001)

 

Jos ff raadplegen.

Tel: 0521 - 351 223

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Ik weet dat ik een oude topic omhoog kick, maar ik heb precies het zelfde..

 

Ook in bochten en als ik gas los laat, ook merk ik dat hij heel klein beetje water verminderd, maar een lekkage kan ik nergens vinden.

 

Ook loopt de motor goed en rookt hij niet. Geen gekke stationair of capriolen, gewoon goed..

 

Wat kan dit zijn? En komt dit vaker voor bij de Passat? Ik heb overigens een Passat 3BG Sedan 130PK TDI uit 2001..

 

Groeten,

Kaantjee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eerder je radiateur zijn dan de koppakking. Bij de 115pk TDI die Frank had is het een bekend voorkomend euvel.

Mijn TDI uit 2001 heb ik laatst ook de radiateur laten vervangen. Was gatenkaas geworden.... na 11 jaar en 5 Ton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft niey persee Alle.

Ik heb dit ook gehad bij mijn 2001 avf motor, gewoon lekke koppakking.

Om te controleren of idd de koopakking lek is ipv radiator, als de motor is afgekoeld mag er geen druk meer staan op je kvs reservoir. Staat er druk op dat is het bijna zeker dat je koppakking lek is, als de druk te hoog wordt in het systeem gooit die de kvs via de overloop van het reservior er uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Hallo.

Ik heb n paar weken geleden een passat 1.9tdi gekocht. 288000 km.

Wel s n klotsend geluid gehoord. Maar n paar keer.

Nu begint hij kvs te verliezen. Uit t overloop halsje.

Ook word hij heel langzaam warm. Dus denk sws thermostaat.

Maar mn slangen zijn niet heel hard.

Koelvkoeistof is mooi helder roze. Geen witte rook.

Kachel word goed warm. 20.000 km geleden is de distributie vervangen. Waterpomp moet ik naar informeren.

Nu kom ik steeds hier de naam jos tegen: maar kan m niet te pakken krijgen op dat nr.

Wie o wie kan me raad geven.

 

Had ff n slangetje aan de overloop gemaakt. Na 100 km n kwart liter kvs naar n flesje gedrukt

aangepast door Jan willem Lourens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik heb n paar weken geleden een passat 1.9tdi gekocht. 288000 km.

Wel s n klotsend geluid gehoord. Maar n paar keer.

Nu begint hij kvs te verliezen. Uit t overloop halsje.

Ook word hij heel langzaam warm. Dus denk sws thermostaat.

Maar mn slangen zijn niet heel hard.

Koelvkoeistof is mooi helder roze. Geen witte rook.

Kachel word goed warm. 20.000 km geleden is de distributie vervangen. Waterpomp moet ik naar informeren.

Nu kom ik steeds hier de naam jos tegen: maar kan m niet te pakken krijgen op dat nr.

Wie o wie kan me raad geven.

 

Had ff n slangetje aan de overloop gemaakt. Na 100 km n kwart liter kvs naar n flesje gedrukt

 

@@bandenman ff contacten, hij is de monteur van het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden