Ga naar inhoud

Greenvw

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Greenvw

  • Verjaardag 01-08-1971

Profile Information

  • Plaats
    Limburg

Greenvw's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo, Ik heb precies hetzelfde aan de hand. Ik rijd 1000km per week en rijd al bijna een half jaar met dat geruis rond. Echter de laatste weken is het reservoir op twee weken leeg. Ik zie dat de koelvloeistof uit de overloop komt (via de dop door het reservoir aan de onderzijde weer eruit). het kleine buisje aan de onderzijde. Waarschijnlijk bouwt hij nu teveel druk op. Wat koste dit grapje ongeveer? Rob (3BG tdi 2001)
  2. Wat is de status ondertussen?
  3. Shell V-power tanken. Dan is die roetwolk weg. Geen grapje!
  4. Ik moet zeggen dat ik het voor enkele maanden ook niet hoorde. Ik heb trouwens nog niet de tijd genomen om in schuine toestand te ontluchten Gorgelen is misschien niet de goeie omschrijving, als ik het al zou kunnen omschrijven dan lijkt het meer op woessjj. Maar als hij warm is, is het inderdaad nauwelijks hoorbaar. Of dit nu ligt aan het feit dat hij warm is of dat door het rondpompen de luchtbellen dusdanig verspreid zijn dat weet ik niet. Rob
  5. Helpt allemaal niets. Ik denk dat ik deze exercitie maar es ergens achteruit op zo'n schuine oprit ga uitvoeren. Misschien dat dat helpt. Rob
  6. Greenvw

    Brandstofverbruik

    Bij 130km/uur kun je niet praten over meten van zuinigheid. Zet je cc maar vast op 110 en rij 200km, dan zul je zien dat je 1:18 haalt. Ik heb dat turen naar die verbruikmeter al lang opgegeven en rij nu gewoon lekker door
  7. Toen ik de oude eruit haalde brak de plastic houder (die meegeleverd wordt) doormidden. Dus toen brak me het zweet uit hoe de nieuwe erin te schuiven. Ik heb de nieuwe toen een beetje verwarmd zodat deze iets soepeler werd. En dat werkte, het was toch bijna 90° dat je deze 30cm lange houder moet buigen. Aan de oude viel mij op dat één kabeltje in de stekkertje van verstuiver 1 (ook volgens diagnose) meer naar binnen was gedrukt. Dus als je het tijdelijk fixt let dan goed op of de koperen stekkertjes niet zijn teruggedrukt in de plastic. Degene die het al open hebben gehad weten wat ik bedoel.
  8. Beide onderstaande topics gaan over hetzelfde. Ik had er vorig jaar last van. Ik heb de stekkers aangedrukt en dacht er vanaf te zijn. Nu 9 maanden later kom ik zojuist terug van de sleepdienst. Een uur geleden stond ik op de snelweg met hetzelfde probleem. Als het uitlezen hetzelfde aangeeft komt er direct een nieuwe kabel in! http://www.tdiclub.nl/topic.asp?whichpa ... pgelost%29 http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t= ... =stotteren
  9. Zal het proberen. Alhoewel WD40 en lagers eigelijk niet samen gaan. WD40 lost namelijk reeds aanwezige vetten op. Maarja daar ligt nu net het probleem, die zijn er niet meer. Ik had de voorkeur aan lagervet. Och ja, demontage kan altijd nog. De tijd om het te demonteren heb ik voorlopig toch nog niet. bedankt, Rob
  10. Bedankt, dit is al perfect! Voorziet het programma ook in een niveau lager en hoger? Dan weet ik al van welke zijde ik deze eruit kan halen om vervolgens de lagers opnieuw in te vetten. ik zie dat de ventilatoras horizontaal gemonteerd is en naar de stoelzijde geheel eruit moet, echter op welke hoogte is hier niet te zien. Waarschijnlijk dat de onderplaat en het dashboardkastje er helemaal uit moet.
  11. Greenvw

    kachel ventilator

    Kan iemand een explosietekening van de kachelventilator van een 3bg plaatsen. Bv uit etka. bvd Rob
  12. Bij het optrekken (dus als de motor meer toeren maakt) hoor ik een gorgelend of stromend geluid van het koelwater achter het dashboard. Tenminste dat hoop ik! Ik hoop geen airco koelmiddel. Het peil staat goed en er is niets aan gebeurt de laatste tijd TDI 130pk 2002 220d km. Klinkt dit iemand bekent in de oren? Rob
  13. Greenvw

    Bekerhouder

    Of in hout natuurlijk. Rob
  14. ff googlen en je vindt de stekkers en/of bleutooth verbindingen software is er genoeg. Ook van VAG COM http://www.engadget.com/2005/05/04/blue ... stic-data/ http://www.qcontinuum.org/obdgauge/ Rob
  15. Ik heb nog geen ervaring met VAG COM op zich omdat ik geen laptop meer heb (gejat). Uit sommige topics maak ik op dat dit ook mogelijk is op een PPC, wat me zowiezo interessanter lijkt. Het lijkt me geen "plug and play". Heeft iemand dit al serieus geprobeert en al feilloos aan 't lopen? Rob
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden