Ga naar inhoud
  • 0
markvanliempt

Passat b8 codering lane assist en groot licht assistent

Vraag

Ik ga dinsdag m’n nieuwe Passat b8 highline ophalen. Hier zit verkeers bord herkenning op. Nu begreep ik dat je via die zelfde camera ook lane assist en groot licht assistent kunt coderen. Bij een golf 7 heb ik dit ooit gedaan. Die info vond ik via de site van Gerrit speek. Bij de Passat b8 staat deze info niet. Iemand hier die dit weet? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Die van de golf 7 kan je aanhouden in je b8 is het zelfde. Kijk anders is op www.stemei.de 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dank jullie wel! De complete codering van de golf 7 is mij bekend. Volgens de link van ascoding valt het wel mee wat er gecodeerd moet worden. Meen dat via Gerrit speek golf 7 je meer moest coderen. Maar ik zal het volgende week eens proberen als de auto er is. Ik laat wel even weten of het is gelukt. Heb ik ook profijt van groot licht assistent? Heb wel led koplampen maar niet de high meen ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Poeh... dat is een goede vraag.

DLA (Dynamic light assist) gaat niet lukken, omdat je daarvoor high led koplampen nodig hebt. Maar gewoon light assist i.c.m. met low led koplampen zou wellicht kunnen, wellicht heeft @bm-er hier het antwoord op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
1 uur geleden, Ozzy zei:

Poeh... dat is een goede vraag.

DLA (Dynamic light assist) gaat niet lukken, omdat je daarvoor high led koplampen nodig hebt. Maar gewoon light assist i.c.m. met low led koplampen zou wellicht kunnen, wellicht heeft @bm-er hier het antwoord op.

Anders maar eens op zoek gaan naar eens set high led koplampen. Zou dit beetje in te bouwen zijn zelf? Bij mijn Passat 3c toen wel zelf gedaan. Werkte heel mooi. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Even los van het coderen, of dat wel of niet kan/lukt, het is vooral erg duur. Niet alleen de koplampen zelf, maar ook alle bijbehorende stuurmodules moeten vervangen worden. En dan moet je nog het juiste type met DLA vinden, want de Led High is met en zonder DLA geleverd. En als laatste moeten koplampspoeiers gemonteerd worden omdat de lichtopbrengst een stuk hoger is, ze zijn dan wettelijk verplicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
22 minuten geleden, bm-er zei:

Even los van het coderen, of dat wel of niet kan/lukt, het is vooral erg duur. Niet alleen de koplampen zelf, maar ook alle bijbehorende stuurmodules moeten vervangen worden. En dan moet je nog het juiste type met DLA vinden, want de Led High is met en zonder DLA geleverd. En als laatste moeten koplampspoeiers gemonteerd worden omdat de lichtopbrengst een stuk hoger is, ze zijn dan wettelijk verplicht.

Zijn die sproeiers ook in nl verplicht? Of alleen in België? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden